Vlieland groet u

augustus 31, 2010

Hoe mooi Vlieland ook is, de meeste tijd sta ik er met mijn rug naar toe. Uitkijkend over het machtige water.

Ik zit op een bankje bij de ingang van de haven. In de wijde omtrek is geen mens te zien. ‘Vlieland groet u’ staat er op het bord naast me, en zo voelt het ook.

Vanaf hier kan ik de hele baai en het eiland zelf in één oogopslag zien. De zon is al aan het zakken en laat zich niet tegenhouden door de brutale wolkjes die haar af en toe in de weg zitten. Haar felle stralen weerkaatsen zilverwit op de zee. Zelfs vanachter mijn zonnebril moet ik mijn ogen toeknijpen om nog iets te kunnen zien. De zachte golven kabbelen voort op het voorbijdrijvende water. Ze maken me langzaam duizelig.

Dit is misschien wel het mooiste plekje van Vlieland. Even word ik er onrustig van. Ik moet dit vastleggen, foto’s maken, filmen, schilderen! Dit overweldigende uitzicht moet ik iedereen laten zien! Ik mag het nooit vergeten! Maar elke foto die ik maak doet geen recht aan wat ik voor me zie.

Ik stop mijn camera weg en doe het enige wat ik kan doen. Kijken. Zien. Het zout op mijn lippen proeven, de meeuwen horen krijsen, de wind aan mijn kleren voelen trekken. Alles in me opnemen.

Toen ik zojuist even verderop voor het eerst dit jaar de zee aan mijn vingers liet likken dook er uit het troebele water meteen een krabje op om me te begroeten. Even snel verdween hij weer in het golvende zand.
Vlieland groet u, en zijn inwoners ook.

Mag ik hier altijd blijven?

24 Reacties to “Vlieland groet u”

  1. Susy said

    Noem jij die leuke buurman nu krabje?

  2. Susy said

    Oh. En even serieus he.
    iPhonetip: download eens Pro HDR.
    Ideaal voor omgevingsfoto’s op iPhone.
    Zeer goede kwalität.

    Kun je die wel alvast met ons delen.

  3. creatiefmetquirk said

    Well he did give me the cra.. *zwijgt*

    Die poëtische kant van mij, daar kun jij helemaal niks mee hè?

  4. creatiefmetquirk said

    Hoezo, vind je deze niet mooi dan?
    Pro HDR, ga ik nu checken!

  5. Susy said

    Hahaha, ja, nee, je poëtische kant,
    zeker kan ik daar wat mee.
    Ik ben natuurlijk hartstikke jaloers,
    dat jij daar zo’n heerlijke rust vindt.
    Want dat wil ik ook.

    Ondertussen weet ik natuurlijk best
    dat je nog om 14.00 uur in je slaapshirt
    zat te stinken boven een bord verdroogde spaghetti.

  6. creatiefmetquirk said

    Hahaha! Nee joh.
    Ik draag toch helemaal geen slaapshirt.

  7. Ad said

    Errug mooi blogje !!!!!!!!!!!!!

  8. Inge said

    Heb nu al zin in vrijdag! 🙂

  9. Marianne said

    Dus dát doet Vlieland ook al met je…mooi hoor!!!

  10. Yvonne said

    Je mag daar alleen blijven als je een logeerkamer hebt 😉

  11. pepperfly said

    Aaaah! Groen. Groen! GROEHOEN! Is het nou jouw plaatje, of toch dat jaloerse filter dat over mijn blik hangt?

    Hm. Waaide dit jaar van Texel weg. Het was richting Vlieland. Een teken. Dat ik op het verkeerde eiland zat. Eigen schuld, dikke bult.

  12. Quirk said

    Even testen: ik kan wel gewoon reageren Nicoleke, snap er niks van!

  13. Door said

    Blijf maar hoor, je gaat er lekker van loggen.

    Mooi stukje!

  14. creatiefmetquirk said

    @ Door: Ja misschien moest ik hier maar gaan wonen. Maar dan worden jullie dat gekweel over het eiland vast snel beu. 😉

  15. gerlamerus said

    zo sta ik er regelmatig ,liefst nog een keer omdat ik wil voelen of het echt is! (tis)
    een groet terug
    gher

Geef een reactie

