Vlierendertig

september 9, 2010

Het is een vreemde gewaarwording: ik ben alleen en ver weg van iedereen, maar ik voel me jariger dan andere jaren. De hele dag door stromen er felicitaties binnen op facebook, twitter, blog, mail, sms en telefoon. Mensen denken aan me in Duitsland, Schotland, België, Frankrijk, Noorwegen en overal in Nederland. Een internationaal feestje alleen op een eiland, dat ook niet helemaal als Nederland voelt.

Ik geef een feestje voor mezelf. Met lekker hangen in de fauteuil van Badhotel Bruin, een French coffee bij de hand. Met een gebakje van de bakker verderop, opgesmikkeld aan het wad, in de zon, die schijnbaar speciaal voor mij toch weer is gaan schijnen. Met het boeken van nog eens twee weken hier, volgend jaar. In een huisje met een whirlpool. Met lekker vis eten in de haven, waar ik uitleg krijg over alle zeedieren in het aquarium, die op een steenworp afstand dus ook in de zee zitten. Met rozig van de wijn naar huis lopen, de zuivere zeelucht nog eens goed op me in laten werken. Met de wetenschap dat ik nog twee dagen hier mag zijn, met mooi weer ook nog.

Ja, dit is een mooie verjaardag, op 8-9-10 nog wel. Een relaxte Quirk is een blije Quirk. Ook al kijkt ze hier wat moeilijk omdat het waait en de zon in haar ogen schijnt.

Volgend jaar graag nog zo een!

Edit: mijn verjaardag begon dit jaar trouwens fantastisch. Even na twaalven bromde mijn telefoon iets. Het bleek een audionote. Ik klikte wat en voilà: een zingende Susy op mijn iPhone!! Wilt u haar ook horen? Dat kan hier. Dankjewel Susy!!

15 Reacties to “Vlierendertig”

  1. Susy said

    Heerlijk man. Zo’n verjaardag.
    Ik zou ervoor tekenen.
    En voor zingen. And so I did.

    Hoera!
    Waarvoor eigenlijk?
    Je bent niet meer jarig.
    Nou toch hoera!

  2. creatiefmetquirk said

    Je wil stiekem toch graag dat ik dat audiofragment van jou hier plaats hè?
    Maar ja, dat was de beste manier om mijn nieuwe levensjaar in te gaan: met een zingende Susy op mijn iPhone. 🙂
    Hoera daarvoor!

  3. Cisca said

    Nou ja zeg, heb ik nu helemaal je verjaardag gamist? Foei. Het zou kunnen komen door megaslaapgebrek. Maar toch.

    Hiep hiep hoera. Gefeliciteerd! Dit klinkt als een strak plan voor mijn vierendertigste.

  4. Susy said

    Stiekem toch niet nee.
    Maar een eervolle vermelding op zijn minst.
    Waarvoor dank.

  5. sanneke said

    Klinkt erg aangenaam Quirk! En weer compleet anders dan hoe ik mijn 34ste verjaardag vierde. Jij keek uit over de woelige baren, en ik eh, deed het woelige baren. 🙂

  6. creatiefmetquirk said

    @Cisca: Geeft niet hoor, dat komt vast omdat facebook niet zegt dat ik jarig ben. Dat weet facebook namelijk niet. Maar joh, dit plan moet je niet pas op je 34e uitvoeren, dn moet je nog 9 jaar wachten!

  7. Nicoleke said

    Wat fijn dat je zo’n fijne dag had. Maar ja, wat wil je ook, met al dat lekkers dat je die dag tot je nam. 🙂

  8. creatiefmetquirk said

    @ Susy: zo, nu ook nog voor de mensen die niet de reacties lezen. Ik wil tenslotte wel volgend jaar weer toegezongen worden
    @ Sanneke: hahaha, dat lijkt me toch iets minder ontspannen, maar vast net zo mooi (als het klaar is dan toch).

  9. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: ja en toen thuis ook nog een zak chips! 🙂

  10. sanneke said

    Even een paar uur niet nee, voor de rest was ’t echt de beste verjaardag ever! 🙂

  11. Nicoleke said

    @Quirk: Haha. Hoera voor chips! En al het andere lekkers ook trouwens. Ik zeg HOERA voor lekker eten!

  12. Door said

    Klinkt als een prima feestje! Ik word dit jaar vlierenveertig:-)

  13. creatiefmetquirk said

    @Sanneke: met ook nog es het mooiste kadootje!
    @Nicoleke: Hieperdepiep!!
    @Door: dat lijkt me een prima excuus om je verjaardag hier te vieren. 🙂

  14. maarten said

    Veel te laat toch, maar ehm, gefeliciteerd dan!

  15. creatiefmetquirk said

    @ Maarten: ach joh, tis net als met nieuwjaar. Het mag tot een week later. Ben je dus precies op tijd. 🙂

Geef een reactie

