Aprilmaand muziekmaand

maart 12, 2010

Manman, wat zit er weer een hoop leuks aan te komen op muzikaal gebied komende maand! Heb zojuist een kaartje gescoord voor deze fijne band, die met de nieuwe plaat een hele andere, maar nog steeds heerlijke weg in lijkt te slaan:

Jammer dat die nieuwe plaat pas een dag voor het concert uitkomt.

Eerste bandje van de maand wordt zowaar een Nederlands bandje. Het gebeurt me niet vaak dat ik die interessant genoeg vind, maar Moss wil ik graag voor een tweede keer live gaan zien. Hun vorige concert in Ekko smaakte zeker naar meer en de elpee (ja mensen, een elpee!) heb ik al aardig grijsgedraaid.

Slechts vijf dagen later sta ik bij deze band die een enorme jaren 70 associatie bij me oproept (en ik herinner me die jaren alsof het gister was natuurlijk). Ondanks de uiterst matige recensies die ik hoorde over hun optreden in Paradiso een tijdje geleden kijk ik er naar uit ze in mijn eigen Tivoli te gaan zien.

Twee dagen daarna is Caribou dus aan de beurt, waar ik heel erg benieuwd naar ben. En vijf dagen later ga ik heel erg blij worden van Mumford & Sons. 3FM heeft vanmiddag de tweede single van deze fijne Britten bij voorbaat al tot hit uitgeroepen en dat is geheel terecht wat mij betreft. Wat een prachtige plaat: springerig vrolijk, schattig liefdevol, mooi dramatisch. Ik móet elke dag wel een paar nummers luisteren. Want hee: ya gotta have more cowbell banjo!

En dan is het alweer mei. Waarin nog niet één concertje staat.. Gelukkig mag ik deze maand nog naar mijn grote vrienden I am Kloot. En kocht ik zojuist deze geweldige plaat, die volgens mij ook wel wat voor filmvanalledag is:

Dus ik kan nog even vooruit. 😀

8 Reacties to “Aprilmaand muziekmaand”

  1. maarten said

    Ha, Midlake, daar ben ik ook bij 🙂
    En wat Pantha du Prince betreft, heb dat op de luisterpaal beluisterd en was toen niet overtuigd. Maar ik zal nog een tweede luisterbeurt proberen. Je had zeker gezien dat ik de afgelopen dagen veel minimal techno geluisterd heb?

  2. creatiefmetquirk said

    @ maarten: volgens mij ligt jouw muzieksmaak sowieso vrij dicht bij de mijne, maar inderdaad, ik ben helderziend, dus ik zie ALLES maarten, ALLES. Wat vind je van Caribou dan?

  3. maarten said

    Wat ik vind van Caribou weet je dan als Helderziende natuurlijk al, dus dat hoef ik helemaal niet op te schrijven.

    (Flauw)

    Tja associatief kom ik bij dat eerste nummer met 80s en Daft Punk, maar andere nummers zijn wat meer Mars Volta, kortom stevige kost die ik minimaal een paar keer moet luisteren voor ik ze zal leren waarderen.

  4. Brit said

    Hee, waar ga je naar I am Kloot? Wij gaan naar Doornroosje.

  5. creatiefmetquirk said

    @ maarten: ik hou wel van stevige kost. Maar als je dit al stevige kost vindt dan hebben we daar hele verschillende ideeën over, haha.
    @ Brit: in de Melkweg. Doornroosje is me te ver. Veel plezier! Als ze net zo goed zijn als de laatste keer in Tivoli wordt het weer erg tof.

  6. huisgenootje said

    you’ve given this housemom inspiration! Zo mét kind in wagen naar Concerto/Plato/Muziekwinkel. Hell yes 😀

  7. huisgenootje said

    Fleet Foxes, heb je die? Of heb je die van mij? Lijkt op Mumf & Sons. Zit overigens een klein roodharige lopend (!) meneertje hard mee te klappen met laatstgenoemden. Als dát niet genoeg zegt??

  8. creatiefmetquirk said

    @ huisgenootje: Fleet Foxes heb ik ja, die zijn ook leuk! Mumford & sons vind ik echt fantastisch, daar word ik net zo blij van als dat kleine rooie mannetje van je. 🙂 Caribou is nog niet uit maar ik heb wel een divsharetje voor je als je wil. Pantha du Prince is ook heel fijn trouwens, gaat een beetje richting ambient. Nice.

Geef een reactie

