OV-ripknip

oktober 28, 2009

ov-chipkaart-prullebakIk had het natuurlijk kunnen weten. Iets wat net is bedacht moet je even laten rusten om te zien hoe het uitpakt. Je moet er niet meteen volop in duiken. Zeker niet als het om openbaar vervoer gaat. Maar het leek best een handige oplossing. In plaats van het gedoe met papieren strippenkaarten hou je gewoon je NS jaarkaart tegen een apparaatje en hetzelfde doe je als je uitstapt. Zo hoef je niet eens meer te praten tegen vervelende buschauffeurs. Ideaal! Als je toch je treinkaartje haalt laad je meteen je kaart op, dus je hoeft nog maar naar een adres. Klinkt best goed toch? Ja, dat vind ik ook. Alleen dat ik instapte met 4,- tegoed en uitstapte met een tekort van 4,-, dat vond ik toch een stuk minder. Voor twee strippen 8,- betalen gaat me toch echt iets te ver.

Morgen maar weer een buskaart halen dus. OV olé..

7 Reacties to “OV-ripknip”

  1. maarten said

    Vaag, bij mij werkt het best goed. Of ben je gewoon in slaap gevallen in de bus en van Utrecht naar Doetinchem gereden?

  2. pepperfly said

    Grrrrr. Ik vertrouw die dingen dus ook -nog- niet.

  3. Nicoleke said

    Kheb t laatst mogen ervaren in Rotjeknor, maar dat werkte toch perfect.
    Je rent zo overal doorheen, kvond het echt handig.

  4. rudy kaals said

    Quirk, red mij uit de ignorantie!! Buskaarten. Ja. Die ken ik.

  5. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: Nee, echt op vijf haltes! Station naar mijn huis! Terwijl de max prijs als je vergeet uit te checken toch echt vier euro is. Dus what happened?? Bij mij ging het hiervoor trouwens ook prima, maar nu wacht ik er maar weer even mee.
    @ Pepperfly: zo sluw zijn ze, die dingen. Ze wachten precies tot je je achterdocht laat varen, en dán laten ze je 8 euro betalen..
    @ Nicoleke: ja het principe is prima. Al heb ik er wel nog een hoop vragen over.
    @ Rudy: voor al uw ignorantie-oplossingen: klik.

  6. maarten said

    En als je die gasten van ov-chipknip nou gewoon eens belt en om uitleg vraagt? Aangezien al onze persoonsgegevens daar tot op de vingernagel worden bijgehouden met er ook een antwoord zijn op dit raadsel?

  7. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: dat zou ik bijna gaan doen. Ware het niet dat ik een gruwelijk verschrikkelijke bloedhekel heb aan bellen met dit soort bureaucratische instanties. Ik geloof dat ik me de hoge bloeddruk beter kan besparen.

Geef een reactie

