Doe het voor mij!

november 7, 2009

tivoliJa, spammen mag eigenlijk niet hè? Maar hee, het is mijn blog, dus ik mag ermee doen wat ik wil. Zoals jullie intussen wel weten hou ik erg van concerten. En dansen. Zoals jullie misschien ook al weten heb ik een tijd gewerkt in Utrechts eigen poptempel Tivoli. Eén van de beste poppodia van Nederland. Niet voor niets wonnen de programmeurs dit jaar het IJzeren Podiumdier voor beste programmering. Een plek waar ik nog steeds erg graag kom. Niet alleen vanwege de fijne ex-collega’s, maar vooral voor de geweldige concerten, leuke festivals, goede sfeer, leuke locatie en betaalbare drankjes. Het is de plek die REM uitkoos om te repeteren voor hun Europese tour, waar Snoop Dogg binnenkort te bewonderen is, waar ik woensdag I am Kloot ga zien. Waar Kyteman’s Hiphop Orkest vanavond zijn afscheid viert. Waar ik veel vrienden heb gemaakt en een beetje ben opgegroeid. Waar ik me nog altijd compleet thuis voel.

En nu wordt die plek bedreigd. Ik zal u het hele politieke spel wat erachter zit besparen, maar kort gezegd wil de gemeente de subsidie van Tivoli stopzetten, omdat Tivoli zich nogal kritisch opstelt in de besprekingen over het nieuw te bouwen Muziekpaleis, waarin Tivoli samen zou gaan werken met Vredenburg en SJU. Maar dat mag u gerust allemaal meteen weer vergeten.

Als u wel even één dingetje voor me zou willen doen. Klik even hier en teken de petitie tegen dit belachelijke voorstel. En stem nooit meer op de PVDA. Het kost u nog geen minuut en het kan helpen om een van mijn favoriete plekken in Utrecht en eigenlijk gewoon een deeltje van mijn leven te behouden. Denk aan Tinkerbell: als we even allemaal klappen blijft ze leven! Als u niets met Tivoli heeft, doe het dan voor mij. En al die anderen die er heel graag komen.

Mijn dank is groot!

11 Reacties to “Doe het voor mij!”

  1. Ik heb m getekend. Omdat ik er vroegah wel eens kwam,in my Amsterdam years.
    En voor jou.

  2. Krien said

    Natuurlijk doen wij dat voor jou, lieve Quirk!
    Ik hoop dat het werkt, maar zoals ze altijd zeggen…. niet geschoten is altijd mis!

  3. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: lief, dankjewel!
    @ Krien: dat bedoel ik. En dankjewel!

  4. Impa said

    Ahhhh…. Tivoli. (Slaakt een diepe Groningese zucht en denkt nog eens terug aan al die concerten (nou vooruit, een deel ervan, want anders duurt het te lang) die de afgelopen 16 jaar in Utrecht tot zulke fijne tijden hebben helpen maken…)

    Ik heb getekend!

  5. creatiefmetquirk said

    @ Impa: mooi, nog niet uit het oog, uit het hart dus. 😉 Dankjewel!

  6. Brit said

    Nog een handtekeningetje erbij..

  7. Martyn said

    De rock ’n roll moet natuurlijk niet monddood gemaakt worden. Ik teken.

  8. rudy kaals said

    Oei! Wat stom zeg.. PvdA.. pffffffff! Arschlöcher!

  9. creatiefmetquirk said

    @ Brit: the more the merrier!
    @ Martyn: ik wist wel dat jij als ware ROCK ‘N ROLL!!-er niet achter zou blijven!
    @ Rudy: sicher! Politieke spelletjes, bah. Morgen übrigens Berlin-dag in Utrecht, met Apparat. Yay!

  10. Margje said

    Ook getekend! Ook al ben ik nog nooit in Tivoli geweest, poppodia horen niet te worden bedreigd.

  11. creatiefmetquirk said

    @ Margje: en zo is het maar net! Kom er vooral eens kijken zou ik zeggen, is een leuke plek!

Geef een reactie

