Boer zoekt vuilnis

oktober 21, 2009

vuilnismanElke dinsdagochtend komt hier de vuilniswagen langs. Zo ook vanmorgen. Precies op het moment dat ik met mijn ik-ben-nog-niet-wakker knipperende ogen de deur uit liep. Zodra ik in de buurt van de vuilniswagen kwam werd er hard gefloten. Maar dan niet het klassieke ‘fiet-fieuw’ zoals bouwvakkers dat uiten. Dat heeft nog wel wat charme. Dit was meer een ‘fiuuuut!’ Gevolgd door een: “Euj! GoeieMORREGE.” Ik vervolgde mijn weg zonder te blikken of blozen. Dat is niet arrogant. Dat is bescheiden. Ik ga er niet van uit dat ze het tegen mij hebben. Er zal wel een of andere blonde slet in de buurt lopen. Maar als ze het wel tegen mij hebben dan hebben ze pech. Want mannen die denken dat ze de aandacht van een vrouw kunnen trekken door naar haar te fluiten alsof ze een hond is, die vind ik arrogant. Dus ging ik verderop op het bankje op de bus zitten wachten. De boerse vuilnismannen negerend.

Noem me maar arrogant.

5 Reacties to “Boer zoekt vuilnis”

  1. Impa said

    Ach, en toch… Volgens mij komt er ooit een dag (in een verre, ja zelfs idioot verre toekomst) dat we nog naar het boerse fluiten terugverlangen…

    En tot die tijd: You go, girl.

  2. Nicoleke said

    Ik reageer ook nooit.
    Wordt gék van al dat gefluit de hele dag!

    😉

  3. rudy kaals said

    🙂 De hele dag ja.. ik word er ook gek van.

    Een italiaanse studente vertelde me ooit dat ze het raar vond dat ze in NL nooit nagefloten werd. Een beetje een belediging vond ze het wel. Ze zag er toch goed uit??

    Het is net wat je gewend bent..

  4. Susy said

    Mens, leg je er maar bij neer.
    Van dat soort lui zul je het toch moeten hebben.

    Volgende keer meteen erop afstappen
    en een afspraakje maken.

    Kom kom.
    Niet zo flauw doen.

  5. creatiefmetquirk said

    @ Impa: thanks! En ja, als ze níet gefloten hadden was het natuurlijk ook niet goed geweest. 😉
    @ Nicoleke: halen ze bij jou de hele dag vuilnis op dan? 😉
    @ Rudy: dat klopt! Ik voelde me ook zwaar genegeerd toen ik terugkwam van een maandje Italië. Die mafkezen daar gaan voor je uit auto’s hangen. En hoe zuidelijker je komt, hoe erger het wordt. ‘Melkmeisje’ werd ik kirrend genoemd om mijn ‘prachtige’ witte benen. Geen verstand, die Italianen.
    @ Susy: vandaar dat die vis zo genadeloos is. Dat is een hint dat ik wat minder kieskeurig moet zijn.

Geef een reactie

