Volle agenda

februari 15, 2010

Mensen mensen, wat een drukte ineens. Blijkbaar ben ik uit mijn sociale winterslaap aan het ontwaken, want ik had zomaar ineens bijna elke dag een afspraak afgelopen week. En daarnaast dus gewoon een hele week werken hè. Manman. Ik word daar echt te oud voor. Want ik ben niet zo goed in het op tijd naar bed gaan als het gezellig is. Of het lukt me wel maar dan blijkt dat het openbaar vervoer weer eens niet rijdt omdat er geen zout is. Mietjes. Vroeger kon ik dat heel goed, op weinig slaap teren. Nu nog steeds. Als het om een dagje gaat. Maar niet met een week. Dat is echt. Te. Veel. Woonde ik nu nog maar in het zuiden. Dan kon ik nu een week carnaval vieren bijslapen.

Maar. Dus. Wat deed ik dan allemaal? Ik ging dinsdag een traditioneel Belgisch soepje eten met Mooimeisje. Waarbij het traditie is dat ik dan geen soep eet. Eigenlijk. Want ik hou van vis eten als ik uit ga eten. Ik hou sowieso van vis eten. Maar niet van vis koken. Want dat mislukt altijd. Net als de rest van mijn zelfgefabriceerde maaltijden. Mooimeisje ging wel aan de soep. Maar die had dan ook diezelfde ochtend haar verstand bij de tandarts achtergelaten. Overigens proestte ik mijn visje bijna weer uit toen zij met deze briljante uitspraak kwam: “de jungle, da’s eigenlijk gewoon Amelisweerd, maar dan met andere plantjes.” Ik zal haar missen als ze binnenkort aan Het Grote Reizen begint.

Woensdag trotseerden Neejneej en ik de sneeuw om in Tivoli de Helling te gaan kijken naar IGWO-held Fink. Nou ja, vooral zij eigenlijk, want ik kwam met de bus. Binnen in de uitverkochte zaal was het gelukkig lekker warm. Voorprogramma Awkward I was inderdaad een beetje awkward, maar Fink zelf was weer heerlijk! Hij was wat funky-er en dubby-er dan op het eiland en de heren hadden er duidelijk zin in. Voor het overwinnen van de sneeuw en ons enthousiasme kregen we ook nog een applausje terug van de zangert zelve. Neejneej en ik waren zo slim om maar meteen aan de terugtocht naar huis te beginnen, maar helaas voor mij hadden de buschauffeurs inmiddels besloten dat het beter was als ik te voet op mijn bek zou gaan dan dat er een bus de bocht uit zou vliegen. Oftewel: er reden geen bussen meer. Gelukkig kwam een hele lieve vrouw me dat vertellen toen ik al een kwartier bij de halte stond te blauwbekken en gaf die me ook zomaar nog een lift naar het station. Ik was zo verrast over dat er nog zulke vriendelijke en onbaatzuchtige mensen in mijn stadje bleken te wonen, dat ik besloot die vriendelijkheid door te geven door alle wachtende mensen op het busstation ook maar in te lichten over dat er geen bussen meer zouden komen. Ze namen het me nog in dank af ook.

Donderdag dronk ik in mijn Stamkroeg een drankje met Lichtman die nog een cadeautje van me tegoed had voor zijn verjaardag 2 maanden eerder. Toen hij tot de conclusie kwam dat dat biertje eigenlijk zijn ontbijt was besloten we dat het verstandig was wat te gaan eten. We belandden bij het altijd overvolle El Mundo waar we gezellig bekvechtten over stinkende garnalen en vieze kaas. Ik begrijp nog altijd niet hoe iemand die op een boot woont niet van vis en schaaldieren kan houden. Overigens was de bediening van de tapasbar niet heel scherp die avond. Zelfs toen ik mijn vinger omhoog bleef houden als een kind op de basisschool dat moet plassen werden we nog genegeerd. Maar het eten was lekker. Om de avond af te sluiten togen we naar het Voormalige Zwembad voor een potje pool. Daar bleek dat bier toch niet zo’n goed ontbijt is, want ik maakte Lichtman genadeloos in, wat toch best een unicum te noemen is.

Vrijdag was het Meisjestijd. Ik ontmoette de dames in de Zweedse kroeg voor een potje yathzee, waarna we naar Tivoli togen voor de Piekendisco. Mijn God. Het is dat mijn favoriete dj-duo Penaughty aan het draaien was, anders had ik meteen rechtsomkeert gemaakt. De massa 16-jarige kiddies die op deze avond afgekomen was had het barpersoneel doen besluiten die avond geen sterke drank te schenken. ER WAS DUS GEEN VODKA. TERWIJL IK TUSSEN 16-JARIGE KIDDIES STOND. The horror, the horror… Ondanks die omstandigheden en dankzij gezellige vrienden bleef ik tot het einde, waarvoor Horrormeisje en ik werden beloond met Tool!

Zaterdag was het tijd voor een stukje cultuur. Met Miss B en de Jonge Hond vertrok ik naar Rotterdam, waar we het Wereldmuseum met een bezoekje gingen verblijden. Hoewel de Oceanië-tentoonstelling wat kleiner was dan verwacht, deden we flink wat inspiratie op voor diverse teken- en animatiefilms. Met nog maar een half uur te besteden voordat we de Imax-bioscoop in zouden duiken besloten we wat te eten te halen bij de Pizza Hut. Die maakten er helaas zo’n zootje van dat we ons gedwongen zagen een pizza, knoflookbroodjes en aardappeltjes mee de bioscoop in te smokkelen. Wat zullen onze medebezoekers blij met ons zijn geweest. Miss B had me overtuigd dat ik ondanks mijn enorme weerzin toch écht mee moest naar deze driedimensionale smurfenfilm:

Ik moet zeggen dat het me meeviel. James Cameron weet wel hoe hij een spektakel moet maken. Nu moet ie alleen nog leren een goed verhaal te schrijven waarbij hij niet nét langs alle interessante onderwerpen schuurt, maar daar ook nog wat mee doet. En leren dat Sigourney Weaver niet per se elke keer als er een SF-film wordt gemaakt uit de kast hoeft te worden getrokken. Maar ach, nu weet ik in ieder geval waar iedereen het over heeft. En die deuk in mijn neus van die zware bril is inmiddels ook weer verdwenen. Terug in Utrecht hadden we nog even enorme lol om een strategisch geplaatste frikandel en een zielige courgette in een hoekje. Ja. Daar moest u bij geweest zijn denk ik. *kuch* Er zat toch iets raars op die pizza denk ik.

Maar. Dus. Twas een volle week. En komende week begint intussen ook alweer vol te sluipen: vier van de 7 dagen zijn alweer volgeboekt met een concert van The XX, een filmavondje, dansen bij Dr. Lectroluv en een feestje in het Amsterdamse.

Drukdruk!

15 Reacties to “Volle agenda”

  1. Marianne said

    héé zeg, je bent geen 18 meer hoor!! Gedraag je eens een beetje, wat dacht je van gewoon bankhangen na een dag van noeste arbeid, zoals de rest van ons “volwassenen” gewoonlijk doet..hahaha..;-))

  2. Joeltje said

    Tool en Dr.Lectroluv, man nou voel ik me oud. Dat hoorde ik volgens mij voor ’t laatst toen ik afstudeerde. En o god ja, das alweer 8 jaar geleden.

  3. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: Dat heb ik dus inderdaad de hele zondag gedaan. 🙂
    @ Joeltje: Ah joh, ik ben nog ouder. Tool denk ik een jaar of 10 geleden op Werchter, Dr. Lectroluv een jaar of 6 geleden op Dour.

  4. Brit said

    Nee, dan mijn week: serietjes gekeken, E-reader gelezen, verjaardag van de buurman, carnavalsoptochten, kapper en kraambezoek bij vriendinnetje L. die een zoon heeft (!). Ook spannend he.. Maar ik ben dan ook de burgerlijke dochter 😉

  5. creatiefmetquirk said

    @ Brit: wat leuk van L! Nou, doe mij maar zo’n week hoor! Niks mis mee. Behalve die carnavalsoptocht dan, die sla ik graag over.

  6. Krien said

    Quirk, je geniet er toch wel van hé?! (Zei de gezapige huisvrouw!!) Want het klinkt bovenal allemaal erg gezellig! Ik ben al moe van 3 dagen carnavallen en dan ben ik zelfs nog alleen overdag met de kinderen in Oeteldonk aan het struinen geweest!
    Dus Quirk, ga vooral zo door…. genietgenietgeniet…..een dagje bijtanken tussendoor en off you go again!!

  7. creatiefmetquirk said

    @ Krien: Ja ik geniet er enorm van! Alleen maar leuke dingen aan het doen, dus het is ook prima zo. Maar toch ben ik wel blij dat ik volgende week even niks heb staan. Pff! 😉 O en alaaf!

  8. Iben said

    Mensch! Wat heb jij een leuk leven! Enjoy de rest van dit feest.

  9. creatiefmetquirk said

    @ Iben: Thanx, doe ik! Ik begin het eigenlijk al een beetje jammer te vinden dat ik komende week nog weinig heb staan. Gelukkig kwam er vandaag nog een snorrenfeestje bij en komende week ergens nog een avondje film kijken.

  10. Maz said

    Tell me about it! Vandaag, na lekker dimsummen met vriendinnen, de rest van de middag op de de bank gehangen.

  11. creatiefmetquirk said

    @ Maz: ja da’s af en toe gewoon nodig hè? Maar dan wel liefst voorafgegaan door een leuke middag met vrienden inderdaad.

  12. Anders said

    Die Zweedse kroeg.
    Die lijkt mij nu weer interessant…

  13. creatiefmetquirk said

    @ Anders: haha, ja dat spreekt jou wel aan natuurlijk!

  14. Inge said

    En dan deze week: belasting checken, nog eens nalopen, accountant uitschelden, spontaan 2500 euro verdienen. Ook druk weekje dus. 🙂

  15. creatiefmetquirk said

    Hahaha, ja zo blijf je lekker bezig hè. 😉
    Ik moet wel oppassen inderdaad dat ik het niet zo ga zien: dat ik 2500 euro ‘verdiend’ heb. Shoppeeeeeeen! Vakantieeeee! Haha.

Geef een reactie

