Olifantenpoten

augustus 11, 2009

feetKan iemand me even uitleggen waar mijn olifantenpoten ineens vandaan komen?? Sinds een paar weken heb ik regelmatig last van opgezwollen enkels en uitgezette voeten. Ik snap er niks van. Het is net alsof mijn lichaam besloten heeft een tientonner te worden en onderaan te beginnen. Alsof al die patatjes en zakken chips naar mijn voeten zijn gezakt. Alsof mijn kuiten in rechte lijn doorlopen. Een stierennek zeg maar, maar dan een stierenenkel. Goed, you get the picture.

‘Dat komt gewoon door de warmte’, zei Tattoo girl. Nou geloof ik dat graag, maar het is eerder ook wel es heet geweest en dan bleven mijn voeten toch gewoon in proportie. Dus ik als ware hypochonder ga zo maar es het net afstruinen op wat voor enge dingen ik allemaal onder de leden kan hebben. Want met deze klompen pas ik niet eens meer in al die nieuwe schoentjes! Mijn linkervoet is ook dikker nog dan de rechter. Zozeer zelfs, dat het bijna zeer doet.

Dus de vraag is: hoe kom ik eraan. En meer nog: hoe kom ik eraf?? Tips anyone?

10 Reacties to “Olifantenpoten”

  1. jotemo said

    Een paar jaar geleden heb ik het ook een keer voorgehad. Bij mij werd het veroorzaakt door een combinatie van hoge temperaturen, een teveel aan vochtopname door overvloedig drinken en te lang staan. Iedere avond had ik klompvoeten, maar ’s morgens waren die weg. Dat heeft zo’n drie weken geduurd en sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.

  2. creatiefmetquirk said

    Het is oedeem, heb het effe opgezocht. Maar even wat zout minderen en wat meer lopen op kantoor denk. Maar mijn hypochondrische hart kan zich ophalen met mogelijke achterliggende oorzaken als hart- en nierfalen en hoge bloeddruk.

  3. Brit said

    Ik denk zwangerschapsvergiftiging, ha, ha, had ik ook met Noa! Dus vertel het nou maar eerlijk…. met wie heb je gescharreld????

  4. creatiefmetquirk said

    Ja dat stond ook als een van de mogelijke oorzaken genoemd, haha, maar nee, dat kan het toch echt niet zijn. Wetenschappelijk onmogelijk, haha. Echt raar, dat je je duim erin kan drukken en dat de deuk dan blijft zitten. Ik ben nu maar aan het zoeken naar Evy, de hardloopgoeroe, kijken of dat helpt. Maar IK WIL NIET HARDLOPEN! Hoe is het met jouw sportiviteiten?

  5. Nicoleke said

    Ik heb dat dus altijd als het warm is.
    Echt.
    Dan kan ik aan het eind van de dag mijn enkels niet eens meer vinden.
    Het enige wat ik dan fijn vind is met mijn voeten in een bak met koud water zitten…

    • creatiefmetquirk said

      Maar heb je dan ook dat je er met een vinger een deuk in kunt drukken en dat die deuk dan blijft zitten? Dat vind ik zo bizar. Ik had dit eerst nooit en ik vind het ook behoorlijk irritant!
      Bewegen wordt aangeraden, dus ik heb die Evy van jou ook maar eens uit de kast het web getrokken.

  6. Nicoleke said

    @Quirk: Ja, dat heb ik dus ook. Ik zit voor mijn werk ook de hele dag en moet echt af en toe tegen mezelf zeggen even te gaan lopen, anders loopt mijn been kaarsrecht vanuit mijn knie naar mijn tenen en zie je geen enkels meer!

  7. Cisca said

    Weet je wat ook weleens wil helpen? Een voetenbankje onder je bureau. Of een doos.
    En minder zout is inderdaad volgens mij ook altijd goed.

  8. Brit said

    Ik ben zoooooo goed bezig!! Netjes 3 x per week, 2 keer zelf binnen, en 1 keer met haar in het bos.. ben je trots??

  9. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: ja ik ben vandaag ook maar wat vaker aan de wandel gegaan en het is vandaag wel wat minder dan gister.
    @ Cisca: Dat stond inderdaad ook bij de tips. En ik kook eigenlijk vrij zoutloos. Ik eet alleen veel patat en chips. 😉 Zat er trouwens geen yoki in je pakket van Ilse?
    @ Brit: Kei! Nee maar echt! Wow! Ben je ook een beetje trots op mij? Ik ben elke dag op de fiets naar mijn werk gegaan, 2 keer drie kwartier fietsen dus. En ik heb Evy gedownload mocht ik spontaan toch nog willen gaan hardlopen..

Geef een reactie

