Liedje op het eerste gezicht

oktober 11, 2009

paul-mccartney-coachellaDaar, het huwelijk van Zus is voltrokken, er is er weer één minder met mijn achternaam. Het was een lange, drukke, maar vooral heerlijke dag. Zus was de mooiste bruid die ik ooit gezien heb, en dat zeg ik niet alleen omdat ze Zus is! Buiten dat ik haar prachtig vond heeft ze me gister weer eens versteld doen staan dat doet ze wel vaker ja. Voor de man van haar dromen durfde zij zich kwetsbaar op te stellen ten overstaan van een hele hoop mensen.

Zwager is nogal Beatles- en McCartney-fan en ze wilde hem haar liefde tonen door voor hem een heel mooi nummer te zingen. Begeleid door Pap op gitaar. Man o man, dat is toch prachtig? Door zenuwen en emotie begon ze met een ietwat trillerige, maar nimmer valse stem. De hele zaal was diep onder de indruk. Met een veel mooier gezongen versie van dit schitterende nummer stal ze niet alleen zijn, maar ons aller hart:

Tijdens de laatste regel kon ze haar tranen niet meer bedwingen en terwijl Zwager haar in zijn armen nam greep zeker de helft van de zaal naar tissues inclusief yours truly, want als Zus huilt kan ik alleen maar meedoen. Zoals het een Grote Zus betaamt was ze al mijn Held, maar hiermee is ze zo mogelijk nog hoger in mijn achting gestegen. Ik zou zoiets nooit durven en mijn publiek niet aan willen doen want ik kan niet zo mooi zingen als Zus. De cameraman van de dag was door het geheel zozeer bevangen dat hij spontaan vergeten was te filmen, dus voor het nageslacht hebben Zus en Pap na het diner een herhalingsoptreden gegeven, maar die eerste keer was toch het mooist natuurlijk.

Wat de liefde al niet met je doet. Van Zus maakt het een ware zangeres. En van Pap een prima gitarist!

8 Reacties to “Liedje op het eerste gezicht”

  1. pepperfly said

    Om het eens even over Romantiek te hebben!

  2. Maz said

    Wauw… wat knap om op zo’n moment zelf te kunnen zingen. Wauw.

  3. Brit said

    Oef, en hier krijg IK nou weer de neiging van om naar mijn zakdoek te grijpen… Dank voor het complimenteuze blogje (I’m not worthy!!).

  4. rudy kaals said

    Mooi liedje hoor, ik kende het nog niet. Het gitaarspel heeft een sterk klassiek karrakter.. en een beetje wat van Bert Jansch, erg mooi!

  5. Nicoleke said

    Wat gaaf van je zus!
    Oh.. en nog proficiat.
    🙂

  6. Frank said

    Wat een prutzus, geloof me.
    Nee, neem dan de mijne.

    Die trouwde twee keer om het ons
    allemaal nog eens te laten beleven.

    De schát!

    [jaja, acht jaar later en met een andere man, nou en?]

  7. creatiefmetquirk said

    @ Pepperfly: dat bedoel ik!
    @ Maz: ja ik was ook zwaar onder de indruk.
    @ Brit: o yes you are!
    @ Rudy: ik heb het nu al drie dagen in mijn kop en het verveelt nog niet!
    @ Nicoleke: dank! 🙂
    @ Frank: wat fijn. Dan kon je dus ook twee keer dat riedeltje aanhoren van: wanneer jij?? Je zus heeft het nu al twee keer voor mekaar!

  8. […] vrlouw” werd genoemd, kon het helemaal niet meer stuk. Ondanks het feit dat Sir Paul “mijn” liedje geschrapt had, de oelewapper. Oudste dochter stuiterde door, van begin tot eind, Man was blij, want […]

Geef een reactie

