Park avenue

juli 28, 2009

reyerHet leuke van mijn onlangs verworven interviewklus is dat ik bij allerlei mensen thuiskom. Naast een flinke diversiteit woonstijlen zie je zo ook nog eens wat van je omgeving. Zo was ik tot vorige week nog nooit in Nieuwegein geweest, maar nu ineens al twee keer! Op weg naar het eerste adres viel me ontzettend op hoe schoon en nieuw alles was. Net gebouwde huisjes met keurig aangeharkte kiezeltuintjes. Nog geen grassprietje dat de verkeerde kant op stond leek het wel. Bij het tweede adres werd die indruk overigens aardig ge-eh-nuanceerd zullen we maar zeggen.

Ik ben zo’n typje dat de weg weet naar plekken waar ik heen moet. Van mijn huis naar mijn vrienden. Van mijn huis naar mijn werk. Van mijn huis naar de supermarkt. Van mijn huis naar de kroeg. Maar verder ook niet. Meer heb je ook niet nodig toch? Het is me een paar keer opgevallen dat de straat waar voorbijgangers me naar vroegen – en die ik dus niet kon aanwijzen – bij mij om de hoek bleek te zijn. Dus nu ben ik toch maar een beetje mijn best gaan doen om ook andere plekken wat beter te leren kennen. En heb ik in de laatste maand al aardig wat hoeken van de stad gezien.

Zo was ik vandaag ook weer in een heel mooi stukje Utrecht. Aardig centraal gelegen, een woonwijk in een parkje. Alles net zo nieuw en netjes als bij mijn eerste bezoek aan Nieuwegein, maar wel mooi! Ik zou daar best willen wonen. Rustig en groen en toch binnen vijf minuten op het station staan. En wat blijkt? Er staat genoeg te koop! Ik ga vast even mijn koffers pakken, zoekt u alvast even die rijke man voor me? Klik!

5 Reacties to “Park avenue”

  1. jotemo said

    Helaas ben ik heel erg arm en bovendien verdwaal ik zelfs in mijn eigen huis. Je kunt ongetwijfeld beter vinden en krijgen.

  2. creatiefmetquirk said

    Ik meen mij anders een opmerking van jou te herinneren over sloten met geld die door jou binnengehaald werden altijd..
    Maar vooruit, ik zal nog even verder zoeken.

  3. m said

    da’s een ton per kamer…

  4. creatiefmetquirk said

    @ M: haha! Meer nog zelfs. Die van ruim 8 ton heeft namelijk maar vier kamers..
    Hence de rijke-man-behoefte. 😉 Wel lekker dicht bij jou daar. 😀

  5. maarten said

    Tja, Vondelpark, dat is ook wel heel uniek. Met de constructie van die vlonders schijnt het trouwens niet zo goed te gaan.
    Maar dat je over Nieuwegein zo positief bent; ik ben benieuwd na een paar bezoekjes nog steeds bent.

Geef een reactie

