ai-aiPhone

april 11, 2010

Ongetwijfeld heeft u zich er over verbaasd dat ik sinds de aanschaf van mijn iPhone nog niet hysterisch lyrisch over het ding geblogd heb. Zoals sommige mensen. Maar dat komt omdat ik er ook helemaal niks mee kán. Ik kan er niet mee eten, niet mee werken, niet mee slapen, níks!

Tot nu toe heeft het ding me al 3 verkoolde maaltijden opgeleverd. Wat eigenlijk nog reuze mee valt. Gezien ik mijn eten zonder iPhone ook al met enige regelmaat liet verbranden. Mijn slaaptekort staat sinds het ding in huis is op +300 uur. Want elke avond als ik in bed lig denk ik: ik moet nu écht geen spelletje meer gaan doen, dat is niet verstandig. En elke avond negeer ik mezelf voorkomen en besluit ik toch nog een paar boze vogeltjes af te schieten, een paar gekleurde blokjes weg te tikken of mijn brein te trainen. Tja je moet toch wat te doen hebben, zo in je eentje in bed. En dan is het zo half 4. I kid u not.

En dan is er de rest van de dag nog om te facebooken, twitteren, naar nieuwe leuke apps te speuren, foto’s te maken, kijken waar het zuiden ligt en of die tafel wel waterpas is, kletsen met cavia’s, muziekjes luisteren, pingen, mailen, muziek maken, tangrammen, nieuws lezen, filmpjes kijken, dingen vertalen en omrekenen, boodschappen zoeken, trends spotten, en vooral nog 80 andere spelletjes spelen. O. En te werken natuurlijk. Dus. Soms is het maar goed dat die batterij zo snel leeg gaat.

Ik verwacht binnen een maand een interventie. Of RSI.

35 Reacties to “ai-aiPhone”

  1. m said

    weet je in elk geval wat je moet zeggen als je baas weer vraagt wat je hobbies zijn.
    Enige interventie lijkt mij: weer naar Berlin!!

    ps die birdies zijn toch wel categorie zelfmoordterroristen.

  2. Susy said

    Wie is die geek die daar steeds over schrijft dan?

    Vreselijk dat gedweep over die iPhone.
    Ik word er dóód -en doodziek van.
    Sociale contacten lijden eronder,
    kinderen krijgen geen aandacht meer,
    de mensch vervreemdT,
    vervréémdT!

    Dus.

    cavia’s?
    Hm.

  3. creatiefmetquirk said

    Ehm, ja, dat was dus ook het tweede ding dat ik noemde toen ie dat vroeg. ‘Ehm, vrienden? Mijn iPhone?’ Hij moest er erg hard om lachen.
    Maar inderdaad: Berlijn, here we come! Wanneer weer?
    En die birdies: killing zijn ze zeker!

  4. Susy said

    gaarne 2 keer een t toevoegen.
    Beide achter vervreemd.

    Dank u.

  5. creatiefmetquirk said

    @ Susy: ja geen idee, een of andere VROUW die es met Dennis van de Ven gezoend heeft volgens mij. Als ik naar een afkickkliniek gestuurd word, neem ik haar maar mee denk ik.
    Cavia’s ja. Heb je die nog niet? HEB JE DIE NOG NIET??

  6. creatiefmetquirk said

    Hij spreekt ook echt álle talen trouwens, die cavia

  7. Susy said

    Ik kocht laatst Doodle Jump.
    Want de recensies waren lýrisch, lyrisch!

    Nou.
    Ik snap er geen flikker van.
    Ik tik als een bezetene op mijn schermpje.
    Schiet alles neer wat los en vast zit
    en val vervolgens binnen 3,5 seconde naar beneden.
    Doodle Fall dus.

    Maar ik heb het bonnetje niet meer, dus ik kan het niet terugbrengen.

    Cavia’s dus.
    Ja. Nee. Die heb ik nog niet.

    NEE DIE HEB IK NOG NIET!

  8. creatiefmetquirk said

    @Susy: o ja die heb ik er ook net opgezet, maar nog niet echt geprobeerd. Dracula is wel ok, en unblock me. Ik snap ook niks van Zigzag.

  9. Susy said

    Hahaha, ik lig helemaal dubbel om dat Youtubefilmpje!
    Die jongens blijven maar lachen!
    En die beesten..nouja.
    Nadoen dus.

    Maar dat is het?
    Ze praten je na?

    Master.

  10. Susy said

    Oh.
    Koop nu, zei mijn wijsvinger.

    Leuk. Voor de kinderen hè.

  11. Susy said

    Fok.
    Ik vind het nu al niet leuk meer.

  12. creatiefmetquirk said

    @Susy: Haha, yep, dat is het. Ze praten je na. En da’s héél leuk. Voor 2 seconden. Maar hopelijk hebben Tijl en Olivia er íets langer lol van.

  13. Rosalie said

    Dat van dat half vier ’s nachts, hè? Dat vrees ik dus ook. Dus nee, ik neem geen iPhone. Kijk, wat dat betreft is het goed dat ik in regeldingen een lamme tak ben, want dan komt ie er ook niet. Moet ik naar T-mobile. Of iets anders regelen. Te veel gedoe. Dus nu kan ik gelukkig om half twee al naar bed. 😛

  14. creatiefmetquirk said

    @Rosalie: Haha, half twee, ook een mooie tijd. 😉 Ik ben ook niet zo’n regeltante hoor. Maar via het geweldige wereld wijde web is zo’n iPhone maar 2 klikjes weg hè. Dus beware, beware!

  15. maarten said

    Dus als ik het goed lees wil je van je iPhone af en zoek je iemand die ‘m voor een zacht prijsje over wil nemen? 😉

    Waarom kan ik trouwens hieronder op twee verschillende wijzes op de hoogte gehouden worden van reacties? Zowel in het Nederlands als in het Engels?

  16. creatiefmetquirk said

    @ maarten: nee, ik wil van mijn baan af. 😉
    Joh, kan dat bij jou ook in het Nederlands? Bij mij kan dat alleen in het Engels. Nah, da’s dan voor de mensen die geen Engels kunnen. Of zo.

  17. Rutger said

    iPhones zijn levensveranderend. Als ik om tien uur naar bed ga kan ik er direct vanuit gaan dat ik pas om elf uur echt slaap. Dank u iPhone.

  18. creatiefmetquirk said

    @ Rutger: bezoek van een prijswinnaar! Ik voel me vereerd. Maar inderdaad, slopend zijn ze, die iPhones. Gelukkig kan je er ook mee bloggen. 😉

  19. Yvonne said

    Ik vind het al erg dat ik nu na het werken de neiging heb om nog even facebook te checken. Ik ben blij dat dat dus reuze mee valt 😉

    PS. Voortaan wel even hoi komen zeggen aan de bar hè (Rauweekender zaterdag).

  20. creatiefmetquirk said

    @ Yvonne: Ja! Sorry. Ik zag je wel, maar elke keer als ik dacht: ik loop even langs was je net druk. Volgende keer zeker! Ben je woensdag nog bij Moss?
    O ja, wakker worden met facebook en twitter inderdaad.. (want de laptop gaat altijd pas net voor het slapen uit). We zijn triest eigenlijk gewoon.
    Maar wel connected!

  21. Maz said

    En toch wil ik er ook een.Ik luister gewoon niet naar wat je zegt. (stopt vingers in haar oren) Lalalalalalalalalalalalala.

  22. creatiefmetquirk said

    @ Maz: dat moet je ook gewoon doen Maz, join us! 🙂 Want het is wel echt een enorm briljant ding. Ik wil nooit meer zonder.

  23. Cisca said

    Ik wil er dus ook een (lees met accenten, maar die werken niet op een Amerikaans toetsenbord…).
    Maar ik vecht er tegen. En roep heel principieel dat ik nooit een telefoon met internet wil. Want dan, nou dan, dan is het einde zoek. Dus. Ik ga denk ik volgende week naar de winkel.

  24. creatiefmetquirk said

    @ Ciska: ja dat riep ik dus ook. Daar moet ik níet aan beginnen! En ik had gelijk. Dus blijf vechten Ciska. (Je hoeft er niet eens voor naar de winkel, 2 klikken online en je hebt hem al.) Ja. Niet doen dus. NIET. DOEN!

  25. Krien said

    Ik ben blij dat mijn geldboom net is overleden, dus dat Krien totaal uberhaupt in het geheel geen centen heeft voor een I-phone! Dat scheelt een hoop slaaptekort, ontaarde kinderen, rsi-klachten etc. etc. Ben heel blij dat je zelf zegt dat we het NIET MOETEN DOEN! Want ik voelde me al even een vrouw uit het stenen tijdperk…… ik heb zelfs nl. nog gewoon een telefoon zónder camera…. ja u leest het goed…. ZONDER CAMERA!! Daar staat dan wel weer een hele mooie spiegelreflex tegenover en ja… digitaal zeg ik u….. DIGITAAL. Da’s toch ook wel een beetje geavanceerd? TOCH??!!

  26. creatiefmetquirk said

    @ Krien: Kei-geavanceerd Krien, Kei. IK heb niet eens een digitale spiegelreflex. Alleen een digitale spiegelreflex-app. 😉

  27. Maz said

    …lalalalalalala (haalt vingers uit haar oren) sorry, wat zei je? Ook een kopen? Oooh, maar ik heb em zo ontzettend NIET nodig. Ik heb een iCrisis.

  28. Yvonne said

    Ik sta bij Moss weer achter de bar, dus ik zie je morgen!

  29. creatiefmetquirk said

    @ Maz: niets helpt beter tegen een iCrisis dan een iPhone! 🙂 Ach, wat zit ik je hier nou over te halen? Je bent allang om. 😉
    @ Yvonne: Gezellig, kom ik een drankje bij je bestellen! 🙂

  30. Marianne said

    Sooooo, wat heb jij veel I-friends zeg! Voel me wel een buitenstaander zo…

  31. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: Ach, een Blackberry is ook heul hip hoor! En jij gaat naar Berlijn morgen. Da’s nog VEUL hipper. 😉 Veel plezier!! XX

  32. Maz said

    eeeeh….ik heb inmiddels een iPhone….nu nog mijn abonnement overzetten en dan ga ook ik helemaal los……

  33. creatiefmetquirk said

    Hahahaha, jeeeeeeej! Maz ook aan de iPhone! Woehoe!
    Heb je Hipstamatic er al op gezet?

  34. Maz said

    Nee, nog niks. Hij zit nog in het doosje (beheersing, hè?). Ik ga vrijdag alles regelen.

  35. creatiefmetquirk said

    @ Maz: wow, respect! Veel plezier alvast vrijdag. 😉

Geef een reactie

