Is het een cadeautje?

januari 31, 2010

Creatief is niet mijn middle name. Het is immers mijn voornaam. Vooral als het op cadeautjes kopen aankomt. Vooral als het cadeautjes voor mannen zijn, of kinderen. Of mannelijke kinderen. Of kinderlijke mannen. Vooral als het kind nummer 3 binnen hetzelfde gezin is. Want dan ben ik al volledig de draad kwijt.

Nijntje, Nijntje is altijd leuk. Maar ze hebben al wat van Nijntje. Maar wat ook alweer?
Of hadden ze nou nog niks van Nijntje? Nee dat kan niet.

Jip en Janneke is ook een must voor elk kind.
Maar daar hebben ze toch zeker echt al alles van?

Woezel en Pip dan maar? Is ook nog voor een goed doel.
Maar ik vind Woezel en Pip eigenlijk helemaal niet zo leuk. En ik heb in mijn hoofd dat Zus het daar mee eens is. Geen idee waarom. Het is tenslotte niet alof we ooit een Woezel en Pip gesprek hebben gevoerd.

Barbapappa? Vond ik vroeger ook geweldig. Of is dat te oldskool? Wat het ook is, reteduur is het zeker.

Wanhopig kijkend naar de wand in de speelgoedzaak maak ik uiteindelijk dan toch een keuze.
Klaar voor de grote test bied ik mijn pakje aan de jarige job aan. Vragend kijk ik in die grote, blauwe, guitige kijkers. Wat is het oordeel, WAT?? Met haar nu al sterke knuistjes scheurt ze het pakje verwoed open. Er verschijnt een grote glimlach op haar kleine lieve koppie. Ze is blij!

Met het cadeaupapier.

13 Reacties to “Is het een cadeautje?”

  1. Susy said

    Pak een pollepel leuk in
    en succes gegarandeerd!

    Tot ze 2 zijn dan.
    Dan moet er toch echt wat te spelen in zitten.

    Mannen zijn ook dol op het cadeaupapier.
    Als het maar niet te moeilijk open gaat.

    Oh. Nu dwaal ik echt helemaal af.

  2. creatiefmetquirk said

    Hahaha!
    Ja maar die zijn meestal ook nog wel blij
    met wat er ín de verpakking zit.

  3. wiekes said

    je hebt n boek gekocht. gok ik.

    zelf ga ik altijd voor hout. bij die filmsterrensterrenstraat & mijd de grote speelgoedzaken. die zijn too much.

    (of maandelijks posten dat kinderstropdasjes de komende tijd verdomd hip gaan zijn, natuurlijk.)

  4. Marianne said

    Ja, je had eigenlijk alleen maar papier in hoeven pakken met papier erin, doet ’t altijd goed bij 1 jarigen. Cadeau’tjes beginnen pas bij de 2de jaardag, maar dan mogen het weer géén kleren zijn..je bent gewaarschuwd, hahaha!

  5. creatiefmetquirk said

    @ Wiekes: yep. Maar wel met een knuffel erbij en een spelepuzzelblokkendingmetvormpjesengeluidjes. Ja die houtwinkel is ook goed, er zit er ook nog een op de Springhaver. Ga ik volgende keer weer heen.
    Was weer leuk op Vlie dus?

  6. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: aan kleren begin ik ook niet, haha. Gelukkig kan ik er weer een jaar over nadenken nu. 😉

  7. Brit said

    Nou, moeders vond het in ieder geval een topcadeau, en zelfs Man zei gisteren dat ie het zo leuk vond, en dat je altijd zo creatief was met cadeautjes! Steek die maar in je zak.. Babydochter, vanaf heden het Peutermeisje, heeft gisteren al lekker geknuffeld met Dikkie Dik en Zoon heeft al in awe staan kijken naar het hologram op het boek, vond ie nogal indrukwekkend, haha! Goed gedaan hoor tante!!

  8. Door said

    Boekjes zijn altijd goed!

  9. Nicoleke said

    Ik ben ook gek op cadeaupapier.
    Maar ik kocht dan ook laatst te gek cadeaupapier bij de Zeeman of all places.

    Just so you know.

    *engels uit*

  10. Joeltje said

    Ach man, ik weet nog niet eens wat ik voor m’n eigen kind moet kopen, laat staan voor dat van ’n ander.

    Zal ik ’s wat bekennen: we kregen van oma H. geld voor kerst, voor Mister T. Heb er niks voor gekocht maar gewoon wat kraamkado’s die nog op zolder lagen opnieuw ingepakt. Jaja, sue me. Wat moet ik die jongen in vredesnaam kopen?!
    Dus kinderverjaardagen zijn hier hoe dan ook een ramp. Want met bloemenbon zijn ze ook niet de blij.

  11. creatiefmetquirk said

    @ Brit: haha, nou als ie daar al van onder de indruk is dan is ie niet veel gewend. 😉 Maar fijn om te weten dat ze in goede aard zijn gevallen!
    @ Door: is ook mijn motto! 🙂
    @ Nicoleke: bij de Zeeman? Toe maar. Ik vind die van de HEMA altijd erg leuk.
    @ Joeltje: hahaha! Ontaarde moeder gij. 😉

  12. Cadeautjes kopen voor mannen is idd een ramp, maar voor 1-jarige kinderen ook. Alle leuke speelgoed is pas vanaf 2,5 / 3 jaar.
    Maar het is je dus goed gelukt deze keer. Knap hoor!

  13. creatiefmetquirk said

    Hee hallo Ruthy, Fee-Luna’s mama! 🙂
    Klopt, het wordt pas leuk als ze er ook echt iets mee kunnen eigenlijk hè? Maar het is gelukt inderdaad en gisteren bij een andere 1-jarige ook. Ik word er nog goed in! 😉

Geef een reactie

