Stop-licht

oktober 5, 2009

vroegerenzo_ StoplichtOm de hoek van de straat staat een stoplicht. Aan de voet van dat stoplicht ligt een verweerd bosje bloemen. Aan de paal een verbleekt A4-tje. In het voorbijgaan zie ik daarop het gezicht van een jongen. Een jonge jongen. Jonger dan ik in ieder geval. Blijkbaar plotseling uit het leven weggerukt. Is hij aangereden? Doodgeslagen? In elkaar gezakt? Hoe vat je een leven samen op een A4-tje? Of alles wat je nog wil zeggen als iemand plotseling verdwenen is?

10 Reacties to “Stop-licht”

  1. Brit said

    Echt een blog voor bij dit grimmige weer… carpe diem, quirk, carpe diem..

  2. Maz said

    Das wel een ander stoplicht dan de mijne. Jakkie.

  3. Nicoleke said

    Eng vind ik dat soort plekjes altijd… en je blijft er naar kijken he…

  4. creatiefmetquirk said

    @ Brit: ja. En felix in aculum sedet. 😉
    @ Maz: ik kom ook niet zo vaak langs deze hoor. Gelukkig.
    @ Nicoleke: ja, ik ook. Maar ik wil ook weer niet echt gaan kijken om te zien wat er dan opstaat.

  5. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: ik ben ook nieuwsgierig, vergis je niet. Maar het voelt enorm ongepast en een beetje schaamtevol om erheen te gaan. Ik wil niet de ramptoerist uithangen. En het ligt ook niet echt op mijn route, dus dan zou ik er speciaal heen moeten gaan.

  6. maarten said

    Hoe vat je een leven samen op een A4-tje?
    Dat noemen ze een curriculum vitae
    (Ja, nog meer Latijn. Is het de tijd van het jaar ofzo?)

  7. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: haha, wijsneus!

  8. rudy kaals said

    luguber.. hier hingen in de winter overal posters van een jonge Portugese ingenieur die na een avond stappen opeens spoorloos was. Waarschijnlijk in de Spree verdronken. Had ik ook steeds een naar gevoel bij.

  9. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: naargeestig inderdaad. Ik zag vanmiddag langs de snelweg ook een boom met een bloemenspektakel en foto’s enzo.. They’re everywhere!

Geef een reactie

