Taalboek

oktober 22, 2009

Ik hou van lezen. Maar ik lees weinig in het Nederlands. Liefst in het Engels. Of Amerikaans of Australisch. Maar nu ben ik me zowaar erg aan het vermaken met een Nederlands boek. Ik zag er al continu mensen mee lopen en iedereen had het erover. En daar hou ik dan niet van. Dan wil ik niet meer. Dan ga ik bokken. Net als bij Harry Potter. En Dan Brown. Maar hier kwam ik niet onderuit. Want ik kreeg het van een collegaatje voor mijn verjaardag.

taalding

En zal ik es wat zeggen? Hij is leuk! Allemaal korte stukjes over de zinnigheden en onzinnigheden die voorkomen in de Nederlandse taal. En op deze blog. Op een eigenwijze, humoristische manier beschreven. Heerlijk hapklare stukjes, ideaal voor die paar minuten in de trein of voordat ik in slaap val, zonder het risico het verhaal helemaal kwijt te raken. Maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen. Want jullie hebben hem allemaal vast al lang gelezen.

Nee? Gauw doen dan!

7 Reacties to “Taalboek”

  1. Susy said

    Ohja! Die zag ik, of all places, in de Albert Heijn liggen.
    Wilde ik ook wel lezen, zeg maar.
    Omdat ik zeg maar, best wel vaak zeg maar zeg.
    Zeg maar.
    Alleen al daarom.

  2. Martyn said

    Heb je het nieuwe boek van Nick Hornby al uit dan?

  3. guronaqi said

    Goeie tip, thanks! Ik als taalmonster had er nog niet van gehoord en ben nu erg benieuwd. Ik hoop wel dat het woord ‘collegaatje’ er niet in staat… ๐Ÿ˜‰

  4. Nicoleke said

    Kmoest dus meteen aan Susy denken.
    Omdat zij heel vaak ‘zeg maar’ zegt…

  5. creatiefmetquirk said

    @ Susy: bij de AH?! Hmm. Dat is dan wel meteen een extra reden om hem NIET te kopen. Zeg maar.
    @ Martyn: nee die ligt nog op de stapel. Ik moest eerst Dave Eggers nog uitlezen en dat was best een kluif, dus ik heb deze erbij genomen voor tussendoor. Misschien ga ik die nu lezen. Of toch eerst Paul Auster. Of Nick Cave. Ik kan niet kiezen!!
    @ Guronaqi: ja. Er staat inderdaad ook een heel stuk in over hoe irritant verbeteraars zijn. Ga maar snel lezen dus. ๐Ÿ˜‰
    @ Maarten: nee, ik had eigenlijk nog nooit van haar gehoord. Maar dat kan ik best eens gaan doen.
    @ Nicoleke: haha! Snap ik!

  6. Margje said

    Ha, die heb ik ook aangeschaft. Erg grappig en veel stukjes zijn ook verrassend herkenbaar (:

Geef een reactie

