Waarom het Nederlands elftal nooit een WK zal winnen

juni 19, 2010

Even een ongenuanceerde mening van een voetballeek. Want zijn er nou echt nog mensen die geloven dat we ooit een WK gaan winnen? Nederland speelt gewoon slecht als er iets op het spel staat. Als er iets te winnen valt. De voorrondes, dat kunnen we wel. Dikke scores, op onze sloffen er doorheen. Meestal de poule ook nog wel. Maar vanaf de kwartfinales kunnen we het schudden. Dan komt het oeroude Hollansche Panieckvoetballen weer om de hoek kijken. Ongerichte passes, voorzetten zonder iemand om die voorzet op te vangen, lomp spel. Als de tegenstander ook maar op onze helft komt is het passende antwoord van Nederland 9 van de 10 keer: gewoon heul hard de bal wegtrappen! Liefst ergens het publiek in. Of richting de maan. Maar in ieder geval zo dat niemand er meer wat mee kan.

Een ander ding waar ik me bij Nederland constant aan erger: de aanvallen. Heel af en toe heeft Nederland een goed moment en gaat er iemand vol in de aanval. Een goede sprint langs buiten en dΓ‘n.. stoppen ze. Wachten even totdat alle verdedigers van de tegenpartij op hun positie zijn gekomen en verbazen zich dat ze dan niet meer kunnen scoren. Je moet ook gewoon doorlopen jongens! Gewoon al lopend kijken wat je doet! Je bent een topsporter met een miljoenensalaris, maar je kunt niet lopen en kijken tegelijk?

En als we eruit liggen is het ook nooit onze schuld. We hadden de scheidsrechter tegen, ik hoor net al de grasmat als smoes voorbij komen, en nu kunnen we natuurlijk altijd die verdomde vuvuzela’s de schuld geven. Zijn onze jongens niet gewend natuurlijk, ocharme. O, en wat hoor ik nu? Slechte omstandigheden, zegt de commentator: het is 20 graden. ??!!

Voor alle optimisten: ik hoop dat jullie die hoop vast kunnen houden en kunnen genieten. Maar Nuon belooft niet voor niks een jaar gratis stroom: wereldkampioen worden we nooit.

31 Reacties to “Waarom het Nederlands elftal nooit een WK zal winnen”

  1. geluidsman said

    Gelukkig maar. Moet er niet aan denken.

  2. maarten said

    Zeg nooit nooit maar dit WK is het toch wel onwaarschijnlijk aan het worden.

  3. Door said

    Haha, ik hoorde ook al dat de bal indeukt bij het koppen! Haha, stel je voor dat ie dat niet doet, loopt iedereen met een bult op de kop. Tssss..

  4. creatiefmetquirk said

    @ geluidsman: als ze goed zouden spelen zou ik het wel leuk vinden. Maar zo verdienen ze het ook niet om iets te winnen wat mij betreft. Ik kan me echt de laatste keer dat ik ze goed vond spelen niet herinneren.
    @ maarten: ik zeg het toch: nooit. πŸ™‚
    @ Door: haha! Die had ik nog gemist, hilarisch! Ik moet ook wel erg lachen om die commentator stiekem met zijn rotsmoezen en zijn: nΓ©t mis! als de bal 5 meter naast gaat..

  5. creatiefmetquirk said

    @ Suzy: mens
    ga voetbal kijken.

  6. m said

    zelfs m’n pa zei: “Ze hoeven alleen maar te voetballen.”

  7. Marianne said

    hup Holland hup, la lala lalalΓ‘lalala…”we” hebben wel gewonnen hoor…:-) ( heberniksvangezienhoor, alleenvan horen zeggen )

  8. creatiefmetquirk said

    @ m: en die heeft er verstand van!
    @ Marianne: met een lucky shot ja. Gaat niet lang meer duren. πŸ™‚

  9. maarten said

    Nooit? Wedden van niet?
    Als ze nooit kampioen worden krijg jij van mij een ijsje.
    Als ze ooit kampioen worden krijg ik van jou een ijsje.
    Deal?

  10. wiekes said

    briljant! beter had je je stuk beperkt tot titel en openingszin.

  11. creatiefmetquirk said

    @ maarten: die weddenschap staat! πŸ™‚
    @ wiekes: ach manne, je weet dat ik gelijk heb. Ik heb altijd gelijk, remember? Maar ze mogen mijn ongelijk bewijzen (misschien schreef ik daarom ook wel dit stuk πŸ˜‰ ).

  12. Brit said

    Oei.. durf dit logje niet aan man te laten lezen.. denk dat ie je dan niet meer lief vindt πŸ˜‰

  13. creatiefmetquirk said

    @ Brit: haha! Maar hij is het vast wel met me eens dat ze veel beter zouden kunnen spelen (hij zit ten slotte niet voor niets steeds zo veel te schelden, toch?). πŸ˜‰

  14. Yvonne said

    Ja, die traagheid bij de aanvallen!! Argh!! Maar, en ik ben het volledig met je eens, ‘we’ zijn niet de enigen die heel beleeft wachten op de tegenpartij..

  15. creatiefmetquirk said

    @ Yvonne: nee er wordt door veel teams slecht gespeeld, da’s waar. Die opmerkingen ook steeds, dat ze spelen voor punten, niet voor mooi voetbal. Maar met mooi voetbal kun je toch ook punten halen?? Het is toch niet of/of? Ga je donderdag ook in Tivoli kijken?

  16. Nicoleke said

    Whatever.
    Ik sta bovenaan in de wk toto.
    That’s what counts!

  17. Yvonne said

    Ik moet donderdag trainen, strak tot het begin van de wedstrijd, dus ik blijf waarschijnlijk daar in de kantine kijken.

  18. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: wie heb je als kampioen staan? En wat kun je winnen?
    @ Yvonne: dat is ook gezellig natuurlijk!

  19. Alide said

    Briljante afsluiting, totally agree! NEM, by the way, NUON gelooft er waarschijnlijk nog wel in…..

  20. creatiefmetquirk said

    @ Alide: Dank je! Dat moeten ze ook zeker blijven doen. Keep hope alive. πŸ˜‰

  21. Nicoleke said

    @Quirk: Nederland, ofcourse. πŸ™‚ De pot bedraagt 175 euri. Niet misselijk dus.

  22. Benthe Min said

    Wie weet schiet toeval dit keer te hulp.

  23. Guro said

    Zeg Quirkie, heb je al snel een contract afgesloten bij Nuon? Die Uruguayanen vegen we even van de mat en onze geliefde Oosterburen maken ook geen schijn van kans. Holland Weltmeister! πŸ™‚

  24. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: Da’s nog best een lekker potje ja!
    @ Benthe Min: Toeval heeft al aardig zijn best gedaan in ieder geval.
    @ Guro: Guro! πŸ™‚ Die Uruguayanen geloof ik ook nog wel, maar de Mannschaft, hmm. Dat wordt wel een mooie wedstrijd hoop ik! O en Alide wees me er terecht op dat ik bij de Nederlandse Energie Maatschappij moet zijn ipv Nuon. Maar ik ben benieuwd of mijn huisbaas overgestapt is. πŸ˜‰

  25. Marianne said

    Quirkie heeft altijd gelijk…helaas nu dus ook weer!

  26. creatiefmetquirk said

    @marianne: Tja. Dit keer had ik het echt niet erg gevonden om ongelijk te hebben. Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik mijn lijfspreuk kan houden. πŸ˜‰

  27. maarten said

    Als Robben… had ik toch bijna een ijsje van je gewonnen πŸ˜‰

  28. creatiefmetquirk said

    @maarten: bΓ­jna ja, haha. Kan ik niet alvast een voorschot krijgen op mijn ijsje?! O wacht. Ik heb nog een Magnum Gold in de vriezer liggen. πŸ™‚

  29. vakantiehuis said

    Leuke site!. Er zijn nog weinig goede sites over dit onderwerp te vinden.
    Ben blij met jullie toevoeging!
    Ik kan helaas geen bookmark aanmaken naar creatiefmetquirk.wordpress.com in Firefox. 😦 Weten jullie hoe dit komt?

    Groetjes Barbara

    • creatiefmetquirk said

      Hoi Barbara, dank je! πŸ™‚
      Ik heb geen idee hoe het kan dat je geen bookmark aan kunt maken helaas..
      Je kunt je eventueel wel abonneren of de rss-feed volgen.

Geef een reactie

