Doucheperikelen

juli 20, 2009

psycho_lNou, ik hoefde niet lang te zoeken naar iets om chagrijnig over te zijn! Het overviel me vanmorgen onder de douche al. Als er één ding is waar ik niet van hou, dan is het wel gestoord worden terwijl ik aan het douchen ben. Als ik daar lekker onder de warmte energie sta op te doen en wakker sta te worden. Zodat ik de dag weer met een scherpe blik tegemoet kan treden.
Want onder de douche is ie nog niet zo scherp, die blik.
Maar dat komt vooral omdat ik dan mijn bril niet op heb.

Door die soft focus die bij mij onder de douche heerst schrik ik wel extra hard als er ineens iets opduikt wat daar niet thuis hoort. U heeft het zelf vast ook wel eens meegemaakt: pootjes wijd uitgespreid, aan een draadje uit zijn kont zakt hij naar beneden: een spin! Potverjanpielekes, ik schrok me rot. Al bijna waren die om zich heen tastende pootjes op mijn nakende schouder beland! Maar ja, wat doe je dan hè? De deur opengooien en eruit sprinten is een optie, maar ik had geen zin om vervolgens de hele gang te dweilen. En ik ben nog wel een béétje een held.

Na het verwerken van de eerste hartkloppingen ben ik dan maar in het uiterste hoekje van mijn (1x1m) douche gaan staan. Dood aan de spin, had ik bedacht. Want spinnen mogen van mij best leven (mits het niet van die vieze dikke zwarte zijn die zo heel hard, en altijd jouw kant op, rennen) maar niet in mijn douche. Geen polonaise geleedpotige aan mijn lijf!

Maar ja, waar maak je een spin mee dood in de douche? Met stromend water. Heet stromend water. Arm beestje eigenlijk. Levend gekookt. Had ie maar moeten leren dat ie niet in mijn douche moet rondhangen. Maar dat is eigenlijk een beetje een onrealistische verwachting natuurlijk. Gezien geen enkele spin mijn douche ooit levend heeft verlaten om het hem te kunnen vertellen.

Hoe dan ook, de spin moest dus worden weggespoeld. Maar ja, als dat water dat beest raakt kan ik hem zonder bril dus niet meer vinden. Da’s ook geen fijn idee. Voor je het weet gebruikt hij mijn poezelige voetjes als reddingsboei! Toch maar heel snel gesproeid en diverse draaibewegingen richting putje gemaakt. Zodat ie vast ook daar terecht zou komen. En vervolgens mijn neus zowat op het putje gedrukt om te zien of ie daar ook echt beland was.

Dat was ook zo. Maar hij wilde maar niet door het gaatje verdwijnen. En gezien het water in mijn douche niet altijd even hard wegloopt werd de inmiddels meer op een inktvisje lijkende spin langzaam weer van het putje opgetild en mijn kant op gedreven. Met een diepe zucht heb ik de douche uitgedraaid. En gewacht tot al het water weer was weggelopen. Terwijl ik naar beneden bleef staren. Waardoor er shampoo in mijn oog liep. Dat spontaan knalrood werd. En zeker drie uur gebleven is.

Toen het water eenmaal gezakt was bleef de spin netjes bovenop het putje liggen. Dus heb ik hem alsnog met (heul veul) wc-papier opgepakt en in de wc gemieterd. En doorgetrokken natuurlijk. Als ie nou nog niet verzopen is, die spin, dan weet ik het niet meer.

Pfff. En dat allemaal op maandagochtend.

11 Reacties to “Doucheperikelen”

  1. Marianne said

    Hey you….you my HERO!!!

    Zag het hele tafereel voor me gebeuren en heb in een deukie gelegen, hilarisch…:-)

  2. creatiefmetquirk said

    Thanx! Tegen niemand zeggen dat het wel maar een waai-spin was hè? 😉
    Maar het was geen kleintje, dat dan weer wel.

  3. Brit said

    Lekker begin van de week zo, dat voorspelt niet al te veel goeds, ha ha.
    Maar ben blij dat je niet in St Gallen in het souterain woont, daar woonden nl van die dikke zwarte in de douche.. krijg je ZEKER never nooit nie door het putje gespoeld!!!!

  4. guronaqi said

    Slecht voor je karma, Quirk! 😉 Zo zie je maar weer: er zullen áltijd klusjes blijven waarbij wij mannen goed van pas komen. Dat is ons nut in de aardse evolutie: vrouwen van spinnen afhelpen. At your service!

  5. creatiefmetquirk said

    @ Brit: gatverrrrr, ik krijg er nu al kippenvel van!!
    @ Guronaqi: ja maar ik heb het wel zelf opgelost, dus uiteindelijk blijven jullie toch overbodig, haha.
    Bovendien, voordat jij daar uit die heuvels in mijn badkamer staat kan ik dan al een week niet douchen!
    Maar toch bedankt, ik waardeer het gebaar. 😉

  6. jotemo said

    Ik denk niet dat die spin dood is. ’t Zijn heel taaie wezentjes en hij zal ongetwijfeld die tocht door het riool overleefd hebben. Vermoedelijk is hij nu al bezig om soortgenoten te mobiliseren, teneinde binnen de kortste keren wraak te nemen. Je mag je eerlang aan een spinneninvasie verwachten. Dat wordt lachen!

  7. Thérèse said

    Ja, dat was wel lachen, voor ons dan, niet voor jou natuurlijk.
    En “Een spin in de morgen, brengt kommer en zorgen”; ge zult dus ongetwijfeld wel weer binnenkort iets lekker chagrijnigs te vertellen hebben.
    Zo dit was om u weer een beetje op te monteren.

  8. rudy kaals said

    Spanning aan een draadje! Ik vind spinnen echter wel okay. Die mogen blijven. Zum Thema douchen: ik heb vanmorgen tijdens het reinigen van de badkamer ontdekt dat onze hoofdkraan van het warme water maar voor de helft open stond. Geen wonder dat het er altijd zo lafjes uitdruppelde.. Vreugde in de Weichselstraße heden morgen.

  9. guronaqi said

    @ Thérèse: ik heb die spreuk nét iets anders geleerd (van grootmoeder): “Een spin brengt vreugde in het huisgezin”. Ik ben benieuwd welke van de twee correct is. Quirk, houd jij ons op de hoogte? 🙂

  10. Thérèse said

    @guronaqi: (moeilijke naam) Die is veel optimistischer. Die ga ik onthouden.

  11. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: jaja, dan komen ze zeker met zijn allen uit dat toilet krioelen net als die slangen bij jou?
    @ Thérèse: het is niet persoonlijk hoor, maar ik hoop dat Guronaqi gelijk heeft. 😉
    @ Guronaqi: ben je in je eentje ook een huisgezin? Zo niet, telt dat gezegde van jou dan ook niet? Maar ik zal es kijken wat er gebeurt.
    Vandaag ging ik wel aardig tussen de buien door, dus dat vond ik al vrij geluk hebben eigenlijk. (ik ben snel tevreden, je ziet het)

Geef een reactie

