Even zeuren

januari 13, 2010

De NS en ik begrijpen elkaar niet zo goed. Dat gevoel hebben vast meer mensen en als frequent treinreiziger kom je ook niet onder de nodige hoeveelheid storingen en uitgevallen treinen uit natuurlijk. Ik was dan ook blij verrast dat het winterweer van de afgelopen tijd juist op mijn traject nauwelijks voor problemen heeft gezorgd. En dat de NS mensen die wél hinder ondervinden op enige wijze wil compenseren is uiteraard een mooi gebaar. Maar een miljoen uitgeven aan gratis koffie vind ik nogal overdreven!

Nederlanders hebben er nu eenmaal een handje van om overal gebruik van te maken, alleen omdat het gratis is. En die koffie werd ook gewoon aangeboden op trajecten / stations waar niet of nauwelijks vertraging was. Ik schat dan ook dat 75% van dat miljoen opgegaan is aan mensen die geen vertraging hadden, eigenlijk ook niet eens zin hadden in koffie, maar hee, het is gratis!! Dan rijst bij mij toch de vraag of de NS dat geld niet beter had kunnen stoppen in het repareren van al die kapotte treinen waar een groot deel van die vertragingen aan te wijden is.

Als tweede goedmakertje komen ze met het zoutkaartje. Daarmee kun je tussen 9:00 en 16:00 uur, en na 19:00 uur met 40% korting reizen tot en met 15 januari. Wat mensen met een voordeelurenkaart, zoals ik, die vaak met de trein gaan, sowieso al doen. Oftewel: de actieve gebruikers van de trein hebben daar geen zak aan.

Geldverspilling en onbruikbare compensatie.
Ik ga morgen ook maar een gratis bakkie leut halen denk ik.

En over dat gelul over een kabinetscrisis ga ik het al helemáál niet hebben!

14 Reacties to “Even zeuren”

  1. Marianne said

    Hélemaal mee eens, dat ze automobilisten die hun eigen voertuigen moeten ontsneeuwen- en ijzen en bovendien hun leven wagen door ZELF te rijden maar eens compenseren, die luie treinreizigers hebben ook altijd geluk, hahaha.

  2. creatiefmetquirk said

    Hahaha! Nou, inderdaad! Die kunnen de koffie immers veel beter gebruiken na al dat krabben!

  3. Cisca said

    Nou vooruit, even dan. Dat mag. Op zijn tijd. Even zeuren.

  4. Vinnie said

    Zo dat is eruit! En nu weer rustig ademhalen 🙂

  5. Brit said

    Ach Quirk, hou jij van zeuren?? Ha, ha, ik doe dat noooit! Maar ik had inderdaad precies hetzelfde idee bij die gratis koffie ja.. en die zout-toch-op-kaartjes..

  6. Rosalie said

    Hear, hear!
    He-le-maal met je eens. Wat heb ik -als vaste klant- daaraan? Helegaar niks.

  7. casper said

    Met een voordeelurenkaart mag je ook in de avondspits met korting reizen, met een zoutkaartje niet.
    Dus niet zeuren 😉

  8. creatiefmetquirk said

    @ Cisca: Ja hè? Dank je.
    @ Vinnie: zit jij nou alweer op je werk te internetten? 😉
    @ Brit: nee ik snap ook niet war het vandaan komt. Zit immers helemaal niet in de familie.
    @ Rosalie: precies! Als ze nou chemische roze aardbeienveters uit zouden delen..
    @ Casper: hee, een nieuwe, hoi! Ik reis nooit in de avondspits. Ik werk hard. Ik mag altijd pas na de avondspits naar huis. Dus ik mag toch nog zeuren. 😉
    @ Nicoleke: net als de rest van de vrouwelijke bevolking denk ik. 😉

  9. Krien said

    Ik zeur er niet over (maar ik val dan ook niet echt in de categorie “vrouwelijke bevolking”…. teveel mannelijke hormonen denk ik hahaha!)….. want ik ga per definitie noooooooit met de trein. Heb nl. gruwelijke hekel aan wachten…. als ik naar huis wil, wil ik NU meteen…. en niet wachten op een winderig, koud station op een trein die als ik hem moet hebben per definitie ALTIJD te laat is!
    Maar ik snap je punt over die gratis koffie….. in mijn multiculturele gezin noemen we zoiets altijd “typisch Nederlands”…. je hebt écht mensen die er kilometers voor om willen om toch maar vooral wat gratis te krijgen….. ik pak wel gewoon gratis cappucino op mijn werk, ha!!

  10. creatiefmetquirk said

    @ Krien: ik hoorde gister op het nieuws dat de NS de slogan “Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein” niet meer mag gebruiken. Ik vond dat ook al een verbazingwekkende campagne. Maar ach, met de auto kun je ook in de file staan.

  11. Wondelgijn said

    Via Ciska hier terecht gekomen en direct las ik: Dáár ben ik het helemaal mee eens!! Bizar hè?? (als mede reiziger…. )

  12. creatiefmetquirk said

    @ Wondelgijn: welkom hier! En fijn dat we meteen zo op één lijn zitten. 😉

  13. Anders said

    ja maar,
    die koffie is besteld bij Nescafé,
    die met dat geld George Clooney weer moest betalen,
    zodat hij deze miljoen kon overmaken voor Haïti…

    dus ’t was voor ’t goede doel
    uiteindelijk.

Geef een reactie

