So you think you can dance

september 3, 2009

so_you_think_you_can_danceJa. Dat denk ik dus. Als ik So you think you can dance zit te kijken. Op het puntje van mijn stoel zit ik mee te wippen met de meest fantastische audities. In de reclame spring ik door de kamer alsof daar ineens een podium is verschenen. Helemaal hyper word ik van dat programma. Mijn bloed gaat sneller stromen en ik zit me te vergapen aan de techniek, de souplesse, de complete beheersing van iedere spier die de dansers laten zien. Dat is sex! Natuurlijk zitten er ook een hoop kneuzen tussen. En mijn eigen dansstijl en -techniek hoort toch echt ook in die hoek thuis. Ook al doe ik wel eens alsof het anders is. Als ik alleen thuis ben. Of tijdens het uitgaan wanneer ik denk dat niemand het ziet. Of ik teveel gedronken heb.

Vroeger, toen was ik een ballerina. En nee, geen paardrijmeisje zoals iedereen altijd meteen dacht. En stond ik op het grote podium van het Theater aan de Parade van Den Bosch. Doodzenuwachtig, maar wat voelde ik me stoer. Tussen de repetities door slopen we door de ‘geheime gangen’ die onder het podium door naar de orkestbak leidden. Wat een avonturen. En zo’n zaal vol met ouders, ja die applaudisseerde wel na het optreden. Dus voelde ik me best een beetje een ster. Ook al was ik maar een van de 30 meisjes die op het podium stonden.
DSC01510

(Ja schattig he, die grote witte onderbroek die onder dat pakje uit steekt)

Misschien moest ik maar weer eens gaan dansen.

12 Reacties to “So you think you can dance”

  1. Door said

    Ik denk dat ook, want vroegah kon ik het ook, dansen. En btw wat een schattige foto…

    kom hier via Nicolekebolleke!

  2. Marianne said

    Aaaaaaaahhhhhhh, wa’n poepie hΓ¨…..!!!

  3. knofje said

    Wat een schatje! En ja die witte onderbroek hè?
    T bloed kruipt toch waar het niet gaan kan πŸ˜‰

  4. Oase said

    Over dansen gesproken… We moeten dat snel eens gaan doen GLP en BBM dabei…

  5. maarten said

    Dat denk ik ook altijd, als ik spagetti aan het koken ben en iets erbij, en de iPod op staat en ik een rondedansje door keuken maak.
    Het moet er heel gek uit zien voor de buitenwereld denk ik, iemand springend in de keuken terwijl er geen muziek te horen is.

  6. Maz said

    Iedereen kan dansen! Dat is toch heerlijk. Of het technisch volgens het ballet of weet ik veel helemaal klopt, dat is een tweede. Maar dat boeit niet. En trouwens, ik was wel een paardrijmeisje. Schaam ik me ook niet voor.
    Dans, Quirk, Dans!

  7. Nicoleke said

    Ik kan dat ook.
    Dansen.
    En een spin maken op mijn hoofd.
    Breakdancen.
    Echt.
    In mijn dromen dan he…

  8. Brit said

    Zat toch een tutu over die grote witte onderbroek, dus who cares πŸ˜‰
    Maar So you think you can dance ja, ik ken het effect.. Gelukkig hebben we tegenwoordig weer gordijnen!!!

  9. creatiefmetquirk said

    @ Door: dank je! πŸ™‚ En je was hier toch al eerder geweest? Of was dat ik bij jou. Anyway, leuk dat je er bent!
    @ Marianne: ja toen nog wel hΓ¨? πŸ˜‰
    @ Knofje: en die witte onderbroek ook. πŸ˜‰
    @ Oase: ja! Ik ben voor!
    @ Maarten: ja in mijn oude huis was het keukenraam direct aan de straat en was het bij mij met name met afwassen zo. Met luidkeels zingen erbij ook nog, dus geluid genoeg. Gelukkig kunnen mensen nu niet zo makkelijk meer mijn keuken in kijken. πŸ˜‰
    @ Maz: ga ik doen! En heb ik volop gedaan dit weekend! Was weer heerlijk. O en niks mis met paardrijmeisjes hoor! Ik verbaasde me er alleen over dat iedereen dat altijd van me dacht.
    @ Nicoleke: ja en al die salto’s en zo die ze allemaal doen, die ook.
    @ Brit: ja volgens mij reageren jij en ik echt precies hetzelfde, haha! Maar die tutu was volgens mij niet groot genoeg om die enorme onderbroek te verbergen hoor. πŸ˜‰

  10. alyssa said

    hej ik ben Alyssa 7jaar
    so you denk you ken dans is egt de maks
    ik blijf veel te laat op om dit te geke frograma te zien
    oona en lorenzo zijn het mooiste koppel ooit

  11. creatiefmetquirk said

    Hoi Alyssa, ja leuk he? Ik ben wel benieuwd of jij ook zo mooi kunt dansen!

  12. jayden said

    wie is door ge gaan da wil ik weet nu meteen

Geef een reactie

