Totaalpakketje

november 20, 2009

Excelsior maakt er een gewoonte van leuke pakketjes aan te bieden van hun bands. Zo kwam ik vannacht thuis met dit combinatiepakket van Moss, dé Nederlandse band van het moment als u het mij vraagt. Een tasje en de lp, met daarin ook nog eens de cd. Want ik ben zeker een vinyl-minnend meisje, maar het is ook fijn als ik die nummers gewoon in mijn Itunes kan laden natuurlijk. En aangezien die lp groter is dan mijn Mac, denk ik niet dat het me gaat lukken om die erin te proppen..

Op het allerlaatste moment nam ik gisteren het wijze besluit om toch nog even de Ekko in te duiken om de drukbezochte show van Moss mee te pikken. Vrienden waren al lyrisch over de nieuwe plaat Never be scared/ Don’t be a hero, die een tijdje geleden op de luisterpaal van 3voor12 te bewonderen was. Ik luisterde hem een keer en dacht: ja leuk, maar zó bijzonder is het nou ook weer niet. Maar bij de tweede keer was ik al helemaal om. Moss maakt prachtige popsongs met een heel eigen sound, prachtige samenzangen, mooie gitaarlijnen en lekkere drumpartijen. Moss heeft een ziel. Moss is, zoals Nederlandse poprecensenten nog wel eens plegen te zeggen, ‘on-Nederlands goed’. Want blijkbaar is men ervan overtuigd dat er in Nederland  niks goeds gemaakt kan worden. Wat een vertrouwen.

En naast mooie muziek maken hebben ze ook nog eens een hele prettige podiumpresentatie. De heren stonden er relaxed bij en hadden zichtbaar lol, wat voor mij altijd een plus is. Ondanks hun aversie tegen toegiften ‘we vinden dat zo’n onzin, van het podium afgaan, jullie joelen en wij weer terugkomen, dat we maar meteen doorspelen‘ lieten ze zich tóch verleiden er een te doen. Want zelfs na de toegift-die-geen-toegift-was had het publiek in Ekko er nog geen genoeg van. Hoogtepunt van de avond was de aankondiging van de zanger dat hij van Amsterdam naar Utrecht ging verhuizen. Daarmee had hij ons natuurlijk meteen voor zich gewonnen. Hij bood Amsterdam zijn oprechte excuses aan met behulp van dit prachtige nummer, waarmee de band al in De Wereld Draait Door te zien was.

En er staan nog veel meer van dit soort pareltjes op de plaat. Wilt u de rest ook horen? Koop die plaat dan, want deze jongens verdienen best een succesje.

3 Reacties to “Totaalpakketje”

  1. guronaqi said

    Dat ‘I apologise’ is echt een prachtnummer!

  2. creatiefmetquirk said

    Ja en de rest van de plaat ook!

  3. […] keer live gaan zien. Hun vorige concert in Ekko smaakte zeker naar meer en de elpee (ja mensen, een elpee!) heb ik al aardig […]

Geef een reactie

