Au

september 29, 2009

818pillsIk ben geen held. Allesbehalve. Maar ik vind mezelf nou ook weer niet héél kleinzerig. Zielig. Dat vind ik mezelf op het moment wel. Al bijna twee weken geleden begon ik met hoesten. Dat is niet erg. Ik heb verder nergens last van, geen koorts, snot, misselijkheid of wat dan ook. Geen Mexicaanse griep voor mij dus. Pfieuw! Wat zeur je dan? Ik hoor het u denken. Ik zeur omdat ik zondagochtend al hoestend een spier in mijn rug verrekt heb. Was de conclusie van de huisarts vandaag. En daar kunnen ze dan niks mee hè, die artsen. Waarom ze dan al die jaren zo’n dure opleiding hebben genoten mag joost weten.

Dus ben ik met een kluitje het riet in pillen naar huis gestuurd. Drugs mensen, woehoe! En niet zomaar pillen. Er staan allemaal veelbelovende dingen op. Zoals ‘pas op met alcoholische drank’. Da’s altijd een goed teken. Laat ik daar nou nog een koelkast vol van hebben. En ‘kan het reactievermogen verminderen’. Dan mag je geen machines of voertuigen meer bedienen danwel berijden. Of buiten spelen. Buiten spelen?! Ja serieus. Staat op het doosje. ‘Wees voorzichtig met spelen op straat’. Potverdomme. Wilde ik net mijn knikkers voor de dag halen. Gelukkig regent het.

Tot slot kan het ook nog eens verslavend werken. Dus binnenkort kunt u Quirk in de goot vinden maar dat had u vast al verwacht. En dat alles om een beetje hoest te onderdrukken. Zodat ik tenminste kan slapen ’s nachts. Dat ik overdag nog met beide handen naar mijn rug moet grijpen bij elke kriebel in mijn keel moet ik maar even voor lief nemen.

Dus. Au. Quirk is zielig.

31 Reacties to “Au”

  1. Marianne said

    Aaaaaaaaaaaaaahhhh…kom maar naar mama hoor, zal ik lekker voor je koken en een dikke kus op de zere plek geven…en je mag de hele dag ijsjes eten voor je kriebelkeeltje!!! Kuzzzzzzzzzzzzzzzz.

  2. jotemo said

    Mijn huisarts schreef enkele maanden geleden pillen voor die de apotheker deden fronsen … omdat die niet bestonden. Ja, zeg!
    Ik hoop dat er nu gauw een einde komt aan je beproeving, zodat je weer naar hartenlust buiten kunt spelen.

  3. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: ja precies, dat wou ik even horen! *denk hier een pruillipje bij* Thanx moes!
    @ Jotemo: haha, die van jou maakt het helemaal bont! Dank je voor de steun in de rug, daarmee is het vast snel verholpen.

  4. Frank said

    Al hoestend een
    spier verrekt.

    Ik moet opeens
    aan Seabert denken.

    Wat was dat voor hoest?

    ‘oe-koekoe!
    oe-koekoe!’*

    *Seabert

  5. creatiefmetquirk said

    @ Frank:
    volgens mij
    was het eerder

    ‘oe-loeloeloe!
    oe-loeloeloe!’

  6. Frank said

    Ik heb het
    even uitgeprobeerd.

    Nee. Sorry.

    Ik blijf bij
    ‘oe-koekoe!
    oe-koekoe!’

    Op zeker.

  7. creatiefmetquirk said

    @ Frank:
    Ik heb even
    gejoetjoept.

    Vooruit.
    Je hebt gelijk.

    Jij bent
    de betere
    Seabert-kenner.

    Daar kun je
    trots op zijn.

    Ahum.

  8. maarten said

    Uiteraard ben je heel zielig. En dan? Een kopje thee met honing met een dekentje ingestopt op de bank en een excuus om nog een paar films te kijken? Nee! Thuis doorwerken! Blijkbaar moet het toch nog wat erger worden om je plat te krijgen.

    Geen auto meer mogen rijden. Dat is voor jou toch geen drama?

  9. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: thuis, op kantoor, overal doorwerken.. Al klinkt een filmpje onder een deken een stuk beter! Maar helaas. Dank voor je medeleven!

    En nee, dat autorijden daar heb je mij niet mee. Maar dat buiten spelen hè…

  10. Brit said

    Misschien had je zowiezo al te veel buiten gespeeld om dat hoestje uberhaupt op te lopen???? Maar get well soon hoor, zielupietju, in ieder geval voor de 10e, en take it maar een beetje easy he.

  11. Susy said

    Beste Quirk,
    wat maak je dan toch voor
    een akelige bewegingen als je hoest?
    Ik krijg er nogal wat spastische beelden bij.
    Not a pretty sight..

  12. creatiefmetquirk said

    @ Brit: dank je! Ik ga mijn best doen om voor de tiende weer topfit te zijn. Lijst is aardig vol trouwens hè?
    @ Susy: ja ik klink niet alleen als Seabert, ik beweeg ook zo. Inderdaad, not a pretty sight. Maar rug klinkt misschien een beetje raar. Het is eerder rechterzij-achterkant ribben. En die spieren gebruik je wel als je flink moet hoesten.

  13. Susy said

    You poor thing.

    Ach, nonsens.
    Eigenlijk heb ik helemaal geen medelijden.
    Ik ben al weken, wat zeg ik, máánden een lichamelijk wrak.
    Ook al doet mijn vreselijk atletische lichaam
    anders vermoeden.

    *kuch*

    Ohnee.
    Dat kan ik beter niet doen.

  14. Oase said

    Nationale strike day?

    Hier er nog een gratis voor je bij: spare

  15. creatiefmetquirk said

    @ Susy: nee, medeleven leek me al niet echt jouw ding.
    Maar waar ben jij een wrak van dan?
    Al dat gesport zeker?
    Of toch het baren van die kinderen?
    @ Oase:
    soms moet je gewoon
    op je strepen staan.

  16. Susy said

    Ik heb gewoon een slopend leven, Quirk.
    Being me…het slóópt je, het slóópt je!

  17. Nicoleke said

    Sorry.
    Ik moet gewoon even heel hard lachen om al deze reacties.

    Maareh…beterschap dan maar?

  18. creatiefmetquirk said

    @ Susy:
    Dat geloof ik meteen.
    Ik word ook wel een moe
    van jou.
    @ Nicoleke: Thanx! 🙂

  19. Susy said

    Nou. Da’s vriendelijk van je om dat te zeggen, Quirk.
    You’re not alone, girl.

    en laten we die typo
    dan maar vergeten hè.

  20. creatiefmetquirk said

    @ Susy: welke typo?
    Ik bedoel dat je moedergevoelens bij me oproept.
    Wat dacht jij dan?

  21. Susy said

    eenS

    Ach, Quirkie.
    Moedergevoelens?
    Ik zou je wel even aan mijn stevige boezem
    willen drukken,
    maar dan ben ik bang dat je bril kapot gaat.

  22. rudy kaals said

    Och arme… mijn medelijden is all yours. Kom net zelf terug van de huisarts: minder crack roken. Zullen we dat dan maar niet meer doen lieve Quirk?

  23. creatiefmetquirk said

    @ Susy: you missed my point.
    maar voor jouw boezem
    zet ik graag mijn bril af hoor.
    @ Rudy: ja maar die crack was juist zo goed tegen de pijn!
    Maar vooruit. Laten we het de volgende keer bij pastinaken houden dan.
    Lieve Rudy.

  24. Susy said

    Aaah.
    Je vindt me lief hè.
    Vermoeiend, maar lief.
    Ja. Dat hoor ik vaker.

  25. rudy kaals said

    Ik moet maar eens ophouden met die Pastinaak fascinatie. Het wordt ongezond. Gisteren was ik in de biowinkel en wat lag er naast de aardappeltjes: alles behalve rapen. Louter Pastinaken in dem kleinen Bioladen. Ik vond het eng en opwindend tegelijkertijd… heel vreemd, maar ik moest toen meteen aan Susy denken.

  26. Susy said

    @Kaals: ach, Bilnaad, halt toch die Klappe, mensch!
    Eng en opwindend, hahaha!
    Ach, je hast recht auch.
    Scary und foxy, that’s me.

    en vreselijk internationaal, lees ik zelf.

  27. creatiefmetquirk said

    @ Susy: enorm lief, en dat weet je best.
    @ Rudy: hahaha, Susy vergelijken met een pastinaak. Glad ijs Rudy, glad ijs!
    *gaat nu toch maar es opzoeken wat een pastinaak is*

  28. Susy said

    De gelijkenis is treffend.
    Al zeg ik het zelf.
    Spits, slank en een vies gat.

  29. creatiefmetquirk said

    *verslikt zich spontaan in haar sinaasappelsap*

  30. Brit said

    Hier nog een, Susy, je weet het weer leuk te brengen! Heel spits opgemerkt ook..

  31. Susy said

    Spitsvondig hè.
    Jaja, I’m quite a catch.

Geef een reactie

