Kok aan huis

oktober 7, 2009

lasagne2Zoals ik al eerder heb laten vallen sta ik niet bekend om mijn kookkunsten. Ik spreek met vrienden dan ook het liefst in de stad af, zodat we uit kunnen eten. Dat was dus ook mijn plan met Lichtman, die ik gister na lange tijd weer eens zag. Maar hij had mijn huisje nog niet ‘af’ gezien, dus pareerde hij mijn voorstel met het besluit bij mij langs te komen. Het zweet brak me uit. Naarstig stond ik in de verstofte kookboeken te bladeren. Lichtman is namelijk een behoorlijk goede kok. Wat kon ik voor hem maken dat niet volledig de plank mis zou slaan? Nog voor ik inspiratie kreeg ging de bel.

“Hou die jas maar aan, we moeten nog boodschappen doen,” bromde ik. Braaf begeleidde Lichtman me naar de supermarkt. Met een zucht pakte ik een mandje van de stapel, mijn ogen heen en weer schietend, op zoek naar een briljant idee. “Sorry trouwens dat ik zo brutaal was om mezelf uit te nodigen,” zei hij. “Joh, dat is toch leuk?” zei ik. “Ja maar je sms-te dat ik wel lef had om dat te doen!” riep hij uit. “Nee joh, ik sms-te dat je wel lef had om bij mij te komen eten,” lachte ik. “Ja maar lieverd, je dacht toch zeker niet dat ik jou ging laten koken?! Ik ga lasagne voor je maken. Kom hier met dat mandje.”

Kijk, en daarom hou ik van ‘m. 😉

5 Reacties to “Kok aan huis”

  1. jotemo said

    De liefde van een vrouw gaat dus ook door de maag. Door de emancipatie verliezen wij al onze privileges.

  2. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: wees gerust, wat mij betreft mogen jullie nog altijd het vuil buiten zetten. 😉
    @ Nicoleke: ja toch?

  3. rudy kaals said

    Mijn allerallerlievelings eten in de categorie “voedsel”. Wat lief van de man van het Licht.

  4. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: het is toch zo’n schatje. En gezien hij een flinke schaal had gemaakt heb ik nu nog een portie in de vriezer staan.

Geef een reactie

