Mannenrondje

november 11, 2009

Elke maandagavond lees ik zwijmelende twitterberichtjes over Grey’s Anatomy (ik noem geen namen). En hoewel ik de serie allang beu ben (ik hou van je, nee toch niet, of, toch wel, ja maar nu wil ik niet meer, nou vooruit, ik wil toch, ja maar nu weet ik het niet meer hoor, etc. etc. en er gaan altijd zielige mensen dood) moet ik het wel met haar eens zijn over McDreamy. Het is een lekker ding.

mcdreamy

Het is een soort softie-versie van James Dean eigenlijk. Jaja, een beetje zachtaardig en gevoelig lopen doen, maar intussen wel met Meredith aan de rol terwijl ie nog getrouwd is hè. ‘Ja maar hij was gewoon gekwetst, hij had gewoon bevestiging nodig.’ Smoesjes! Dat zei mijn ex ook altijd. Als je dan toch een vreemdgaander (vreemdganger?) bent, doe het dan ook goed en kom er openlijk voor uit. Zoals hij:

hank

Doe mij die maar. Daar kan ik dan tenminste nog respect voor opbrengen. En lust. Een echte bad boy. Daar heeft Quirk helaas wel een beetje een zwak voor. Want ze zijn niet handig hè, die bad boys. De charmeurs. Maar wel lekker. Net als hij:

sawyer

Nou. Poeh. Ik krijg het er nu al warm van. Ja dames, Quirk helpt u de winter wel door hoor. En dit klinkt misschien raar, maar een andere man waar ik een zwak voor heb is deze:

360199-dr-house

Niet moeders mooiste in de klassieke zin van het woord (twee woorden eigenlijk dus) en bijna even oud als mijn vader, maar ik hou wel van die norse ondoorgrondelijkheid met een dikke dosis cynisme. Moeilijke Mannen, die doen het ook altijd goed bij Quirk.

Hmm. Moeilijke bad boys die vreemdgaan. Zou ik dan dáárom vrijgezel zijn?

Nee. Vast niet.

19 Reacties to “Mannenrondje”

  1. Susy said

    allereerst: heb je wel tijd om te loggen tijdens je nieuwe werkzaamheden?
    als tweede: voor mooie mannen moet je natuurlijk altijd tijd maken.

    a) ja, hij’s fijn. Fijn fijn fijn. Échter. McSteamy steekt hem naar de kroon. Die ‘ikwilaltijdseks’uitstraling van hem, vind ik misschien wel interessanter dan de zwaarmoedige slaapkamerblik van Dreamy.

    b)Mulder! Nee. Heb ik niks mee. En met die appel al helemaal niet.

    c)James! God ja. James. ‘Come on Freckles!’. Ja, ik heb altijd een beetje het idee dat ie tegen mij praat. Die Coolwaterdude.

    d)Krekkerie House. Een Moeilijke Man ja. Vreselijk gecompliceerd en nog een trekkebeen ook.
    Ja, dat soort types wil ik ook wel graag doorgronden.
    Krekkerie niet per se, hoor.
    Maar een ritje achterop zijn motor sla ik niet af.

  2. creatiefmetquirk said

    @ Susy: allereerst: er zit een mooie functie in WordPress. Dan kun je een stukje schrijven en dan zeggen: publiceer morgen om 2 uur. Dus ik zit gewoon braaf te werken nu hoor, niks loggen. Eh, behalve nu dan.
    a) McSteamy is ook ok, maar die is nu ook een beetje de watterige ‘zullen we gezellig gaan samenwonen’ kerel aan het worden. Goodbye sex dus.
    b) Neeee. Niet Mulder. Moody! Hank Moody. Veel leuker nog dan Mulder.
    c) Ja, James, de scene in de kooi. Prrr!
    d) Ik vind hem wel stoer. En rugged. Dat is ie: rugged. En nee, daar bedoel ik niet mee dat ie een kleedje is.

  3. Susy said

    Ik vind ‘prrr’ altijd een beetje goor.
    You horny kittykat.

  4. rudy kaals said

    Juist niet.. hoe meer mannen er vreemd gaan, hoe groter de kans dat ze bij jou terecht komen.

  5. Yvon said

    c, definetely.
    Of is het niet de bedoeling dat ik kies?

  6. creatiefmetquirk said

    @ Susy: goor? Nee joh. Spinnende kittens zijn toch hartstikke schattig juist?
    @ Rudy: pardon? En dat van de man die alleen maar achter bezette vrouwen aanzit.
    @ Yvon: nee hoor, je mag ze ook gewoon allemaal hebben!

  7. Yvon said

    Of definitely.
    Nog beter.

  8. Cisca said

    @Yvon, hahaha.

    @Quirk, ja, ik kies ook c.

  9. creatiefmetquirk said

    @ Yvon: ja ik wou het niet zeggen, maar dit is wel stukken beter ja. 😉
    @ Cisca: nou, als Sawyer al die vrouwen maar aankan!

  10. pepperfly said

    Hm. Ik ga voor ‘d’. Op afstand. Want zooneentje ben ik er dus. LLLLLLLllllllllllllllllllust. Maar niet te dichtbij. Dan blijft het lekkerrrr.

  11. creatiefmetquirk said

    @ Pepperfly: met zo’n tv-scherm ertussen kan ie sowieso niet zo dichtbij komen natuurlijk. 😉

  12. Brit said

    Ja, sorry, toch ook maar c, voor hier dan he. In het echie kies ik natuurlijk voor J (kan ik niet onderuit tijdens de wittebroodsweken denk ik he..)

  13. creatiefmetquirk said

    @ Brit: geef toe: als c) in het echie voor je deur stond zou je J ook meteen buiten zetten. 😉

  14. Nicoleke said

    Ik ga ook voor McSteamy, eigenlijk.
    En Denzel Washington in his early years is ook fijn.

  15. Brit said

    Nou, buiten zetten, buiten zetten.. hij is wel handig voor d’rbij..

  16. Yvon said

    Eigenlijk hè, wie ik woest aantrekkelijk vind, is Jude Law. Een mooi lijf, een mooie kop en dan dat nerdige, Engelse. Maar ja. Die zat er dan weer niet bij.

  17. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: Denzel? Hmm. Nee.
    @ Brit: als oppas zeker. 😉
    @ Yvon: Ja! Nou! Zeker! Britten hebben sowieso een streepje voor, maar Jude wel tien.

  18. Brit said

    Ja, dat bedacht ik me ook al, dat House er zeker bij stond omdat jij dacht dat ie vast wel een leuke cottage in Engeland zou hebben???

  19. creatiefmetquirk said

    @ Brit: nou, House staat er in de eerste plaats gewoon op omdat House leuk is. Die leuke cottage is dan nog mooi meegenomen.

Geef een reactie

