Wad een sensatie!

december 28, 2010

Uit alle macht probeert hij zijn tegenstander van zich weg te drukken. Zijn met moeite vergaarde voedsel schermt hij met zijn lichaam af. Maar ook die ander heeft honger en laat zich niet zomaar afschepen. Terwijl de woeste worsteling voortduurt bespringt zijn broer een nieuwe prooi. Eentje die wel 20 keer groter is dan hij! Met wilde bokkensprongen probeert die zijn aanvaller af te werpen, maar hij knijpt zich stevig vast. De twee krabben hebben duidelijk flinke honger! En terwijl nummer één de zeester eindelijk die mossel weet te ontfutselen knabbelt nummer twee rustig op de vin van de schol op wiens rug hij nog steeds meelift. Arm visje. Dat aquarium is ook veel te klein. Krijgen ze überhaupt wel eten?

Tja, je moet wad ghehehehe als het weer een dagje niet zo meezit. Dus dan bezoek je het jawel, bezoekerscentrum. Voor één hele euro! Alleen de sensatie in dat aquarium was al meer waard. Maar gelukkig hebben we ook al mooi weer gehad en zijn er al wat mooie plaatjes geschoten. Er ligt niet veel sneeuw, maar het eiland is wel mooi wit. Vooral op het strand, waar je niet meer kunt zien waar de zee begint omdat er zoveel ijs op het strand ligt. Maar wat je er wel kunt zien: zeehondjes! Jawel! Hoe cool!

En eh, een stoel. Ook leuk.

En torens. Twee! Joechei! Quirkies houden namelijk van torentjes. En dat heeft vást níks met Freud te maken. Nee.

Da’s de witte. De oude. Die eerst vuurtoren was. En toen watertoren werd. En nu eh, gewoon toren is.

En da’s de rooie (nee! ja.). Die doet het nog. Die wentelt elke avond een felle straal over het dorp. En daar word ik dan blij van. 😀

Jammer, ik wilde net gaan zwemmen..

Scháttig durpske hebben ze ook.

Met semi-levende kerststal!

En een mooi versierd boompje voor het Midwinterfestival morgen.

Ik weet nog niet of Schier Vlie kan overschaduwen, maar het bevalt me hier prima. Hopelijk wordt het snel weer mooier weer, zodat er wat langere tours naar het Oosten inzitten. Tot die tijd zeg ik: proost!

27 Reacties to “Wad een sensatie!”

  1. Mooi blog.
    Vriendelijke groet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. creatiefmetquirk said

    Dank! Vriendelijke groet van Schier!

  3. sanneke said

    Dat vriendelijke durpske, ik kan me nog wel goed herinneren dat ik daar doorheen liep toen ik 6 of 7 jaar was. Ze hadden er ook een poort van slagtanden (?!) meen ik me te herinneren. Is die er nog? En de camping waar mijn oorsprong ligt, is die er ook nog? Weet niet meer hoe die heette overigens…

  4. Nicoleke said

    Wauw. Echt mooi.
    En. Bedankt voor vannacht.

    Dat klinkt anders dan ik het bedoel.

  5. Door said

    Wat een supermooie foto’s! Lachen, je mooie beschrijvingen. Thanks voor het inkijkje!

  6. Martine said

    Een heerlijk verslag. Het maakt mij nieuwsgierig of Schie ook over Terschelling heen kan(dat voor mij persoonlijk Vlie weer.., nou ja.)

  7. Novy said

    Hee ga je toevallig vanavond naar de voorstelling ‘verborgen herinneringen?’ Is gemaakt door mijn vriendinnetjes en (de film) door Henk!
    En waarom wij er zelf niet bijzijn is inderdaad. Ehm. Een hele goede vraag.

  8. Novy said

    Vergeten herinneringen bedoel ik 🙂

  9. Novy said

    Of toch verborgen. Haha, volgens mij weten de makers het zelf niet eens.
    Hoe dan ook.

  10. Marianne said

    Moooooie foto’s! Nieuw toestel soms haha? Schelpenmuseum pas om 3 uur open trouwens.

  11. creatiefmetquirk said

    @ Sanneke: walviskaken zijn het, ja die staan er nog. En de camping is vast Seedûne? Die is er ook nog. Er verandert vaak niet zoveel hè, op zo’n eiland. 😉
    @ Nicoleke: Thanx! En graag gedaan, haha, ik hoop echt dat het snel opgelost wordt!
    @ Door: altijd leuk als mensen mee kunnen genieten. 🙂 Dank je!
    @ Martine: Ik ben nog niet op Terschelling geweest, maar dat is wat te groot voor mijn smaak denk ik. Waarop wint Terschelling het voor jou van Vlie?
    @ Novy: hee ja, ik zie nu zijn naam in het programmaboekje staan! 🙂 Grappig. Het schijnt dat de voorstellingen snel vol zijn, maar wie weet! Verborgen trouwens. 😉
    @ Marianne: Ah, dus het internet doet het weer? 😉 Thanx! Veel plezier op het strand, zie jullie straks!

  12. Brit said

    Oef. Alsof ik nog niet jaloers genoeg was zeker. Nee, maar hier is het ook heeeel leuk hoor, met die half bevroren sneeuw vanuit mijn kantoorraam.. Misschien kunnen we die zussendate op Schie doen???? 😉

    PS heb spierpijn van de kinect…

  13. sanneke said

    Ja! Seedune! Haha! Daar werkte mijn moeder dus een half jaar. Mijn vader studeerde biologie en deed onderzoek op Schier. En toen was daar 9 maanden later….Sanneke! 🙂
    En walviskaken, dat vermoedde Rinke ook al.

  14. pepperfly said

    Oeh-oeh-oeh. Dat moet ik nodig doen. In mijn staat van nostalgisch zelfmedelijden een beetje een stukje lezen over een wad. Snif.

  15. Cisca said

    Ja. Schier kan zeker Vlie overschaduwen. Vind ik tenminste. I love Schier namelijk. Toch wel een van de fijnste plekken op aarde.

  16. maarten said

    Hmm. Naar een waddeneiland niet zijnde Texel staat al een tijdje hoog op het uitjeslijstje. Goede kans dat het nog wat hoger op het lijstje komt als je zo door blijft bloggen. Of dat ik gewoon even langs kom.

  17. creatiefmetquirk said

    @ Novy: de voorstelling was al vol! Ik heb het dus gemist. Alle voorstellingen bleken al vol.. Dus ik heb alleen de slotceremonie bij de watertoren nog gezien.
    @ Brit: geen slecht plan! Maar dan wel graag als het iets warmer is. Hahaha, ja is best intensief die Kinect! Dansspelletjes erbij?
    @ Sanneke: meteen na 9 maanden? Dat deden ze vlot dan!
    @ Pepperfly: vanwaar het nostalgisch zelfmedelijden? Alles ok? (excuus, ik loop schandalig enorm achter met blogjes lezen. Bij iedereen.)
    @ Cisca: Vlie staat op dit moment nog altijd op 1! De zee is te ver weg op Schier. En ondanks dat het kleiner is voelt het tot nu toe als groter. Desondanks is het heerlijk hier en kom ik zeker ook nog eens in het voorjaar terug! Dus wie weet gaat Schier nog winnen.
    @ Maarten: ik zou het absoluut bovenaan je lijstje zetten! Maar ga niet naar Ameland. Vlie of Schier zijn vele malen leuker! O en als je langskomt: neem warme kleding mee. Tis best koud hier.

  18. Martine said

    Oei, dat is een moeilijke.. Voor mijn gevoel is Terschelling wat “stoerder”, maar waarschijnlijk heeft het nog meer te maken met dat ik Terschelling al ken vanaf dat ik een jong ding was. Drie zomers achter elkaar ging ik er naar kinderkamp “De Grote Beer” en ik vond het heerlijk. Later huurden we er huisjes in het voor- of naseizoen, en nog weer later vierden we er Kerst en Oud en Nieuw. Ik weet het niet precies, maar altijd op het moment dat ik in West van de boot stap, voelt het een beetje als thuiskomen. Niet erg rationeel dus. Wel prettig..

  19. pepperfly said

    :mrgreen: Geen zorg, quirk, het nostalgisch zelfmedelijden komt eens in de zoveel tijd vanzelf voorbij. Mèt of zonder invloed van hormonen. ’t Zit in de genen. (En beter dat ik dán geen blogjes schrijf, dus gelukkig valt er weinig over te lezen.)

  20. creatiefmetquirk said

    @ Martine: ik snap helemaal wat je bedoelt met dat gevoel. Dat heb ik met Vlie. Voelt ook als mijn thuishaven. 🙂
    @ Pepperfly: Ah, gelukkig, dan maak ik me geen zorgen. Dat soort golven hebben we allemaal wel eens en de feestdagen kunnen daar ook een goede trigger voor zijn (waarom denk je dat ik nu op een eiland zit? 😉 haha). Maar toch nog een dikke knuffel om het sneller voorbij te laten gaan!

  21. Susy said

    Oh jezus nee! Niet wéér dat survival of the nattest-verhaal!
    Hahaha!
    Maar verdomme. Tis dat ik er vier uur voor moet reizen, maar anders was ik bij je hoor!

  22. creatiefmetquirk said

    @ Susy: Je hebt ook niks voor me over.. En dat terwijl ik je nog wel de voorpremière van dit fantastische verhaal heb gegeven! Tsk.

  23. pepperfly said

    Thank you, quirk. Volgens mij heeft de virtuele knuffel geholpen!

  24. Martyn Top said

    Quote: “Ik weet nog niet of Schier Vlie kan overschaduwen, maar het bevalt me hier prima.”

    Voor de goede orde: geen enkel eiland, of dat nu Schier is of Barbados, kan Vlie overschaduwen!!!

  25. creatiefmetquirk said

    @ pepperfly: Mooi! Goed om te horen. Als je er nog es een nodig hebt weet je me te vinden!
    @ Martyn: Buurman! 🙂 Leuk om je weer te ‘zien’ hier. En je hebt gelijk. Schier heeft het nog niet gewonnen van Vlie. Ik miste de zee op Schier. Die is overal relatief ver weg tov. Vlie. Dus ook bij mij blijft Vlie de nummer 1!

  26. Marianne said

    Helemaal mee eens, Vlie blijft ook voor ons numero uno…met stip zelfs! ( hoe leuk en mooi Schier ook was )

  27. Beste Schier liefhebbers,
    Graag nodig ik jullie uit een bezoek te brengen aan de informatieve website http://www.schierweb.nl!!

Geef een reactie

