Tempelhof

november 10, 2010

Tempelhof was het vliegveld dat door de Amerikanen gebruikt werd om de burgers tijdens de blokkade van West-Berlijn in ’48 te voorzien van o.a. voedsel en medicijnen. In 2008 is het vliegveld gesloten en tegenwoordig doet het dienst als volkspark. Er wordt veel gevliegerd, in het gras gelegen, gesport, gebarbecued en.. gefotografeerd.

 

 

9 Reacties to “Tempelhof”

  1. Oase said

    Mooi! De foto met het hek is mijn favoriet.

  2. maarten said

    Fijn. Wil er nog wel eens heen en dan verder dan de ingang (toen ik er was, was ’t nog vliegveld) en ben ook benieuwd wat nu het winnende ontwerp van de prijsvraag voor Tempelhof wordt.

  3. Impa said

    Fijne foto’s! Wel jammer dat je dat filter/sjabloon/app./dingetje eroverheen legt.

    Ik krijg weer helemaal zin in Berlijn. Het is alweer veel te lang geleden…

  4. Novy said

    Ik lees steeds tepelhof. But that’s me, I guess.

  5. creatiefmetquirk said

    @ Oase: thanx! Die met het roosje of met de boog?
    @ maarten: Ik wil ook heel graag een keer het gebouw binnen. Het wordt wel eens gebruikt voor expo’s schijnbaar.
    @ Impa: ik ben nog maar net terug en wil er nu alweer heen. 😉 Tja, het jaren ’70 filter: ik heb ook gewone foto’s gemaakt, maar die komen me zo flets over ten opzichte van deze. Zie de eerste foto tov de rest. Maar misschien plaats ik de gewone ook nog wel een keer.
    @ Novy: vies meisje.

  6. creatiefmetquirk said

    @maarten: Volgens mij krijg jij hem met je fotocollectie inmiddels anders aardig vol. 😉

  7. creatiefmetquirk said

    Haha! Ik zou een combi voor willen stellen, maar jouw werk is toch wel echt van een tíkkie hoger niveau dan die snapshots van mij.

Geef een reactie

