Van chilly naar Chili

oktober 19, 2009

vlagGisteren at ik een hapje met De Bassist. En al snel wilde ik weg. Dat lag niet aan De Bassist. Of eigenlijk ook weer wel. Want hij zat vol enthousiasme te vertellen over zijn reis door Zuid-Amerika. En Zuid-Amerika, daar wil ik ook graag heen. Vooral nu het hier zo koud is. Want daar is het natuurlijk lekker warm. Er staan nog een heleboel landen op mijn verlanglijstje, maar ergens in de top drie, hoog in de top drie, staat Chili.

Het mooie aan Chili is dat het door zijn vreemde vorm een heel gevarieerd landschap heeft. Het is dus een beetje quirky, net als ik :). Je vindt er bergen, woestijnen, bossen, oceaan, alles wat je hartje begeert. Kijkt u even mee?

torres-del-paine-park-chili

chili_09

Chili

vakantie_chili

Nou, daar zegt Quirk dus geen nee tegen. Alleen nu even wel. Nog. Want er zijn verplichtingen en andere kutsmoezen die me hier houden. En alleen reizen, daar houdt Quirk wel van. Maar alleen reizen in Zuid-Amerika vind ik dan toch een beetje eh, spannend. Al kan dat volgens De Bassist prima. Maar die heeft makkelijk praten. Want een bloedmooie vrouw alleen is toch heel wat anders dan een Bassist alleen. Maar wat zou ik graag helemaal van het noorden naar het zuiden reizen. En dan oversteken naar Antarctica. Want ja, als je dan toch in de buurt bent. En na al die warmte is het vast ook wel lekker om even af te koelen.

Ik hoor en zie zo vaak verhalen van mensen die al jaren de wereld rond reizen. En ik begrijp dat niet. Hoe doen ze dat? Hadden die mensen allemaal een rijke opa? Eten ze gewoon niet onderweg? (Ze zijn immers vaak wel mager, die lange-termijn-reizigers..) Hebben ze gespaard vanaf hun vijfde jaar? Of kan ik dat ook gewoon? Wellicht met wat goede sponsors, hint, hint.. Ik ga er nog maar even een nachtje over slapen.

En hopen dat die schreeuwende Lonely Planet in mijn kast me niet wakker houdt.

15 Reacties to “Van chilly naar Chili”

  1. Marianne said

    Nou, ik wil je wel sponsoren hoor, als je – inderdaad als bloedmooie vrouw – maar niet in je uppie gaat! Zoek maar een stoere “bassist” die je kan vergezellen…haha.

  2. jotemo said

    Ik reis bijna jaarlijks naar Zuid-Amerika en kan je het continent ten zeerste aanraden. In Chili ben ik slechts een paar keer geweest en dat viel mee. Antarctica is een must en moet je zeker zien. Ik zou je evenwel niet aanraden om je in je eentje aan die exploratie te wagen. Het kan misschien goed gaan, maar voor hetzelfde geld kan het ook heel erg fout lopen.

  3. Maz said

    Wauw! Nu wordt mijn lijstje ook langer…. IJsland, Noorwegen en Canada waren eerst. Achteraan sluiten, Chili!

  4. Krien said

    Mag ik mee, mag ik mee?!!
    Onee, dat kan helemaal niet, want ik heb nog veel meer k**-smoezen als jij……..
    Hoe moet dat met mijn man en kinderen, die kunnen me vast niet heel lang missen?! Een reis door Chili kost mucho dinero en dat heb ik niet, net als jij dus maar op zoek naar sponsors!
    Shit, mager ben ik al en als ik dan onderweg niets kan eten, omdat de dinero’s op zijn….. dan stort dit gratenpakhuis ter plekke in elkaar!
    Eén geluk heb ik dan weer wel, ik ben niet bloedmooi, dus in m’n eentje reizen zou wél een optie zijn, hahahahaha!!

    Eén advies Quirk… schrijf een paar factuurtjes uit en gááááááááán……. anders krijg je er spijt van!!

  5. rudy kaals said

    Ja. Als ik zulke foto’s zie, word ik ook wel geprikkeld. Volgens mij zat een Eindhovense vriendin daar ook ooit. En die had nooit een cent te makken. Zal ik haar eens om budget tips vragen??

  6. Poehja..
    Dat wil Nicolekebolleke ook wel!!!

  7. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: niks daarvan! Jij hebt me al veel te veel gesponsord, haha.
    En als ik eerst een “bassist” moet zoeken kom ik nooit in Chili denk ik zo. 😉
    @ Jotemo: ja dat is nu precies wat in mijn hoofd zit. Ik zal toch een bodyguard moeten huren dus.
    @ Maz: Canada en IJsland staan bij mij ook erg hoog! En Noorwegen ook, maar daar ben ik al geweest, dus die moet weer even wachten. Wel een enorme aanrader trouwens, Noorwegen. Prachtige ruige natuur, rust, lekker eten en goed volk. En hele dure drank, haha.
    @ Krien: jij mag overal mee naar toe. Die man die past wel op die kinderen. Alleen dat vermageren zou inderdaad wel eens een probleem kunnen worden inderdaad, hahaha! Maar inderdaad, lang leve de factuurtjes!
    @ Rudy: ik ben wel heel benieuwd hoe ze dat dan gedaan heeft ja, als je haar toevallig toch spreekt. En jij mag wel mee als bodyguard.
    @ Nicolekebolleke: dat snap ik! Gewoon gaan!

  8. Marianne said

    Nou ja….”bassist” as in “bodygard” dan…what’s in a name…;-))

  9. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: haha ja nee dat bedoelde ik ook!

  10. maarten said

    Kijk dan tel ik hier gewoon al zes belangstellende plus één quirk plus mezelf dat zijn dan al 8 reizigers voor Chili. Groepskorting mogelijk? Misschien ons eigen vliegtuig afhuren?

  11. Susy said

    Ik kende ooit een meisje,
    die zo heette: Chili.
    En die ging ooit met een jongen.
    Die heette (nee, niet Concarne)
    Taco.

    En dit keer ben ik eens serieus.

  12. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: ik tel er maar vijf, plus jij en ik maakt zeven. Marianne heeft immers niet gezegd dat ze zelf wil gaan. 😉 Maar wie weet? Bloggers go Chili?
    @ Susy: you shit me not. En dat zonder Concarne!

  13. maarten said

    Oh ja
    Nummer acht moet zich nog aanmelden 🙂

  14. Marianne said

    oké, oké….als nummer 8 de doorslag geeft offer ik me wel op….wanneer gaan we dan…:-)

  15. creatiefmetquirk said

    @ Maarten @ Marianne: nou, dat is ook weer opgelost dus. 🙂 Nu alleen nog sparen..

Geef een reactie

