Rap van tong

november 4, 2009

tongHet is zo’n ochtend waarin alles grijs is en de wereld nog niet helemaal wakker. Af en toe fluit een flauwe vogel op de maat van het eeuwige verkeersgeruis. Kan dat? Nee, dat kan helemaal niet. Maar het staat leuk. Ik wrijf de slaap voor de derde keer uit mijn ogen, maar hij komt al snel weer terug. De drie anderen die naast me staan te wachten zien er ook niet al te wakker uit. Een keurige man in pak steekt de straat over en komt ons gezelschap houden in het inmiddels aardig volle bushokje. ‘Goeiemorgen,’ mompelt hij. ‘Hrmbplf,’ doen wij terug.

Even blijft het stil. Iedereen staat in zijn eigen, of geen enkele, gedachtenwereld voor zich uit te staren. De man in pak friemelt wat aan zijn colbert. Hij heeft een vlekje ontdekt. Met een flinke frons krabt hij er een beetje aan. Maar het is een weerbarstig vlekje en het verroert geen vin. De man fronst nog een keer. Dan steekt hij zijn tong uit en likt eraan. Instant ontwaakt aanschouw ik het gebeuren.

Hij stopt en krabt weer, maar het vlekje zit er nog steeds. Met groeiende verbazing zie ik hoe de man opnieuw zijn tong in de strijd gooit. Het is ook niet een beetje lullig likken hoor. Zijn colbert krijgt een beurt waar zijn vrouw jaloers op zou zijn. Plotseling heeft de man door dat hij niet alleen door mij, maar ook door de andere bushokbewoners wordt aangestaard. Met zijn kraag nog in zijn hand en zijn tong nog uit zijn mond schieten zijn ogen heen en weer. Hij schraapt zijn keel en trekt zijn jasje recht. Eindelijk rijdt de bus de straat in. Lichtelijk gegeneerd, maar allemaal een stuk wakkerder, stappen we in en beginnen aan onze dag.

19 Reacties to “Rap van tong”

  1. Brit said

    Leuk amusement vanuit het openbaar vervoer Utrecht zo op de vroege morgen! Toch aardig van ze..

  2. creatiefmetquirk said

    Zoals de kale schoolmeester altijd zegt:
    woman, you sho’ is fast!

  3. frank said

    Toch kwam er een stukje
    van de vegetarische pizza
    weer terug na het lezen.

    Bij de KS.

  4. creatiefmetquirk said

    Ja fijn hè Frank
    dat je hier
    nog niet vergeten bent.

    Dat krijg je er nou van
    als je mijn tweets niet waardeert.
    Ha!

  5. Susy said

    Wat ontwaakte er precies bij jou, Quirkie?

  6. creatiefmetquirk said

    @ Susy: dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen. Man, als ik een man aan zijn jasje zie likken.. Whoei!

  7. Iben said

    Niks zo fijn als wat tong-action op de vroege morgen. Zeg ik maar altijd.

    Ik zeg dat nooit.
    En ik meen er ook niks van. Dus.

  8. creatiefmetquirk said

    @ Iben: ja nee da’s duidelijk dan.

  9. Susy said

    Ik snap het.
    Dat je je in hebt kunnen houden, mag een wonder heten.
    Ik bedoel, een man die niet lullig li…*zwijgt, want wil niet zo plat worden als haar vriendin die hier sinds kort haar opwachting heeft gemaakt, maar ik noem verder geen namen..*

  10. creatiefmetquirk said

    @ Susy: catfight yeah!
    Nee maar man, je had echt moeten zien hoe die man tekeergi.. *zwijgt want moeder leest hier ook dus laat het platte graag over aan Susy en niet nader te benoemen onlangs opgedoken vriendin*

  11. Susy said

    Je moeder hoeft zich bij jou
    toch nergens druk om te maken?
    Plat?
    Jij?

    Oh.
    Hallo Mevrouw Quirk.

  12. creatiefmetquirk said

    *heeft nu al spijt van deze post*

  13. Nicoleke said

    Ik ga dus echt over mn nek van die foto die je erbij hebt geplaatst he?!
    Dus even niks over de inhoud van je logje.
    Ik laat me niet uit over lik-activiteiten.

  14. Brit said

    Ja, goed he… was er live bij, bij het posten!!!
    En eh… wie is de kale schoolmeester??? Heb ik daar iets gemist, of is dat gewoon een vriendje-onder-schuilnaam die ik niet ken?

  15. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: wat? Mijn tong-tattoo? Vind je hem niet mooi? O nee, jij laat je niet uit over lik-activiteiten. Jij roept alleen altijd: zo, dat wordt neuken ofnie??
    @ Brit: haha, nee ik heb nog geen schoolmeester gedate. O nee, dat is niet helemaal waar, want de Manager was eigenlijk schoolmeester, voor hij fulltime manager werd. Maar de kale schoolmeester vind je in mijn links onder Frank Overlast. Begroet hem ook maar als zodanig, vindt ie leuk.

  16. guronaqi said

    Wauw, wat een ongein op de vroege ochtend. Doet me denken aan die keer (eind jaren tachtig moet het geweest zijn) dat ik met mijn ouders door de Efteling wandelde en een Belgische moeder een snottebel uit haar dochters neus zag likken. Vijf minuten later kwamen we trouwens ook nog Jack Spijkerman tegen. Wat kan het leven soms treurig zijn.

  17. creatiefmetquirk said

    @ guronaqi: gatverdamme! En ja, Jack Spijkerman tegen komen in de Efteling is zeker treurig.

  18. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: ja. Dat zit hem in de naam he. 😉

Geef een reactie

