Op een onbewoond ei-eiland…

september 8, 2009

zijn alle dagen fijn! Zelfs als het stormt en je al nachten niet geslapen hebt.
Vlieland! Waar moet ik beginnen?! Misschien maar gewoon bij dag één.
Toen was het tenminste nog mooi weer. Zoals u ziet:

DSC01519

Ik zal u niet alle 359 foto’s opdringen, wees gerust. Wat een heerlijke boottocht. En dat wil wat zeggen hoor als ik dat zeg. Want ik en boten, dat is geen goede combinatie. Ik kan me nog een keer herinneren dat ik met mijn ouders en zus naar Noorwegen ging waarbij mijn moeder me verzekerd had dat die boot zo enorm was dat ik nergens last van zou hebben. En dat mijn moeder, toen we de haven in reden, zei: ‘o, deze is wel veel kleiner dan anders…’ Maar nu ging het prima. Ik heb heerlijk op het dek gezeten, soezend in de zon, kijkend naar de bootjes.

DSC01527

DSC01533

DSC01532

‘Vlieland groet u’ staat er in de haven. Altijd fijn om je zo welkom te voelen.
Het troepje introductiemensen waar ik al van schrok in de haven van Harlingen maakte me nog ongeruster door hun tentjes recht tegenover mijn plekje op te zetten, maar in alle eerlijkheid heb ik geen moment last van ze gehad. Maar misschien dachten ze dat ik het al zwaar genoeg had toen ze me anderhalf uur met mijn tentje hadden zien klooien…

DSC01558

Maar hij stond dan toch! En heeft het wonder boven wonder de hele week in weer en wind volgehouden, zonder lekken en zonder wegvliegen. En dat zonder de aanbevolen houten haringen! Ik is trots.

Ik was gelukkig zo slim om van het mooie weer te genieten zolang het kon en ben meteen het verlaten strand op gedoken.

DSC01535

Zwemmen ging me nog iets te ver en het aangespoelde wild maakte de zee ook iets minder aantrekkelijk.

DSC01543

Maar uren op het strand wandelen met mijn voeten in de branding, dat kon dan weer prima. Bizar is dat toch, hoeveel rust het geeft, eenvoudig de golven zacht over je vermoeide voeten laten spoelen. Om je heen te kijken, zover als je kunt, en buiten de meeuwen geen levende ziel in zicht te hebben. Het beste medicijn wat je kunt hebben.

DSC01542

DSC01545

Na urenlang te hebben geslenterd, gestaard en gezeten was ik helemaal gekalmeerd en leeg. Ik begaf me terug naar de camping in de duinen.

DSC01554

Eenmaal gesetteld in mijn tentje maakte ik me op voor een zachte nacht. Ik kan me niet herinneren wat ik gedroomd heb, maar het leek vast enorm op deze 30 seconds of heaven.

9 Reacties to “Op een onbewoond ei-eiland…”

  1. Marianne said

    aaaaah Vlieland…..memories…..moet er ook snel weer ’s heen…!

  2. Nicoleke said

    Ziet er heerlijk uit.
    Ik hartje strand.
    Moet er ook gauw weer eens naartoe met lief.
    Ook in de herfst en winter is het heerlijk.

  3. guronaqi said

    Ziet er goed uit! Al zie ik op je dag-één-foto wel de nodige ‘chemtrails’ 😉

  4. Maz said

    Waaauuww mooie luchten!! Vlie rules.

  5. jotemo said

    Als je die tent helemaal in je eentje opgetrokken hebt, ook al duurde dat anderhalf uur, dan stijg je in mijn achting.

  6. Impa said

    Joepie! Een kijkje op Vlieland! Fijn, fijn, fijn.
    Ben benieuwd naar de rest.

  7. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: ja moet je zeker doen! Ik mis het nu al. Ik vind dat Brit ook moet, haha.
    @ Nicoleke: ja, dan is het helemáál verlaten. In zo’n lekker huisje met een open haard.. Ik ga nu boeken! 😉
    @ guronaqi: ja maar dat zorgt weer voor een mooi lijnenspel. 😉
    @ Maz: ik ben verslaafd. Bij deze. Vlie is mijn favoriet.
    @ Jotemo: yep, helemaal in mijn uppie. I rule! 😉
    @ Impa: er komt nog meer! 🙂

  8. Brit said

    Nou, ok, als het moet dan offer ik me wel op hoor!!!

  9. creatiefmetquirk said

    Heel verstandig. Ik ga wel mee om te controleren of je echt gaat. 😉

Geef een reactie

