Weinig impakt

oktober 17, 2009

impaktUtrecht barst van de festivals. Is de ene net afgelopen begint de volgende alweer. Al neem ik mezelf altijd anders voor, de meeste gaan relatief ongemerkt aan me voorbij. Dat ligt niet per definitie aan mij, sommige festivals hebben gewoon enorm slechte PR. Zo ook het Impakt festival, waar ik gisteren per toeval belandde.

Na een drankje in stamkroeg B met Tattoo Girl en andere bekenden die voorbij kwamen besloten zij en ik ons nog even uit te leven op de dansvloer. We begaven ons dus naar Tivoli, voor een goedkoop avondje Piekendisco. Zoals de naam al doet vermoeden kost het je maar een piek om daar heen te gaan, dus het risico dat je daar een slechte avond hebt durf je dan nog wel te nemen. Helaas trekt dat feit ook een hoop blutte jongeren aan, getuige de enorme hoeveelheid 16-jarigen die buiten stond te blauwbekken in de rij. Dat ging ons toch echt te ver.

In het gezelschap van Geluidsman zochten we één van de weinige alternatieven in Utrecht dan maar op: Tivoli de Helling. Daar bleek het Impakt festival plaats te vinden. Nergens, maar dan ook nergens in Utrecht was me hiervoor enige aanwijzing opgevallen. “Heb je die posters gezien, van Impakt?” vroeg dj Wiekes me, die zich al evenzeer verbaasde over het gebrek aan publiciteit dat gepaard gaat met Impakt. “Nee! Hebben ze die dan?” vroeg ik verbaasd. “Ja, simpele A4-tjes met een mini-lettertype, zodat je pas op tien centimeter afstand kunt lezen wat er staat! En een hoop subsidie dat dat festival binnen haalt! Dat begrijp je toch niet?” frustreerde hij zich.

Ik kon het alleen maar met hem eens zijn. Impakt heeft van alle festivals wat mij betreft echt de slechtste publiciteit. Goed, die honderd überhippe kipjes dat er rond liep hebben ze blijkbaar wel bereikt, maar verder? En dat is jammer, want er komen soms best leuke dingen op Impakt. Het festival richt zich op vernieuwende muziek en audiovisuele kunsten. Zo bleek er vanavond een leuk minimal-feestje in De Kikker te zijn van Impakt, zoals ik juist op hun site zag.

En ook dat is dus aan me voorbij gegaan.

2 Reacties to “Weinig impakt”

  1. Impa said

    Ik vind van dat festival dan wel de eerste vier letters van de naam weer heel cool. Dat moet gezegd.

  2. creatiefmetquirk said

    Hahaha, ja dat is dan ook hun beste reclamemiddel. 😉

Geef een reactie

