Roest

november 3, 2009

roest

De radiator tikt al uren, maar toch wordt de kamer maar niet warm. Misschien is het niet de kamer, maar zij die moeite heeft een behaaglijke temperatuur te bereiken. Ze slaat haar vest nog wat dichter om zich heen. Hij is al uren geleden vertrokken. En het lijkt wel of hij alle leven met zich meegenomen heeft.

Wanneer hij terugkomt zal zij er niet meer zijn. Haar ogen glijden door de ruimte die haar thuis geweest is. Lang heeft ze getwijfeld. Maar wat laat ze nu helemaal achter? Lege woorden uit een andere wereld. Een illusie van liefde.

En dus gaat ze. Terug naar huis.
Waar niemand op haar wacht.

19 Reacties to “Roest”

  1. Susy said

    Oh neeee!
    How sad.
    En dat in zo’n depressief seizoen!
    Kan ze niet even wachten?
    Tot na de feestdagen ofzo?

    Ze mag wel bij mij komen.

  2. creatiefmetquirk said

    Nee, dat kan niet.
    Ze haat de feestdagen.

    En is op naar Roermond.

  3. Susy said

    Mooi. Een feestdagenhaatster.
    Welkom welkom.

    *maakt zolderkamer vrij*

  4. GLP said

    Gaat dit over die cavia?

  5. creatiefmetquirk said

    @ Susy: ah, de zolder!
    Gij hebt uw gasten hoog zitten.
    @ GLP: hèhè, eindelijk iemand die het doorheeft!

  6. Maz said

    Roermond???? Wie wil er nu liever naar Roermond dan Utrecht. Onbegrijpelijk.

  7. Susy said

    @Maz: tja. Ik zou nu een heel relaas voor mijn stad kunnen gaan houden, maar laten we eerlijk wezen.
    Ik zat ook liever in Utrecht.

  8. creatiefmetquirk said

    @ Maz: ja hee, ik ook niet hoor. Maar zij he, zij wel.
    @ Susy: ik heb hier ook een zolder beschikbaar hoor!

  9. Marianne said

    Hmmmmm, is november niet zo jou maand, offehhhh…moet IK me nu zorgen gaan maken…?
    Misschien hadden we toch gewoon naar de ZON gemoeten…;-)?

  10. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: let op de categorie he Marianne: ‘net (niet) echt’. Is fictie he. Gaat niet over mij. Op mij wacht immers hartstikke veel thuis. Stapels werk, 3 nieuwe games, een lekker bed, wat wil een mens nog meer!

  11. Iben said

    Ow, gezellig. Quirk komt in Roermond wonen!
    @susy: jij afvallige nep-import-Roermondenaar.

  12. creatiefmetquirk said

    @ Iben: hallo, hállo, wonen?! We hadden het over kerst hè. Da’s heel wat anders dan wonen. O, en het ging niet over mij hè. O en: hoi!

  13. Iben said

    @Quirk: Als het alleen voor kerst is, vind ik het schandalig dat Susy jou slechts de zolder aanbiedt. Een beetje gastvrouw staat haar bed dan af. Maarja, typisch zij he?! En: hallo!

  14. creatiefmetquirk said

    @ Iben: ik was allang blij dat ik niet in de kelder hoefde, maar als je het zo stelt..

  15. Iben said

    @quirk: Limburgers staan bekend om hun gastvrijheid. Maar zoals ik al zei, Susy is import.

  16. Susy said

    Het schijnt me de laatste tijd vaker te overkomen,
    dat ik, zodra ik mijn virtuele hielen licht,
    er doorheen wordt gehaald.

    Mijn gevoelige karakter
    kan dit helemaal niet aan.

    NIET ÁÁN, zeg ik je!

  17. creatiefmetquirk said

    @ Iben: dus ik mag wel in jouw bed?
    @ Susy: zuut mar mupske, ik was al heel blij met je zolder-aanbod hoor.

  18. Iben said

    @quirk: Heel gek, maar jij bent niet de eerste die dat vraagt vandaag…
    Ik slaap naakt, kroel door borsthaar en kwijl nogal. Dus je moet het zelf weten.

  19. creatiefmetquirk said

    @ Iben: dat geeft niet, meerdere mensen in bed is geen bezwaar. Wel jammer dat ik net mijn borsthaar afgeschoren heb.

Geef een reactie

