Vliegen als een Hollander

september 17, 2009

Goed, ik was dus in de Efteling. Met allemaal leuke mensen. Zij doen dat elk jaar, ik ging voor de eerste keer mee. Het was toch mooi weer, ik had toch geen zin om te werken best nog een vrij dagje verdiend. En ik had de verzekering dat ik niet in enge dingen zou hoeven. Miss B was immers wel blij met een beetje gezelschap op de bank. Overigens word je wel snel een beetje kinderachtig van zo’n park. We hebben dan ook best lol gehad om deze dubieuze attractie: (u zou hem es op film moeten zien..)

DSC01923

Alsof het spookhuis nog niet ‘eng’ genoeg was ben ik zowaar nog in een echte achtbaan geweest ook. En die was leuk!! Lang leve de Vliegende Hollander. Je gaat met een bootje de duisternis in en dan voel je de bui al hangen: ok, ik word hier zometeen ineens naar beneden geflikkerd of omhoog getakeld. Doen ze het stiekem allebei! De afdalingen hadden nog wel iets hoger mogen zijn en de rit nog wel iets langer. Maar erg prettig dat je van die duik in het water aan het eind niet nat wordt. Daar hadden we immers de Piranha voor. Op de laatste drie meter van de rit kwam er een heel lullig golfje voorbij dat James First in een flinke plas water achterliet.

Met Miss B sprintte ik net voor sluitingstijd nog de Droomvlucht in na een sneltreinbezoek aan het Sprookjesbos. Want dat is haar favoriet. We klaagden veel over de Pandadroom maar die was qua techniek toch stúkken beter dan Final Destination 3D (qua verhaal trouwens ook, ondanks die overdreven moraal). Het Land van Laaf was toch echt nóg saaier dan de Fata Morgana. Ik at worstenbroodjes en vieze patat. Kortom, het was weer een feestje. Volgend jaar weer. 🙂

3 Reacties to “Vliegen als een Hollander”

  1. jotemo said

    En dan heb je nog niets gezegd over Holle Bolle Gijs en de ezel die gouden dukaten schijt. Ik heb die zelf nooit gezien en weet ook niet of ze zich nu nog in De Efteling ophouden, maar het zijn figuren die me altijd aangesproken hebben. Vraag me niet waarom.

  2. creatiefmetquirk said

    Jawel die zijn er nog steeds! Het stikt trouwens van de Holle Bolle Gijzen in het park. (Niet te verwarren met Vrouw Holle trouwens). Dus je kunt ook alleen voor hen gaan. 😉

  3. Frank said

    De Fata saai? In welk paralell universum leef jij?

Geef een reactie

