Nou breekt mien klomp!

augustus 24, 2009

suitOp Kantoor heerst al enige tijd de griep-gekte. Al weken hangen er instructies op de toiletten over het voorkomen van besmetting. Schijnbaar zijn ze van mening dat je daar het makkelijkst besmet raakt. Wat doen die mensen daar?? Maar deze week hebben ze wat nieuws bedacht. Het nieuws dat deze griep niet extremer is dan de ‘normale’ is blijkbaar nog niet tot ze doorgedrongen. Prominent op onze bureaus stonden potten met clean-wipes. Begeleid door een email dat gezien externen (ik dus) ook gebruik maken van de apparatuur op kantoor, deze doekjes waren geplaatst om pc’s en telefoons mee te ontsmetten. Ik nam dat toch een beetje persoonlijk op. Ze zeggen dus gewoon dat ze me vies vinden! Tsss… Overigens zijn de doekjes volgens mij dodelijker dan de griep: licht ontvlambaar en alleen met handschoenen aan te pakken. En die handschoenen hebben ze dan weer niet bijgeleverd…

4 Reacties to “Nou breekt mien klomp!”

  1. maarten said

    De Externen lijkt me wel een mooie titel voor je debuutroman.

    Vorige week heb ik op het kantoor geroepen dat we gewoon allemaal vanuit huis moeten gaan werken, kan niemand meer griep overdragen aan de ander. Even een jaarvoorraad witte bonen en vitaminepillen inslaan en je kan wel weer vooruit.

  2. rudy kaals said

    Heel extreem die hele grype… (hmm.. een erg slechte woordspeling.. het is nog vroeg). In de Spiegel van een week of drie terug stond een interesant artikel hierover: http://www.spiegel.de/wissenschaft/mensch/0,1518,637567,00.html . En zelfs dat met dat handenwassen vind ik enigszins overdreven.. een normaal mens deed dat ook voor deze zwijnenhysterie toch al?

  3. jotemo said

    Bij ons liggen die dingen al gratis ter beschikking in de supermarkt, zodat je het handvat van je karretje kunt ontsmetten.

  4. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: haha, ja dat is de best oplossing! De Externen als titel? Hmm, dat heeft wel wat. Nou de roman nog. 😉
    @ Rudy: ja dat zou je denken hè? En dan noemen ze mij vies!
    @ Jotemo: ik vind België een beetje eng worden. Met al die doekjes en geblokkeerde websites. Jullie gaan steeds meer op China lijken! 😉

Geef een reactie

