Talk of the town

september 2, 2010

Blijft u ook voor het Great Wide Open festival?” vraagt de serveerster aan het oudere echtpaar aan de tafel voor me. “Nou, nee, dat wisten we niet, we blijven tot vrijdag. Is het leuk dan, die eh, festiviteiten? We wisten dat niet.” kakelt de vrouw terug.

De serveerster haalt haar schouders op. “Vorig jaar was het een groot succes,” zegt ze. “En nu komen er wel 5000 mensen per dag!”
Even twijfel ik of ik haar erop zal wijzen dat het elke dag dezΓ©lfde 5000 mensen zijn, maar nee.

“O!” slaakt de vrouw uit. “Dat is wel veel! Dat zijn zeker allemaal jongeren?” “Nee,” zegt het meisje stellig: “er komen juist veel ouderen.”
Bijna voel ik me beledigd. HALLO, ouderen, ouderen. Mensen van mijn leeftijd ja! En tot een decennium ouder. Dat is het gros van het publiek wel, 30-40. Maar goed, het meisje is 18. Toen vond ik mensen van 30 ook ouderen.

De vrouw begint nu enthousiast te worden. “O dan moeten we er misschien nog maar wat dagen achteraan plakken Henk, dat is misschien wel leuk!” Nu voelt de serveerster zich lullig. “Eh, nou, het is wel al uitverkocht. En zonder kaartje kom je er niet in.” De vrouw probeert nog even: “nou ja, misschien kunnen we dan nog wat sfeer proeven.” “Ja, misschien,” knikt de serveerster en snelt terug naar de keuken.

De rust keert terug aan het tafeltje. “Ach, we moeten toch zondag nog naar Apeldoorn,” mompelt de vrouw tegen Henk. Henk knikt zwijgend, zoals hij al het hele gesprek lang doet.
“Goh, wat hebben we hier een mooi uitzicht hΓ¨,” zegt de vrouw voor de vijfde keer die avond.

13 Reacties to “Talk of the town”

  1. Oase said

    Henk en Ingrid! Je hebt ze gevonden. Het beroemdste oer-hollandse echtpaar van Nederland.

  2. Lis said

    En de foto is niet ruk. Mooie sfeerimpressie, met die wolken, dat veld met die afrastering, de tenten – een festival-in-wording. Enjoy!

  3. sanneke said

    Waarschijnlijk hadden ze zich erg ongemakkelijk gevoeld op het festival. Ik bedoel, de Toppers komen er natuurlijk niet optreden.

    Wat zijn de wolkjes op Vlieland mooi!

  4. Novy said

    Maar zet ff een r in serveerster. πŸ™‚

  5. Door said

    Ik wil ook naar Vlieland. Ik pas prima in de doelgroep! Veel plezier nog!!

  6. Nicoleke said

    Klinkt allemaal heel, heel fijn!

Geef een reactie

