Het woelige wad

september 8, 2010

De Waddenzee. Altijd zoveel kalmer dan de Noordzee. Vooral nu het bijna volledig laagwater is en de zeevogels hun kostje bij elkaar scharrelen. Voor me loopt een kleine steenloper haastig tussen de drooggevallen stenen en schelpen door. Woest slingert hij stukjes zeewier opzij, in de hoop eronder iets lekkers te vinden.
Een kauw komt laag over het water aanscheren, maakt hoogte en laat met een harde ‘plok’ zijn prooi op de kade kapot vallen. Maar de kade is nogal schuin en de prooi rolt snel terug naar zijn lotgenoten, de kauw bijna struikelend in een drafje erachteraan.
Temidden van al deze haast kom ik tot rust, samen met de onverstoorbaar grazende paarden achter mij. De lamp van de vuurtoren begint al zacht te gloeien.
In de verte komt een vissersboot voorbij.

9 Reacties to “Het woelige wad”

  1. Marianne said

    Zucht…mooi!

  2. creatiefmetquirk said

    Vlieland, zeker mooi!! ๐Ÿ™‚

  3. Ad said

    Vlieland doet je goede geloof ik, zoveel blog in zo’n korte tijd, wonderlijk.

  4. creatiefmetquirk said

    Ja het werkt! Je zou hier ook weer es moeten komen, ga je meteen weer schilderen/tekenen denk ik!

  5. Maz said

    Grrrrr! Waarom moesten wij al weg? Ik heb nog een klein vleugje waddengeur in mijn neus. Gelukkig gaan we vlakbij Schier wonen. Kan ik regelmatig even gaan ruiken en kijken.

  6. pepperfly said

    Zucht. Dubbelzucht. Driedubbelmelancholische……..z.u.c.h.t…

  7. creatiefmetquirk said

    @ Maz: ja naar Schier moet ik denk ik toch ook nog een keer. Ik zou willen dat je die geur mee kon nemen, ga hem straks ook missen!!
    @ Pepperfly: ja, dat heb ik ook. Zelfs al nu ik nog hier ben!

  8. folkert said

    Tja, Quirk.
    Het wad tegemoettreden met open ogen, genieten van de lucht erboven en in je neusgaten. Het schelpje achteloos oppakken en dan 4 jaar later weer terugvinden in de voering van je jas….wad een schat aan herinneringen dat zo’n stukje kalk dan oproept. Dat is meer dan twee weken. Dat gaat nooit meer over.

  9. creatiefmetquirk said

    @ Folkert: Ik geloof dat dat stukje kalk al diep in mijn hartje genesteld is. O. Aderverkalking. Da’s niet zo goed voor je hรจ? ๐Ÿ˜‰

Geef een reactie

