I’m a (Ringo) Star(r)

september 21, 2009

ringo_starrNet zoals ik redelijk kan inschatten wat Zus leuk vindt, kan zij dat andersom ook erg goed voor mij. Ik ontving namelijk via de post (ik hartje pakjes in de post!!) onlangs een verjaardagscadeau van haar. Zus en ik houden allebei wel van een spelletje. Vroeger al zeurden we onze ouders aan hun kop om een spelletje mee te spelen. “Potje Yathzee?” vroeg ik dan. “Of Pictionary!” riep Zus dan. “Sequence misschien?” stelde ik voor. “Of Pictionary!” riep Zus dan. “Monopoly?” probeerde ik. “Of Pictionary!” riep Zus dan. “Vooruit, ik doe wel een potje Yathzee mee,” verzuchtte Mam dan (Pap was niet zo te porren voor spelletjes). “Geen Pictionary?” vroeg Zus dan beteuterd. U kunt wel raden wat haar favoriet was.

De ‘gewone’ spelletjes zijn zeker nog niet van het toneel verdwenen, maar minstens evenveel aandacht wordt tegenwoordig besteed aan computergames. Neejneej en ik begonnen met Singstar en Guitar Hero en raakten helemaal verslaafd. We konden onze lol niet op toen Rockband werd geïntroduceerd en we ook konden gaan drummen. Ik koos ervoor bij Guitar Hero te blijven maar gelukkig kwam ook die game met de World Tour versie met een eigen (en beter) drumstel. Intussen staan er in mijn kamer dus vier gitaren (waarvan één echte), een drumstel en drie microfoons. En ik vind het nog steeds leuk! De Jonge Hond stelde voor een professionele Guitar Hero band te beginnen en daar zit met name Neejneej nu met smart op te wachten.

Maar nu is voor mij het moment aangebroken om mijn loyaliteit aan Guitar Hero even te laten varen en de overstap te maken naar Rockband. Het pakketje dat ik van Zus ontving bevatte namelijk *tromgeroffel* The Beatles: Rockband!! Ik kan nu dus in de huid gaan kruipen van John, Paul, George of Ringo! Woehoe! Even was ik bang dat ik dus nóg een drumstel, microfoon en twee gitaren moest gaan aanschaffen (ervan uitgaande dat de instrumenten van de concurrerende games niet compatible zouden zijn) maar dat blijkt gelukkig overbodig. (Oftewel: hij doet het Zus!) Anders zou het hier wel érg vol worden. Dus.. mocht u me de komende tijd missen, dan loop ik de Ringo uit te hangen. Het is maar dat u het weet.

2 Reacties to “I’m a (Ringo) Star(r)”

  1. Brit said

    Jeuh, hij doet het, hij doet het!!! Nou ja, dan zal ik vrijdag de 9e nog maar effe bellen om je eraan te herinneren dat je de volgende dag ergens moet zijn (aangezien je dan nog wel hevig aan het Ringo-en bent waarschijnlijk???).

  2. creatiefmetquirk said

    Dat is misschien wel slim ja.. 😉

Geef een reactie

