Beestenboel

oktober 23, 2009

sylvesterOp het bushokje hangt een A4-tje. Geen dode jongen dit keer. Wel een vermiste kat. Bruno is kwijt. Of hij soms niet bij mij op zolder zit. Paranoia! Hoe weten zij dat ik een zolder heb?? En wat zou Bruno bij mij op zolder moeten doen? Wat is dat voor kat, dat ie bij wildvreemden naar binnen sluipt om zich op hun zolder te verschuilen tot ie doorheeft dat niemand dat doorheeft en niemand hem dus ook eten gaat geven? En dan hopelijk ook zelf weer naar buiten glipt? Of nu uitgemergeld op mijn zolder ligt weg te rotten?

Hmm, zo toch maar eens gaan kijken. Overigens hing er gisteren ook al een briefje. Poes Miep wordt er ook al van verdacht bij iemand op zolder te zitten. Is dit een nieuwe trend? Dat poezen een invasie op je zolder plegen? Ik dacht dat ze altijd gewoon wegliepen – lees: onder een auto kwamen. Vroeger woonde er in mijn straat een kattenvergiftiger. Is dat een woord? Ja, dat is een woord. Uiteraard werd die man alom gehaat. Menig buurtbewoner heeft serieus overwogen om ook eens arsenicum in zíjn gehaktballetjes te proppen. Eenmaal ontmaskerd – lees: ernstig verdacht – is de man maar vertrokken. Of het één tot het ander heeft geleid weet alleen hij.

9 Reacties to “Beestenboel”

  1. Susy said

    oh!
    Dat hadden wij vroeger ook.
    Zo’n kattenvergiftignaar.
    Zó. Die heb ik wel wat willen doen,
    wát een akelig mannetje.
    Met zo’n vleespet. (lees: halfkaal hoofd. Nieuw woord. Net geleerd bij Gooische Vrouwen)

    En die kat die net vanuit zijn poepgat
    naar me keek toen ik ‘m nét niet overreed,
    die was vast ook op weg naar een zolder.
    Dat is dus echt de laatste trend.
    Las ik laatst in de Kitty.

  2. creatiefmetquirk said

    Vleespet.
    Dat klinkt
    al net zo ranzig
    als vleesboom.

  3. Nicoleke said

    Zo’n kattenvergiftiger moeten ze ook eens ergens op een zolder opsluiten.. bah.

  4. creatiefmetquirk said

    @ Susy: eierdooier
    @ Nicoleke: ja! Maar niet bij mij hè.

  5. pepperfly said

    Nouja…er zouden -op zich- best een paar dakhaasjes passen bij mij op zolder…

  6. creatiefmetquirk said

    @ Pepperfly: *die smiley die heel hard lacht en daarbij met zijn hand op de grond slaat*

  7. Brit said

    Heb je ‘m al gevonden???

  8. creatiefmetquirk said

    @ Brit: nee, en zo groot is mijn zolder toch niet.

Geef een reactie

