Poes

augustus 4, 2009

DSC01236

Terwijl ik maar weer eens een avondje na mijn werk zit te werken sluipt poezebeest door de tuin. Behoedzaam pootje voor pootje, neus in de lucht, oortjes meedraaiend met elk geluidje, de ogen licht toegeknepen.

Blijkbaar hebben twee merels een nestje gebouwd in de tuin van Horrormeisje en Fotoman. Want zodra poes buitenstapt wordt ie belaagd door een paniekerige merel die luid fluitend om hem heen blijft fladderen. Ik wordt er zenuwachtig van. Pff, relax merel! Dit poezebeest is niet het boomklimmende vogeljagende type. Maar ja, zie dat zo’n beest maar eens aan het verstand te brengen.

Poes intussen laat zich er niet door afleiden en vervolgt zijn missie van de tuin verkennen. Je zou toch denken dat ie de boel daar onderhand wel op zijn duimpje kent, als ie duimen zou hebben tenminste. Maar poes benadert de groene oase elke dag als een ontdekkingsreis.

Als de reis er weer op zit komt ie me melden dat ie al dat gewerk van mij maar niks vindt. Op zijn achterpoten komt ie tegen mijn stoel aan staan en tikt met een voorpoot op mijn arm. Zo van: hallooooo, aandacht! Of hij gaat demonstratief midden op mijn werkplek liggen slapen. Dan krijgt ie weer even aan kroelsessie. En dan gaat ie weer naar buiten.

We hebben een aardig ritme te pakken zo.

DSC01222

4 Reacties to “Poes”

  1. Nicoleke said

    Ik krijg het al warm als ik zo’n poes met al die haren zie, haha.
    (leuk tafelkleed heb je!)

  2. jotemo said

    Die alarmkreten van merels dringen inderdaad door merg en been en ze weten ook niet van ophouden. Ik heb het ooit meegemaakt dat er eentje in scheervlucht een van mijn katten belaagde en zowaar op haar kop scheet. Daar had ze niet van terug.

  3. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: nou, vandaag moet ik ook niet aan zo’n vachtje denken nee! Maar het is wel lekker zacht. Tafelkleed is zeker leuk, maar niet van mij, van het poespasadres.
    @ Jotemo: hahaha! Daar zal ze wel van opgekeken hebben ja! Poes blijkt een wondje op haar wang te hebben, ik begin me af te vragen of dat van een catfight is of de merel echt de aanval heeft ingezet.

  4. Pepperfly said

    Het lijkt mij een PRIMA ritme 😉

Geef een reactie

