Verstrooid

augustus 3, 2009

Little_Miss_ScatterbrainAls ik later geen Alzheimer krijg dan weet ik het niet meer. Ik ben (weliswaar bij vlagen) een ster in het niet op namen of woorden kunnen komen en ik vergeet regelmatig waar ik dingen gelaten heb. Zoals die telefoon die eens in mijn achterzak zat toen ik naar de wc ging. U raadt het al: broek naar beneden: ‘plons’. Jammer. Gek ook, want ik ben eigenlijk aardig georganiseerd, al zeg ik het zelf. Maar ik ben in wel meer dingen paradoxaal (niet te verwarren met paranormaal).

Maar dit weekend stak mijn verstrooidheid weer aardig de kop op. Ik was blijkbaar iets te gehaast toen ik mijn spullen in een tas gooide om te gaan poespassen (wederom inbrekers: er woont nog iemand anders in mijn huis, dus vergeet het maar!). Toen ik namelijk aankwam op het poespasadres bleek ik de sleutel te zijn vergeten. Toch vrij essentieel zou je denken. Gelukkig woont Tattoo girl vlakbij en heeft die ook een reservesleutel, zodat ik niet helemaal terug hoefde.

Vervolgens wilde ik driftig aan de slag met wat werk dat ik nog had liggen. Rekensommetjes maken voor groep drie, precies mijn niveau dus. Helaas was ik mijn geo-driehoek vergeten dus zat ik lijntjes te trekken met een stukje karton. Vervolgens bleek dat ik mijn kleurtjes ook vergeten was, dus heb ik voor bruin de eyeliner van Horrormeisje gebruikt (zie je wel, hartstikke creatief met Quirk!). Gelukkig had ze stiften in huis voor de andere kleurtjes.

Voelde ik me gisteren al aardig dom, ging dat vandaag rustig verder. Toen ik vanmorgen onder de douche kroop besefte ik me pas dat ik mijn shampoo en badschuim ook vergeten was. Lang leve de restjes die in bijna elke badkamer wel te vinden zijn. En misschien word ik nu wel blond door de speciale shampoo voor blonde haren. Ook leuk.

Maar het ergste was vandaag op mijn werk nog wel!
Ik wilde mijn factuur gaan printen en inleveren.
Bleek dat ik vergeten was die naar mezelf te mailen…
U begrijpt wat het eerste was wat ik vandaag deed toen ik thuiskwam.

6 Reacties to “Verstrooid”

  1. rudy kaals said

    You need a personal assistent girl!

  2. Thérèse said

    O jee, ja, ik ken dat. Ik kan nog niet eens eventjes mijn beker koffie neerzetten of ik ben hem al kwijt.
    Nou succes met zo veel mogelijk dan maar!

  3. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: inderdaad! Interesse?
    @ Thérèse: dank, ik zal het hard nodig hebben!

  4. jotemo said

    Het eerste wat je vandaag deed toen je thuiskwam, was de deur openen. Is het juist? Heb ik wat gewonnen?

  5. Nicoleke said

    Je bent niet de enige.
    Ik ben ook zo.
    Tot vaak grote ergernis van mijn lief.
    Maar ja.. aard van het beestje he?!

  6. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: hahaha, correct! Je wint ehm, een eervolle vermelding?
    @ Nicoleke: gelukkig maar, ik maakte me al zorgen.

Geef een reactie

