We zouden allemaal een beetje Sjoerd moeten zijn

februari 3, 2010

“Sjoerd is afgelopen weekend overleden.” Staat er in mijn mailbox. Ik knipper even. Want Sjoerd. Is jonger dan ik. Ehm, wás jonger dan ik. En zal dat nu dus altijd blijven. Sjoerd was mijn collega voordat ik ging freelancen. Bij ons aller Grote Blauwe Vriend. En Sjoerd was ook quirk. Een zwijgzame jongen. Met dan weer een groene, dan weer een blauwe, dan weer een rooie hanenkam. Met zijn broodtrommel, die hij regelmatig vergat. En met die insulinespuit. Die altijd met de trap ging als wij luie honden in de lift stapten. Die elk weekend bij de scouting doorbracht omdat ie het zo leuk vond om die kleine kids blij te zien. Die altijd heel vriendelijk en behulpzaam was. Voor ons als collega’s, maar zeker ook voor de Grote Blauwe klanten. Hij deed altijd net dat stapje extra om ze aan een goede oplossing te helpen. Omdat ie vond dat dat zo hoorde. Je moest mensen helpen, als je dat kon. We zouden allemaal een beetje Sjoerd moeten zijn.

Hij is in zijn slaap overleden. Ik hoop dat je mooie dromen hebt Sjoerd.

14 Reacties to “We zouden allemaal een beetje Sjoerd moeten zijn”

  1. maarten said

    Dan zal ik mijn best doen morgen.

    *Fikt ook een digitaal kaarsje*

  2. Yvonne said

    Elke dag proberen een beetje Sjoerd te zijn is misschien wel de mooiste manier om hem te blijven herinneren.

  3. Britje said

    Oef.. waarom moet iemand die de wereld een beetje beter maakt nou zo jong overlijden? Snap het soms even niet..

  4. Ri said

    Het is gewoon niet eerlijk.

  5. Cisca said

    He bah. Soms is het leven veel te kort.

  6. Door said

    Wat een naar bericht. Sterkte ermee. Vriendinnetje van me (43) is vanmiddag overleden.

  7. Krien said

    Gatver Quirk, wat een rotbericht. En inderdaad oneerlijk…. er lopen genoeg zakkenwassers op deze wereld rond die van mij nu meteen dood mogen blijven…. maarja, die mensen zijn waarschijnlijk zo irritant dat ze ze boven ook niet willen hebben!!

  8. creatiefmetquirk said

    @ maarten: ik heb het idee dat jij al best Sjoerd bent van jezelf Maarten, maar een beetje extra best kan nooit kwaad natuurlijk.
    @ Yvonne: daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben er vandaag mee begonnen. Al twee mensen de weg gewezen. 😉
    @ Britje: it’s a cruel world babe.
    @ Ri: hoi! En: nee! En: heb jij bij dat zinnetje ook zo’n Calimero-pavlov?
    @ Cisca: ja. Is het ooit wel eens lang genoeg eigenlijk?
    @ Door: jij ook Door! Ook al zie je het aankomen, dat maakt zo’n overlijden niet makkelijker hè? En dan nog 2 zulke jonge kinderen. Bah.
    @ Krien: ja, ze zeggen altijd dat ze die goeie graag boven hebben, maar misschien is het andersom inderdaad: willen ze die slechte graag hier beneden houden. Maar wat zijn wij dan?

  9. Iben said

    Wat een kutzooi, Quirk. Sterkte.

  10. creatiefmetquirk said

    @ Iben: thanx!

  11. Impa said

    Lief stukkie, Quirk. Dat heb je mooi gedaan, voor Sjoerd.

  12. creatiefmetquirk said

    @ Impa: dank je Impa, dat vindt hij hoop ik ook.

  13. knofje said

    wat een naar berichtje.. en dan jonger dan jij. Raar om iemand te moeten missen, als in: eerst merken dat iemands opmerkingen zijn verdwenen, tics, eigenschappen en dan het besef dat ie nooit meer terugkomt. Mooi geschreven.

  14. creatiefmetquirk said

    @ Knofje: dank je. Het lijkt me helemaal raar om daar op kantoor elke dag zijn lege stoel te zien.

Geef een reactie

