Elfjes kijken

september 15, 2009

eftelingMorgen ga ik zowaar weer eens naar de Efteling. Nog steeds hét pretpark van Nederland als je het mij vraagt. Die achtbanen in Sixflags (Walibi World) hoeven van mij niet zo. Ik ben niet zo’n held. Gelukkig is Miss B dat ook niet, dus we hebben al afgesproken dat wij wel op de broodjes passen terwijl de jongens in het Schip gaan. Man, ik word al misselijk op een gewone schommel. Nee wij gaan wel gezellig in de Droomvlucht enzo. Nou vooruit, misschien de Vogelrock, die is wel leuk. Of toch één rondje in de Python misschien. En even een dutje doen in de Fata Morgana, want mensenkinderen wat is dat toch eigenlijk een saaie attractie. Vroeger gingen we nog wel eens met de hele familie naar de Efteling. Of beter nog: naar Bobbejaanland!

Dan ging je pas echt op avontuur. Moest je eerst een halve dag rijden en helemaal de grens over, woehoe! Ze hadden daar dan wel geen sprookjesbos, maar wel een ritje waar je in een karretje op dingen mocht schieten. En zo’n wildwaterbaan waar je in een boomstam zat. En de Revolution, die toch echt beter is dan de Vogelrock die de Efteling ervan gemaakt heeft. En zo’n bank waar je allemaal naast elkaar zit, die dan aan een lange arm vast zit die heel hard ronddraait. Die er blijkbaar niet meer is. Die vond ik dan wel weer leuk. Mijn oma, die heel stoer besloot daar ook in te gaan, vond hem minder geslaagd. Het arme besje is de rest van de dag misselijk geweest. En gezien dat de eerste attractie was waar we in gingen was die dag nog best lang. Eind van de dag was ik net zo misselijk als zij, door zo’n stom ronddraaiend huisje. Dat is allemaal illusie, dat weet ik wel, je zit gewoon stil op die bank, maar ik heb gewoon een te groot inlevingsvermogen. Mijn evenwichtsorgaan raakt daar danig overstuur van. Ik heb de helft van de tijd met mijn ogen dicht in dat huisje gezeten. Dus inderdaad, morgen maar braaf bij de broodjes blijven zitten…

13 Reacties to “Elfjes kijken”

  1. Brit said

    Uhm, Carnaval dan maar??? Monsieur Canibale zou ik ook overslaan.. en waarschuw Pardoes alvast dat Tristan ‘m vrijdag weer gaat doodknuffelen! Veel plezier!!!!

  2. Brit said

    Oh, en je vergeet het allerleukste van Bobbejaanland: 8 keer achter elkaar in de achtbaan en meteen door kunnen lopen in plaats van “Vanaf hier nog anderhalf uur wachten”…

  3. creatiefmetquirk said

    Tèèèèèèètetetèèèèèèèètetetututuuuuuuu…. Thanx!
    En o ja, dat is inderdaad het beste!

  4. Maz said

    Ja, Carnaval Festival! En Droomvlucht. Ik ben in mijn leven nog maar twee keer naar de Efteling geweest. In het Noorden had je alleen Ponypark Slagharen. Booooring.

  5. guronaqi said

    Kaatsheuvel de gekstuuuuuh!!

  6. creatiefmetquirk said

    @ Maz: ponypark Slagharen, dat vond zus leuk. Is ze eens van een pony afgezakt en dat heeft ze nog jaren moeten aanhoren. Droomvlucht heb ik nog wel gedaan vandaag, Carnaval is niet meer gelukt.
    @ Guronaqi: ja! Jij was het! Ik zat vanmiddag nog te denken: wie was het nou, die daar vandaan kwam? Jij!

  7. Brit said

    Was ook in Bobbejaanland hoor, van dat paard!!!

  8. creatiefmetquirk said

    @ Brit: nee toch? Echt? Nou ja, ik was ook heel klein toen. Maar volgens mij was het wel een pony en geen paard. ;p

  9. Nicoleke said

    Ik hartje de Efteling. Maar dat had je al door he.

  10. jotemo said

    Ik heb in mijn hele leven nog nooit een pret- of amusementspark bezocht en ik ben het ook niet van plan, want ik durf toch niet op al die razende toestellen en van al die ijzingwekkende sprookjesfiguren zou ik ongetwijfeld eng dromen.

  11. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: ja, dat had ik al door.
    @ Jotemo: welnee, de Efteling zit vol kabbelende ritjes en lieve elfjes. Dat zou jij zelfs aankunnen.

  12. Margje said

    Ik voel opeens een gemis. Misschien komt dat omdat ik nog nooit in de Efteling (laat staan Bobbejaanland) bent geweest en mijn leven eigenlijk tot nu toe nog niet compleet is?

    Daarentegen heb ik wel in de achtbanen van Walibi World rondgeracet ^^

    (Is de Efteling écht zo leuk?)

  13. creatiefmetquirk said

    @ Margje: dan ben je in ieder geval een grotere held dan ik! De Efteling is erg leuk en jeugdsentiment en de Vogelrock, Vliegende Hollander, Python en Bob zijn vast wel aan jou besteed. En dan heb je daarnaast nog al die leuke sissy-rides! Ik zou zeggen: ga.

Geef een reactie

