Peter Pan syndroom

oktober 4, 2010

Eén keer per jaar ben ik een klein kind. De rest van het jaar ben ik ontzettend volwassen. Wat? Wát?? Tsk.. Op die dag ga ik terug naar het zuiden en dompel me ik me met een groepje gelijkgeestigen terug in mijn tienerjaren. Of, ehm, kinderjaren misschien. Dan gaan we naar de Efteling. 😀

Die dag was afgelopen woensdag. Jawel, die éne dag dat het heel mooi weer was en bijna níemand anders op het briljante idee was gekomen om het mooiste pretpark van Nederland in te duiken. Zelfs de griep kon mij niet van dit uitje weerhouden en met wat paracetamol in mijn mik en koude worstenbroodjes in mijn tas ging ik op pad. Ja dat vindt u vies hè? Koude worstenbroodjes. Ik niet. Noem het maar een afwijking. Een van de vele. Ik huppelde met Lichtman het terrein op en we kirden over alle attracties die nog voor ons lagen.

Maar dit jaar was er iets nieuws! De nieuwe achtbaan, Joris en de draak was geopend. En die. Is. VET. Nu moet u weten dat ik niet louter goede eigenschappen heb. Het zal u verbazen, maar ik heb ook een paar slechte. Ik word bijvoorbeeld vrij understatement van het jaar fanatiek van spelletjes. En ik kan slecht tegen mijn verlies. Een gouden combinatie, al weet ik niet of het één wel zonder het ander mogelijk is. Hoe dan ook, ik heb ze allebei. En die Joris en de draak, da’s dus een wedstrijdje. Je gaat met twee karren tegelijk met een ongelooflijke rotgang die houten achtbaan af en degene die het eerst bij de finish is heeft gewonnen. En natuurlijk heb je daar als inzittende totáál geen invloed op. Maar dat maakt de overwinning niet minder zoet. Ghehehe. Ik zeg u, die Joris, da’s een blijvertje.

Verder werd er traditioneel een lelijke knuffel gewonnen bij het ballenschieten die de rest van de dag het park werd door gesleurd en gesmeten. Miss B en ik gingen traditioneel in het walvisbootjesding, waarbij we bij elk rondje werden toegejuigd door onze vrienden die wél het schip in wilden. Wilden wij natuurlijk niet, wij wachten gewoon tot het nieuwe kabinet zijn werk doet. We gingen traditioneel in de Carrousel op een paard “waar je niet achterstevoren op mag!”. We aten traditioneel vette frieten met veel mayonaise. We stonden traditioneel heel slecht op elke attractiefoto. We waren traditioneel afgemat aan het einde van de dag en werden traditioneel met de laatste bezoekers buiten geveegd. En volgend jaar gaan we traditioneel weer.

Ik hou van tradities. Zie je, dat is heel volwassen.

11 Reacties to “Peter Pan syndroom”

  1. folkert said

    Lieve Quirk,
    Ik ben blij dat jij een achtbaan nodig hebt om een rollercoaster mee te maken, ik zit er elke dag in maar dan van binnen. Hoe dan ook, de efteling heb ik ooit eens bezocht met een vriendin van me, jaaaaaaren geleden en zij was overdag een betere gezellin dan ’s nachts. Sinds die tijd doe ik geen oog meer dicht in attracties.

  2. Nicoleke said

    Koude worstenbroodjes.
    Ja. Dat moet ik nog even ehm… verwerken.

    Maar, de Efteling rules big time!

  3. Susy said

    Oh verdomme! Ik heb zo’n honger dat zelfs koude worstenbroodjes me momenteel een delicatesse lijken!
    Lekker!

    En de Efteling is natuurlijk helemaal top.
    Ik wil ook in Joris.
    Of in de draak.

  4. rudy kaals said

    Ik wil ook WORSTENBROOD (warm van Bakker Nagelkerke) en een lelijke knuffel. wat is dat dan??

  5. creatiefmetquirk said

    @ Folkert: ja maar je moet ook je ogen ópen houden in attracties Folkert, dan is het veel leuker. 😉
    @ Nicoleke: ja superleuk! En dat van die worstenbroodjes valt me dan toch een beetje van je tegen.
    @ Susy: Ik zou eerder denken dat een Joris in jo… *zwijgt*
    @ Rudy: die kan je krijgen hoor, een lelijke knuffel. Ik ben namelijk volgende week weer in Berlijn.

  6. rudy kaals said

    neem je dan ook worstenbrood mee?

  7. Door said

    Wat is het toch met Brabanders en worstenbroodjes?

  8. pepperfly said

    De worstenbroodjes sla ik met liefde over, maar verder: GAARNE! Efteling, Walibi, Movie Park Germany…whatevvurrr…als d’r maar achtbanen zijn. Wiehiehiehiehie…

Geef een reactie

