Discovering Nemo

september 26, 2009

Nemo-10_1Vrienden van me proberen me al jaren te overtuigen in Amsterdam te gaan wonen. Het is ze tot nog toe niet gelukt. Amsterdam en ik, dat is geen top-match. Natuurlijk, ik zie de mooie kanten van Amsterdam ook wel. Hartstikke schattig met al die grachtjes en leuke winkeltjes en hippe eettentjes en goeie musea en mooie parken. Maar het grootste deel van die dingen hebben we hier in Utrecht ook, zij het misschien op iets andere schaal. Het enige dat in Amsterdam écht beter is, is het uitgaansleven. Je hebt er nog eens feestjes die anders zijn dan anders, op andere locaties dan anders. In Nemo bijvoorbeeld.

Gisteren at ik met De Meisjes bij de Roemeense waarbij we regelmatig werden besprongen door haar nieuwe kat, die echt prachtig maar ook bijzonder speels bleek. Ons bezoek aan Amsterdam stond in het teken van de LBD, een evenement wat alweer een tijd geleden voor het laatst plaatsvond. Hoog tijd om weer eens bij te praten over waar we allemaal stonden in zakelijk opzicht en wat we nog wilden veranderen dus. Maar na het serieuze gedeelte was het tijd voor een feestje. Bambi was zo lief geweest voor ons vrijkaartjes te regelen voor Discovery 09.

Dit feest, dat jaarlijks terugkeert, combineert wetenschap met cocktails en dj’s. Naast lekker dansen kun je je uitleven op de doe-het-zelf-experimenten van Nemo en kun je presentaties en lezingen volgen. Voor de presentaties en lezingen kwamen we iets te laat binnenvallen (wat jammer was want de meeste gingen over games) en de cocktails heb ik ook nergens gevonden, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben ons eigenlijk vooral vermaakt met de doe-het-zelf-experimenten, want de meesten van ons waren nog nooit in Nemo geweest. We sloten af met een dansje van dj Missing (meer dan) Links en waren net voor de zon opkwam weer thuis. Science is fun!

6 Reacties to “Discovering Nemo”

  1. jotemo said

    Ik twijfel er niet aan dat science fun is, maar het blijkt dus wel nachtwerk te zijn.

  2. creatiefmetquirk said

    Welnee, overdag is het gewoon een museum en kun je ook volop wetenschap bedrijven.

  3. Cisca said

    Haha, das jammer, nergens de cocktails gevonden…

  4. creatiefmetquirk said

    Ja die miste ik toch wel moet ik zeggen.

  5. Maz said

    Ja, wonen in Amsterdam is overrated. Ik ben ook meermalen bijna ontvoerd maar ben stug in Utrecht blijven wonen.

  6. creatiefmetquirk said

    Precies, daarom blijf ik ook lekker hier!

Geef een reactie

