Ruis

november 1, 2009

lamp

Ruis is het enige dat de stilte in de ruimte doorbreekt.
Alleen op het nachtkastje brandt een schemerend lampje, naast hem.
Het is het enige licht dat hij kan verdragen. Vandaag is de wereld te donker.

Ze kijkt naar hem, daar op het bed. Starend naar het plafond.
Een hand onder zijn hoofd, in de andere een sigaret.
Er zijn geen tranen, maar ze voelt zijn verdriet.

Langzaam staat ze op van haar stoel. Vanavond zal ze het niet zeggen.
Vanavond zal ze hem troosten. Terwijl ze naar het bed loopt begint een gitaar
zacht de ruis te verrijken. Ze kruipt tegen hem aan. Neemt een trekje van zijn sigaret.
Hij drukt haar even zacht tegen zich aan.

Daar liggen ze tot de zon opkomt. Zwijgend.
Met ruis, rook en een gitaar.

18 Reacties to “Ruis”

  1. maarten said

    Een poging om Guus Meeuwis’ wereldhit nog eens anders op te schrijven?

  2. rudy kaals said

    Erg mooi. Het is al drie dagen stil hier.

  3. Yvon said

    Wat gaat ze hem zeggen, wat gaat ze hem zeggen!?

  4. creatiefmetquirk said

    @ Susy: O mijn god.
    Susy die er stil van is.
    Dat is het mooiste compliment ooit.
    @ Maarten: Guus Meeuwis bestaat niet in mijn leefwereld en dat wil ik graag zo houden.
    @ Rudy: Thanx babe.
    @ Yvon: Dat leest u volgende week in het feuilleton. Nee. Da’s een grapje dus he. Voordat ik volgende week commentaar krijg als: ‘waar blijft dat feuilleton verdomme?’ πŸ˜‰

  5. creatiefmetquirk said

    @ Pepperfly: hij is mooi hè? Niet van mij helaas.

  6. maarten said

    Maar, als Guus dan persona non grata is, vanwaar dan die stijlbreuk van een immer ironische Quirk naar een sfeervol verhaal? Graag meer van dit soort stukjes.

  7. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: maar Maarten, zie je dan niet de ironie die van dit stuk afdruipt??
    Nee. Maar serieus: dank je. Mocht ik de sfeer weer ergens tegenkomen zal ik een nieuwe poging doen hem te grijpen.

  8. maarten said

    Teveel ruis op de lijn, zeg maar πŸ˜‰

  9. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: zo ingewikkeld is het allemaal niet Maarten. Dat van die ironie was een grapje. En ik zal mijn best doen nog meer sfeervolle stukjes te produceren. Als ik daarvoor in de juiste sfeer ben. Dat zei ik. Maar dan anders.

  10. Susy said

    Ik ben dan ook meestal een
    vrouw van weinig woorden, Maarten.
    Het is namelijk zo.
    Er zijn momenten in het leven die…*zwijgt*

  11. Nicoleke said

    Wat een mooie kant van Quirk zie ik hier…

  12. m said

    moet k me zorgen maken? toch niet m he?

    ben btw zeer nieuwsgierig naareen gitaar die ruis verrijkt.

    Deel 2 graag!

  13. Cisca said

    Ik wil dat feuilleton wel. Maar ja, dat komt dus niet…

  14. Cisca said

    He zeg Quirk, ff iets heel anders, weet jij wat er gebeurd is met Jotemo? Ik kom terug van vakantie en hij is kwijt…

  15. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: goed onthouden, want die zul je niet vaak terugzien. πŸ˜‰
    @ M: o mijn god m, M??? Hoe kom je daar nou weer bij? M??? m toch..
    @ Cisca: misschien een feuilleton met een aflevering per jaar dan. πŸ˜‰ O en wat Jotemo betreft: ik heb je gemaild.

Geef een reactie

