Classic!

augustus 16, 2009

Life is like a box of chocolates, you never know what you’re gonna to get.‘ Ik ben geen fan van Forrest Gump, maar toch had ie hiermee wel een punt. Het leven zit vol verrassingen en afgelopen vrijdagavond werd ik verrast door een berichtje van Horrormeisje. Of ik soms zin had om mee te gaan naar Pinkpop Classics. Voor gratis nog wel! Met haar in de line-up:

DSC01439

Voor degenen die haar niet herkennen met haar: dat is dus Shinéad O’Connor! En die had ik nog nooit live gezien, dus ik hoefde niet lang na te denken. Mijn schuldgevoel over dat ik eigenlijk hard moest werken werd handig opzij geschoven en ik ging mee.

Na een flinke treinrit naar the middle of nowhere, alias Landgraaf, kwamen we aan op ons territorium van de dag:

DSC01436

Van daaruit vermaakten we ons prima met acts als Claw Boys Claw, The Stranglers en Living Colour. We voelden ons weliswaar een kléin beetje ehm, anders dan de anderen. Gezien we zowat de jongste bezoekers waren. En gewoon Nederlands spraken (haha, goed, dat gaat wat commentaar van de dames opleveren denk ik!). En geen klapstoeltjes meegenomen hadden. Al helemaal geen klapstoeltjes met bekerhouders… En geen luchtgitaren.

DSC01429

Als de zon ons iets te heet onder de voeten op de schouders werd zochten we wat verkoeling in the guest area (lang leve gastenlijstplekken :D). Deze dame zorgde al voor aardig wat jeugdsentiment. Zoals Horrormeisje zei: ‘nou, ze is nog net zo depressief als altijd in ieder geval.’ En mooi, dat dan weer wel.

DSC01432

Daarna kwam ons beider hoogtepunt van de dag. Shinéad deed een vrij ingetogen set met een gitarist en een toetsenist/fluitspeler/gitarist. En dat deed ze heul goed! Hoewel ik lichtelijk teleurgesteld was dat ze wel het wat doodgedraaide Nothing compares to you speelde en niet het briljante, kippenvel opleverende Troy waar ik op stond te wachten, was het wel echt geweldig. Dat rauwe nummer had wellicht ook niet helemaal gepast in deze setting. En gelukkig speelde ze als afscheid wel speciaal voor Horrormeisje dit ook hele mooie nummer:

Onder begeleiding van Simple Minds vertrokken we weer richting station (met de nodige hulp van voorbijgangers, want bordjes ho maar). Overigens vind ik Simple Minds een zeer slap aftreksel van U2 en een band die zijn dagen slijt met het eeuwig herhalen van zijn 3 hitjes op elke Night of the Proms waar ze nog op mogen komen draven. Maar dat terzijde.

Eenmaal aangekomen in de semi-bewoonde wereld van Heerlen ontdekten we dat er geen trein meer naar huis reed. Het was immers al kwart voor elf, dat hadden we kunnen verwachten?! Dus hebben we in Eindhoven nog een uur door mogen brengen met het wachten op de nachttrein terug naar de Randstad. Nog een geluk dat er tegenwoordig ook in het zuiden een nachtnet is dus. Gelukkig was het nog steeds warm en hebben Horrormeisje en ik de tijd goed gevuld met gênante verhalen uit ons verleden. In Den Bosch werden we nog vergezeld door een buslading Hagenezen die blijkbaar van een hardcore-feestje afkwamen, waardoor onze rustige coupé veranderde in een schreeuwerige, volle veewagen waar de ziektes en racistische grappen je om de oren vlogen.

Dat alles mocht de pret niet drukken en wat mij betreft was dit in ieder geval een heerlijk dagje. Dus bedankt Horrormeisje en deze is voor jou!

8 Reacties to “Classic!”

  1. jotemo said

    Londen, Landgraaf en nu nog Vlieland … jij beleeft wel een heel muzikale zomer. Zelf ben ik niet zo’n festivalganger, want van hedendaags lawaai (?) heb ik geen kaas gegeten. Het weze mij vergeven.
    Hebben al jouw vrienden en vriendinnen van die merkwaardige troetels en hoe noemen zij jou dan?

  2. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: ja, wonderbaarlijk! Ik zit nu nog te broeden op een optreden komende woensdag, maar daarover later misschien meer. Mijn vrienden gun ik ook graag anonimiteit en dus krijgen ze troetels van mij. Voor zover ik weet heb ik alleen bij vriend Oase een bijnaam en die luidt: BBB (Buys Ballot Babe, naar een oud adres)
    @ Nicoleke: ik dacht nog even dat ik jou daar rond zag lopen! Er was een meisje met hetzelfde haar. Maar het was niet jij.

  3. Martine said

    Ik schaar me volmondig achter Nicoleke…Living Colour, Sinead… poehé….
    Je bofte met zo’n chocolaatje. Hoewel, chocolaatje, meer een Belgische praline. Wat zeg ik? Eén praline?

  4. creatiefmetquirk said

    @ Martine: dikke kersenbonbon, dat zeg ik! Haha.

  5. Nicoleke said

    Haha!
    Hetzelfde haar.
    Dat zeggen mensen heel vaak, weet je dat?
    Geinig…
    Helaas was ik er niet.

  6. pepperfly said

    Ik ben niet jaloers. In het geheel niet. Echt niet. Heus niet waar niet… 😦

  7. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: Echt? Ik zie eigenlijk nooit mensen met jouw haar, haha.
    @ Pepperfly: gelukkig maar. Is ook helemaal niet goed voor je, jaloers zijn. 😉

Geef een reactie

