Slakkentempo

augustus 12, 2009

slugTegen mijn twitter vriendjes heb ik al op lopen scheppen: ik ga tegenwoordig met de fiets naar mijn werk. Jawel. Asportieve Quirk zit nu dus elke dag anderhalf uur op de fiets! Toe maar. En eigenlijk vind ik het ook wel lekker. Even rustig wakker worden. Buiten de stoplichten nergens op hoeven wachten. En het heeft ook wel iets nostalgisch, door de weilanden fietsen. Net als vroeger naar de middelbare school.

Opvallend is wel dat ik door de polder fietsend minder wild zie dan te voet en met de trein. Op koeien en schapen na natuurlijk. Maar konijnen bijvoorbeeld, voelen zich blijkbaar op een bedrijvenpark beter thuis dan in de vrije natuur. Slakken daarentegen, die zijn er volop.

Vooral na de regen van gister en vandaag kruipen die naakte slijmerige wezens ineens overal rond. Ik weet niet of ze massaal suïcidaal geworden zijn (wat weten zij dat ik niet weet??) of niet van modderige voeten buikjes houden, maar de wegen hebben ineens een intense aantrekkingskracht voor ze. En ze zijn ook nog eens best wel lastig te zien met die schutkleur van ze. Ik heb mijn best gedaan ze allemaal te ontwijken, maar dat is me helaas niet gelukt en ik ben pal over een flink exemplaar heen gereden. Het arme beest.

Wat dan wel weer leuk was, was dat ik vervolgens heel goed kon zien hoe snel mijn band ronddraaide. Fietste ik in normaal tempo dan was het slak slak slak slak. Had ik wind tegen dan was het slak    slak    slak    slak. En ging ik bergaf dan was het slakslakslakslakslak!

4 Reacties to “Slakkentempo”

  1. jotemo said

    Wat zit jij tijdens het fietsen eigenlijk naar je beslakte band te kijken? Je moet de weg in de gaten houden. Anders kom je onvermijdelijk in een sloot terecht, of bots je op een hindernis, en het valt nog te bezien of je daar een blogpost uit zult kunnen puren.

  2. Impa said

    Hahahaha! Slakslakslakslak.
    Ze hebben trouwens wel voeten, hoor. Allemaal eentje.

  3. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: ik kan heel goed over mijn band heen naar de weg kijken hoor, maak je geen zorgen.
    @ Impa: Ah, dus ze leven op grote voet, die beesten. Woeha!

  4. Thérèse said

    Heel heel sportief van jou. Ja jammer van zo’n slak. Padden zetten we al over; misschien moeten we dat met de slakken ook gaan doen…

Geef een reactie

