Nou ja! 2

oktober 8, 2009

rutte_peppersprayBuschauffeurs. Die zijn nogal eens in het nieuws. Omdat er weer één in elkaar gemept is. Zo asociaal is dat. Die mensen die gewoon niet betalen, die snap ik ook niet. Ik stempel altijd braaf af. Zelfs als ik achterin de 11 stap en het eigenlijk helemaal niet hoeft omdat de chauffeur toch denkt dat ik nog een ov heb. Met mijn jonge koppie. Al bedacht ik me laatst wel dat je met die ov-chipknip heel makkelijk kunt frauderen.. Maar. Dus. Ik vind dat mensen zich in de bus en overal eigenlijk gewoon moeten gedragen. Ja de bus is duur, maar die man achter het stuur kan daar ook weinig aan doen. Maar vanmorgen dacht ik heel even dat sommige buschauffeurs het misschien toch zelf uitlokken, die agressie.

Gezien mijn lichaam weer es niet meewerkt en ik inmiddels een dubbel verrekte spier tussen mijn ribben heb liep ik vanmorgen enigszins strompelend richting Kantoor. Het weer was verbazingwekkend heerlijk dus ik vond het wel prettig om even buiten te zijn. Maar dat lopen was wel aardig pijnlijk, dus toen ik langs de bushalte kwam waar de bus klaar voor vertrek stond twijfelde ik. Het duiveltje op mijn linkerschouder zei: ‘niet zeuren, doorlopen, het is hartstikke mooi weer!’ Het duiveltje op mijn rechterschouder ja, wat? had u een engeltje verwacht dan? zei: ‘ja maar overmorgen is de bruiloft van Zus, daar moet je wel zo fit mogelijk voor zijn, dus doe nou een beetje rustig aan!’ Ik legde me neer bij de verstandigste keus en stapte in.

“Een zone alsjeblieft,” zei ik braaf. De buschauffeur die duidelijk enthousiasme voor zijn baan had, keek van de buskaart voor zijn neus naar mij. “Waar moet je heen dan?” vroeg hij. “Nou, twee haltes verderop,” mompelde ik. Ja maar dat is dus een kwartier lopen hè mensen. Een kwartiér! Zuchtend greep de chauffeur zijn stempel en stempelde mijn kaart. “Verrekt lui kreng,” zei hij.

Nou ja!

12 Reacties to “Nou ja! 2”

  1. Susy said

    Hij heeft natuurlijk groot gelijk, laat ik dat vooropstellen.
    Nu ga ik nooit met de bus, maar toen ik laatst In Den Grooten Stad met de tram ging (en niet afstempelde, want zo ben ik, een fraudeur 1e klas) en daar een opstootje ontstond, toen eh…wat wilde ik nou zeggen?
    Bent kwijt.

    Noujá!
    Het léf!

  2. maarten said

    Die alternatieve tekst bij het plaatje, hoe moet ik dat zien in relatie tot dit stukje? U heeft wat pepperspray nodig op sommige plekken om weer door te lopen? 😉

  3. creatiefmetquirk said

    @ Susy: ja dat had je toen ook al hè, dat je niks wist te zeggen? Nou ja!
    @ Maarten: nee dat is wat ik met die chauffeur gedaan heb. Peppersprayed his ass. 😉

  4. Brit said

    Hij baalde natuurlijk dat ie toch niet mocht staken, had net zo’n zin in een dagje vrij…

  5. Nicoleke said

    Ik haar openbaar vervoer mensen. Óf ze nemen hun werk té serieus en doen über interessant, óf ze doen dus zoiets als bij jou.

  6. jotemo said

    Mensen, wat ontzettend grof. Ik denk dat ik dit niet onweersproken zou laten. Ik ben wel zeker van niet.

  7. Martine said

    Ik weet het niet. Ik heb beroepsmatig nogal eens te maken met typjes die aan de rand van de samenleving staan en niet uitblinken in sociale vaardigheden. Daar kan ik over het algemeen prima mee uit de voeten. Ik heb zelden ruzie en werkelijk nog nooit een klap of een bedreiging hoeven incasseren. Maar bij busschauffeurs moet ik mij vaak tot het uiterste inspannen om geen oorlog met ze te krijgen..
    We zouden mijn klanten natuurlijk kunnen proberen te scholen tot chauffeur, wie weet wat dat voor verfrissende effecten zou hebben.

  8. creatiefmetquirk said

    @ Brit: Nee, die staking was al voor woensdag gepland.
    @ Nicoleke: Ik ben er tot nu toe ook nog weinig tegengekomen die leuk zijn inderdaad. Er is er een in Utrecht die doet alsof ie een toeristenbus is, die wijst allemaal dingen aan en heeft bij elke halte een rijmpje, dat vind ik dan wel weer grappig. En een beetje sneu.
    @ Jotemo: Na mijn verbouwereerdheid had ik ook de neiging in de verdediging of uit mijn lof te schieten, maar ik heb beide maar laten passeren. Ik besloot dat het niet de moeite waard was.
    @ Martine: Dat zou best wel eens heel goed kunne werken!

  9. rudy kaals said

    een dubbel verrekte spier tussen mijn ribben..

    Quirk.. what is you been doin?

    Nun.. was auch immer. Beterschat!

  10. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: tja dat vraag ik me intussen ook af.
    Maar het gaat alweer wat beter, danke darling.

  11. m said

    k zou een brief naar het busbedrijf sturen. wie weet wordt die gast op z’n nummer gezet en zijn zo lief om jou een maand of jaar of de rest van je leven gratis te laten reizen. wat een aso!

  12. creatiefmetquirk said

    @ m: behoorlijk ja. Maar de moeite van de brief niet waard wat mij betreft, al heb ik er wel even over gedacht inderdaad.

Geef een reactie

