T’is geen feestje!

augustus 23, 2009

sukke_feestjeIk hou niet van feesten geven. Ik word er gestresst van, je moet er zoveel boodschappen voor doen, er komt altijd maar een klein deel van de mensen die zeggen dat ze zullen komen – hmm, misschien vinden ze mij gewoon niet leuk, haha – en uiteindelijk spreek je nauwelijks iemand op de avond zelf. Dus als het even kan wurm ik me er onder uit. Ik doe alsof ik niet jarig ben of vlucht zelfs het land uit.

Maar dit jaar werd er door mijn omgeving al sinds mijn verhuizing aangedrongen op een feestje. “Waar blijft die housewarming nou?” werd er regelmatig geroepen. Ik nodigde hier en daar al stiekem wat mensen uit zodat iedereen het huis al gezien had. Dan was er immers geen housewarming meer nodig, toch?! Daar was de omgeving het toch niet helemaal mee eens.

Ach, gezien alle veranderingen van dit jaar en mijn aanstaande verjaardag is het eigenlijk ook wel eens tijd voor een feestje. Dus heb ik mijn vrienden gemeld dat ze welkom zijn ‘om een biertje te komen drinken’ en ‘mijn huisje te komen bekijken’. Waarbij het me opviel dat ik woord ‘feestje’ vermeden heb. Dan kan ik tenminste nog een beetje in denial blijven.

11 Reacties to “T’is geen feestje!”

  1. Nicoleke said

    Ik zou graag een feestje geven, maar in ons appartement kun je nog geen anderhalve persoon kwijt!
    Oke. Tikkie overdreven.
    Maar ik snap je.
    Veel gedoe.
    Je moet het jezelf niet te lastig maken.
    Veel zelfbediening en hapjes die je al van te voren kunt maken. Of gewoon kant en klare dingetjes kopen.
    Je gaat het vast leuk hebben!

  2. jotemo said

    Feestgedruis is ook niet aan mij besteed. Zelf geef ik nooit partijtjes en met een uitnodiging doet men me geen plezier. Ik heb trouwens geen familie en maar heel weinig vrienden, maar misschien komt dat net omdat ik nooit feestjes geef.

  3. Maz said

    O leuk juist. Feestjes. Boodschappen doen. Leuk! Tegenwoordig nodig ik niet meer iedereen die ik op de hoek van de straat tegenkom uit. Maar feestjes? Ja.

  4. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: ja ongetwijfeld. Ik ben ook gewoon een zeur.
    @ Jotemo: haha, zou dat het zijn?
    @ Maz: als je wil mag je best mijn boodschappen komen doen hoor. 😀

  5. m said

    k kijk al uit naar het feestje dat eigenlijk geen feestje is, maar stiekem natuurlijk toch gewoon een feestje is.

  6. knofje said

    Zo zou ik het ook doen denk’k. Lage verwachtingen bij de feestgangers kweken.. dan kan het alleen maar meevallen! Succes alvast met de voorbereidings 🙂

  7. creatiefmetquirk said

    @ M: en ik kijk al uit naar jouw gezelschap op dat feestje wat geen feestje is. 😉
    @ Knofje: ja toch? Laag inzetten dan scoor je makkelijker. 😉 Thanks!

  8. Thérèse said

    Tja….ik houd wel van feestjes e.d. bijeenkomsten. Ik schijn in onze kring van familieleden een uitzondering op te zijn. “Ach ja, die mama, hè, die zal het wel weer leuk vinden”, zegt men een tikje medelijdend of afgunstig??
    Ik wens je het beste ermee. Een dappere beslissing!!!!!

  9. creatiefmetquirk said

    @ Thérèse: haha, nou dapper is ook weer overdreven hoor, maar bedankt!

  10. pepperfly said

    Brrr…feestjes. Neen. Behalve als ze zéér groot zijn en zéér relaxed…ergens waar je kunt waterfietsen en in de zon liggen…maar misschien is dat teveel gevraagd 😉

  11. creatiefmetquirk said

    @ Pepperfly: precies, dus mijn echte feestje is Into the Great Wide Open. 😀

Geef een reactie

