John Paul Josh and Dave

augustus 17, 2009

up-themcrookedLGHier word ik dus heel nerveus van. De man die ik heeeeel graag een keer live wil zien, de man die ik al eens live zag maar best nog een keer wil zien en de man van wie ik niet wist dat ie nog leefde zijn samen een nieuwe band begonnen. Een band die gesluierd is in mysterie. Er is nog geen album, er zijn geen opnames, er is alleen een teaser van 14 seconden. En een paar héél lousy youtube clipjes van 20 seconden. En die band, de ‘superband’ zoals ie nu al overal genoemd wordt, die getipt wordt als de mysteryguest op Lowlands, die is dus overmorgen te zien in de Melkweg.

Zoals alles rond de band is ook dit optreden compleet geheimzinnig. Je kunt alleen aan de kassa kaarten kopen, morgen vanaf 6 uur, met ID. Je krijgt dan een polsbandje, dat niet overdraagbaar is, waarmee je woensdag naar binnen kan. Voor een exclusieve show. Camera’s en opname apparatuur zijn natuurlijk uitgesloten.

Normaal gesproken ben ik wars van dit soort belangrijkdoenerij. Dan ben ik de übernuchtere Hollander met de ‘doe maar normaal dan doe je al gek genoeg’-mentaliteit. Maar deze mannen, dat zijn toch wel helden voor mij. Die toch wel erg goeie muziek maken. Dus samen wordt dat vast nog geweldiger. En om ze dan in een kleine zaal als de Melkweg te kunnen zien, waar ze later nooooooit meer terug zullen komen omdat ze daar (nu al) veel te groot voor zijn, dat is toch wel een kansje dat ik niet wil missen.

Maar dat betekent dus wel een dag vrij nemen. En morgen de hele dag daar voor de deur liggen in de hoop nog een kaartje te kunnen bemachtigen. Waar nu waarschijnlijk al een rijtje mensen in slaapzakken ligt. Oftewel: dat wordt waarschijnlijk een kansloos ritje naar Amsterdam en een hoop tijdverspilling en toch met lege handen thuis komen.

Maar het heeft ook wel weer iets nostalgisch. De spanning van of het gaat lukken om binnen te komen, het met zijn allen zenuwachtig in de rij staan. Net als vroeger, toen je nog concertkaartjes bij het postkantoor moest halen. Dan had je nog eens de verrassing dat je toevallig langs een klein postkantoor liep op het moment dat U2 in de voorverkoop ging, terwijl je niet eens wist dat U2 zou komen. En dat je dan toch zomaar kaartjes had omdat die al uitgedraaid waren en dus alleen daar verkocht konden worden. Toch was dat leuker dan het internetgebeuren van nu, waarbij toch steeds alles vastloopt en de kaartjes nog sneller zijn uitverkocht.

Ik geloof dus dat ik het maar ga proberen. Het festival/bandjes kijken-virus heeft me alweer te pakken en dit is echt iets waar je bij geweest moet zijn. Dus duim voor me dat ik erbij kan zijn!

7 Reacties to “John Paul Josh and Dave”

  1. jotemo said

    Ik duim en breng zelfs enige bewondering op voor de moeite die men zich getroost om kaartjes te bemachtigen. Ik zie het mezelf niet doen.

  2. Margje said

    Ik duim mee!

    En, mystery guest op Lowlands? Note to self: dat wordt goed opletten en het programmaboekje nauwkeurig doorspitten Ö

  3. Cisca said

    He eindelijk weet ik voor wie je in de rij ligt. Want dat vroeg ik me namelijk af, na al die Twitterberichten. I love Dave Grohl, in zijn Nirvana was ik stiekem een beetje verliefd op hem… 😉

  4. maarten said

    Oh dat van Lowlands was hier dus ook al gemeld… 🙂

  5. rudy kaals said

    Ow hulde.. zo in de rij staan is altijd super gezellig!

  6. creatiefmetquirk said

    @ alle duimers: bedankt! Het heeft geholpen! 😀
    @ Jotemo: bewondering zelfs! Kijk, dat hoor ik graag.
    @ Margje: jij gaat ze daar dus zien? Geweldig! Volgens mij wordt het echt heel vet.
    @ Cisca: ik wil trouwen met Dave. Jammer genoeg wilde iemand anders dat ook al. Dave is mijn held.
    @ Maarten: op dit blog vind je altijd het eerste nieuws, dat weet je toch? 😉
    @ Rudy: was inderdaad ouderwets gezellig!

Geef een reactie

