Game on!

augustus 5, 2009

Kolonisten_gameAll work and no play makes Quirk a dull girl. Daarom was het vandaag hoog tijd voor een beetje ‘play’. Tattoo Girl en Geluidsman, die mijn tijdelijke bijna-buren zijn omdat ze vlak bij mijn poespasadres wonen, nodigden me uit voor een bbq. Er moest immers van het mooie weer genoten worden en dat hebben we dan ook met volle teugen gedaan. Na van een heerlijke braai te hebben genoten deden Tattoo girl en ik een ouderwets potje Kolonisten. Geluidsman is niet zo van de spelletjes, dus die deed een online game. Ehm? Juist.

Nou schijnt het nogal een fenomeen te zijn als Tattoo girl en ik gaan spelen. We worden er namelijk allebei erg fanatiek van. Langzaam wordt het steeds stiller naarmate we beiden met meer en meer geestdrift met de dobbelstenen gooien. Af en toe komt er een uitdagende opmerking waardoor de ander heel snel op de kast zit. Wat gefrustreerde uitroepen worden al snel gevolgd door volop gevloek en gescheld. Dit alles uiterst amicaal natuurlijk. En heel gezellig, al begrijpen mensen die ons zien spelen dat niet, haha.

U wilt weten wie er gewonnen heeft?

Wat dacht u zelf?

6 Reacties to “Game on!”

  1. Brit said

    Doet me denken aan vluggertje (nee, niet zo een..), is dat ooit zonder ruzie en zere handen geëindigd????

  2. creatiefmetquirk said

    Hahahaha, jaaa! Dat is lang geleden! Dat was wel een pijnlijke hobby. Met te lange nagels kwam er zelfs wel eens wat bloed vrij volgens mij, haha!

  3. jotemo said

    Ik ken meer mensen met op het eerste gezicht heel rustige naturen, die zich tijdens een spel ontpoppen tot onverbiddelijke en soms zelfs ietwat gemene tegenstanders. Zou dat hun ware aard zijn die komt bovendrijven?
    Ik denk overigens dat jij gewonnen hebt.

  4. rudy kaals said

    ik ken wel het alcoholisten van catan.. maar dat is niet wat jij bedoelt, oder?

  5. Cisca said

    Haha, het klinkt als de melkboer en ik die Kolonisten spelen. Of scrabble.
    Of Puerto Rico, onze favorite. Ken je die, dat is echt een heel leuk spel…

  6. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: alweer het juiste antwoord! Ik hoop niet dat het mijn ware aard is die dan bovenkomt, want dan ben ik maar een gemeen loeder!
    @ Rudy: eh, neu. Misschien is dat de Berlijnse equivalent?
    @ Cisca: Puerto Rico ken ik nog niet, ik zal hem eens proberen. We hebben eens in de zoveel tijd een spelletjes avond met een groep vrienden, vaak met nieuwe spelletjes, en dan blijkt dat er meer mensen zijn die zo op spelletjes reageren, haha.

Geef een reactie

