Daar komt de bruid…

oktober 10, 2009

bruidVandaag trouwt Zus. Terwijl u dit leest loop ik de ceremoniemeester uit te hangen op een kasteeltje in Brabant. En terwijl ik dit schrijf heb ik nog steeds geen idee wat die taak inhoudt. Gisteren heb ik bij haar geslapen. Want stiekem houdt ze wel van tradities, Zus. Dus Zwager moest braaf bij zijn ouders overnachten. Waarschijnlijk hebben we dus nog eens flink geroddeld over รกl die mannen die Zwager voorgingen en รกl die mannen die heimelijk graag met mij zouden trouwen. Of we hebben gewoon tv gekeken, dat kan ook. Vanmorgen vroeg zijn mijn ouders ook gekomen en hebben mijn moeder en ik Zus ‘something old, something new, something borrowed, something blue’ gegeven. Een oud bedeltje van mijn moeder, nieuwe oorbellen, een geleend kanten zakdoekje en een kouseband met blauw erin.

En nu staat ze daar te stralen. In haar mooie jurk. En denk ik terug aan hoe het begon. Hoe ze me vertelde over haar nieuwe vriend, met twinkelingen in haar ogen. En hoe ik daar nogal achterdochtig tegenover stond. Na drie maanden samenwonen en haar eigen huis verkopen, na nog eens drie maanden zwanger zijn van hun eerste kind, ik vond het nogal wat. Dat ging toch allemaal veel te snel! Daar kon alleen maar ellende van komen. Maar ik had het mis. Dat zag ik al toen ik Zwager de eerste keer ontmoette. En nu zie ik het weer. Aan hoe hij naar haar staat te kijken. Alsof de hele wereld verdwenen is en alleen zij twee nog bestaan. Er glijdt een glimlach over mijn lippen. Ik hoor hoe er iemand naast me komt staan. Een hand wordt op mijn schouder gelegd. “En, wanneer ga jij nou es aan de man en kinderen?”

Jammer, ik begon het net leuk te vinden.

9 Reacties to “Daar komt de bruid…”

  1. Frank said

    Haha, iemand vroeg eens
    of ik soms homo was.

    Ik moet er nu
    nog om lachen.

    Gelukkig maar.

  2. Martine said

    Oww, een dodelijke opmerking. Was een zucht wel genoeg om daar overheen te komen?

  3. maarten said

    Bij de bruiloft van mijn Zus, twee weken terug, was Oom mij voor met een analyse dat mannen in de familie al vier generaties lang zelden trouwen voor ze dertig zijn… ik heb dus nog een paar jaar voor ik vragen kan verwachten ๐Ÿ™‚

  4. Brit said

    Lief quirkje!

    Voor iemand die niet weet wat een ceremoniemeester doet heb je ’t super gedaan!! Ik heb alvast wat foto’s van de stralende bruid naar je yahoo gemaild..

    kus van mevrouw Van Helvoirt

    ps ’t was Gelderland..

  5. Marianne said

    Quirk en Zus, allebei bedankt voor een prachtige dag, ben supertrots op jullie allebei!!!

  6. Krien said

    Quirk,
    Volgens mij weet je nu wel wat een ceremoniemeester is!! En wat voor รฉรฉn was je….. helemaal super! Misschien kun je nog een switch van beroep overwegen, hihi!
    Het was een superdag, vooral voor Bruidspaar, maar zeker ook voor de Gasten!!

  7. creatiefmetquirk said

    @ Frank: dat was zeker een man
    die je probeerde te versieren?
    @ Martine: het met een stalen gezicht ‘nooit’ antwoorden hielp beter dan zuchten.
    @ Maarten: dan moet je maar hopen dat de rest van de familie trouwt voordat jij 30 bent. ๐Ÿ˜‰
    @ Brit: haha, dank je lieve Zus! Ik vond het heel leuk en de foto’s zijn super! Ben heel erg benieuwd naar de rest. En tja, ik maak Brabant altijd graag groter dan het is.. ๐Ÿ˜‰
    @ Marianne: dank je wel!! Ik ga helemaal blozen van jullie allebei. ๐Ÿ™‚

  8. Maz said

    Single naar een bruiloft is niet leuk. Heb ik ook jaren gedaan. Dan kun je nog zoveel leuke homo’s als surrogaatdate bij je hebben, maar het blijft niet leuk. Gelukkig had ik laatst voor de bruiloft van mijn ex net op tijd een leuke man in mijn leven gesleurd.

  9. creatiefmetquirk said

    @ Krien: hee, je kruiste precies mijn reactie! Haha. Maar dank je lieverd, ben blij dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad! Misschien kunnen we een weddingplanner-bureau beginnen dat stamppot serveert?! ๐Ÿ˜‰
    @ Maz: helemaal fijn om op de bruiloft van je ex een leuke man bij je te hebben! Nee het is niet leuk nee, dat single zijn op een bruiloft. Volgende keer ook maar een (nep)date regelen. ๐Ÿ˜‰

Geef een reactie

