Leuke spullen! Gratis!

november 8, 2011

Het lijkt wel lente!! Dus is het in huize Quirk tijd voor een lenteschoonmaak. Nou ja. Opruiming dan toch. Voordat ik word opgegeven voor zo’n programma waarin mensen met verzamelwoede onder hun eigen rotzooi vandaan geplukt moeten worden ga ik maar eens wat rotzooi ontzéttend léuke spullen weg doen. En die kan ik natuurlijk naar de stort brengen. Maar hee! Misschien kan ik er zomaar nog iemand blij mee maken! Dus tatadadaaaaa: leuke spullen! Gratis!

De kenners onder u wisten intussen al dat ik een gamenerd ben. Was. Ben. Een beetje. Dus heb ik in mijn leven aardig wat gamebenodigdheden verzameld. Maar ja, die fabrikanten zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen en brengen dus regelmatig iets nieuws uit. Wat met zich meebrengt dat het oude ergens in een hoekje verdwijnt. Want toch zonde om zomaar weg te doen, dat ene spel is eigenlijk nog wel heel leuk, en die heb ik nog niet uitgespeeld, doe ik vast nog wel eens..

Ja. Niet dus. Dus nu mogen ze toch weg. Mijn geliefde eerste Playstation (ja dat is best een traan-wegpink-moment ja!) en mijn eerste X-box. Voor de liefhebber. Laat ik beginnen met de Playstation One, ook wel bekend als PSX. Man wat voelde ik me een held toen ik die in huis had en wat heeft die me een hoop uren slaap gekost!

Voorzien van 2 controllers, twee geheugenkaartjes, de benodigde snoertjes en maar liefst 18 spelletjes!
En wel in de volgende leeftijdscategorieën:

Véél hè. Nou. Poe. En leuk allemaal joh. Platformspelletjes, RPG’s, enge spelletjes, vechtspelletjes, zelfs een racespel! Nah! Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu wel weer zin krijg om een aantal favorieten te spelen, zoals Sheep, Dracula, Dino Crisis, Silent Hill en Medievil. En ik moet lachen om hoe dat voorheen ook alweer ging: drie stappen zetten en dan moest ie weer een seconde laden voor het volgende beeld. Rustiek hoor! En in het echt zien ze er niet zo brak uit als in deze filmpjes. Niet helemaal. Haha! Maar prima speelbaar en erg vermakelijk, nog steeds. Winnaar voor mij op de PSX:
In Sheep loods je een kudde schapen door een landschap met obstakels heen. Daarbij hebben het type schaap dat je kiest en het type herder/hond dat je kiest invloed op het spel. En hee, het zijn schapen, dus die zijn nogal eens eigenwijs. Vooral erg leuk door de schattige vormgeving.
Dan is daar nog de Xbox. Waar ik wel helemaal 3 spellen bij blijk te hebben gekocht. Haha! Gelukkig zijn er voor zowel Xbox als PSX op Marktplaats nog meer spellen te vinden.
Voorzien van maar 1 controller (in deze periode had ik blijkbaar al geen vrienden meer), de benodigde snoeren, en 3 games.
  • Fable (16+): de reden dat ik de Xbox heb gekocht, toffe RPG waarin je kiest of je een brave jongen wordt of een etterbak. Mooi vormgegeven en leuk spel.
  • Prince of Persia: the Sands of Time (7+): op de pc was dit een van de eerste spellen die ik speelde. Gelukkig is het in de xbox-versie niet meer een stapel pixels, maar ziet het er een stuk beter uit. Vechten, rennen, springen, olé.
  • Lord of the Rings: The Return of the King (12+): ja. Ik zei al dat ik een nerd was toch? Een deel van de beroemde trilogie in gamevorm gegoten dus.
Dat ziet er al een stuk anders uit hè? Die paar jaartjes maken toch al een hoop verschil. De winnaar op de Xbox wat mij betreft: Fable.
Voordeel van de Playstation: groter assortiment, kleiner apparaat: past zonder de games gewoon in een schoenendoos. Voordeel Xbox: nieuwer model, dus de spellen zien er beter uit.
Dus! Roept u maar! Laat voor 15 november een reactie achter (met je voorkeur, je mag natuurlijk ook voor beiden gaan). Daarna wordt er door middel van loting bepaald wie de gelukkige winnaar is. Van dit alles. Gratis. Als iemand het wil hebben that is. Anders wint de stort.
18 Reacties to “Leuke spullen! Gratis!”

  1. Novy said

    Wat een geweldig plan, Quirkie, zo vlak voor Sinterklaas. Helaas heb ik geen idee hoe en wat en zo (ook al leg je het best goed uit), maar ik denk dat ik me inschrijf voor de xbox.

    🙂

  2. Planet|B said

    Inderdaad een heeeel erg goed plan! Misschien moet ik ook voor 5 december mn huis eens gaan opruimen. Maar ik hoef je rotzooi, eh… hele leuke spullen niet.

    Succes!!
    En tot snel
    X B

  3. creatiefmetquirk said

    @ Novy: goed hè. 🙂 Het is me teveel werk om alle spelletjes hier te gaan recenseren, maar je vindt het vast leuk! En anders geef je het ook weer weg. Haha! Xbox, staat genoteerd!
    @B: Pas maar op, misschien ga ik ook nog wel schilderspullen weg doen! 😉

  4. Marianne said

    Ik hoef er niks van, maar ben wel blij met je logje, heb je zóóóóó gemist 😉

  5. Maz said

    Yes please! Eerste voorkeur playstation, en anders Xbox. Geen idee, maar verheug me nu al! Join the nerds! Ik ben begonnen met Guildwars op de pc. Die is nu te traag daarvoor.

  6. eline said

    Wat doe jij nou?!

  7. martinnorge said

    Hoi Quirkje,
    als het nou de xbox Kinect was… daar had ik binnenkort wel tijd voor gehad. Maar gamecontrollers in mijn handen vliegen meestal door een ruit. Ik spaar nog even door 🙂

  8. Geartsje said

    Nou, als je dan toch aan het weggeven bent, ga ik voor die eerste. En nu maar hopen dat ik eindelijk eens een keer win.

  9. Susy said

    Wat wil ik?
    Zeg me eens!
    Wat wil ik?
    XBox? Playstation?
    Waarvan zijn de spelletjes goedkoper?
    Welke is (klein)kindvriendelijker?
    Help.

    allebei dan.
    Vergroot uw winkans.

    Dus.
    Yay!

    ..nerd..

  10. Sjefke Schelm said

    Quirkieklaas! Ik denk dat mijn game-freakje Jip die X-box erg leuk zou vinden.

  11. sanneke said

    Oh nee, wat heeft Susy me aangedaan! Verschijn ik ineens overal als Sjefke Schelm. Nou ja, ik was ’t maar, uw zuster.

  12. sanneke said

    En hè, nu is de eerste reactie weer weg?! Maar goed, die X-box, echt wat voor game-freakje Jip!

  13. creatiefmetquirk said

    @Marianne: haha, nou je kon je lol vast op met dit saaie logje!
    @Maz: die ken ik nog niet! Maar ik speel eigenlijk ook nooit op de pc.
    @Eline: ouwe meuk wegdoen. Hebben? 🙂
    @Mart: maar deze controllers zijn zo oud dat er nog een snoer aan zit, dat scheelt. 😉 De Kinect heb ik ook, maar die hou ik nog even zelf!
    @Geartsje: ik ga voor je duimen!
    @Sjefke San: en hoe heeft Susy dat gedaan dan? Heeft ze je vervloekt? Staat genoteerd. Maar dat je nu drie keer een reactie hebt achtergelaten wil niet zeggen dat je ook drie keer zoveel kans maakt hè! 😉

  14. creatiefmetquirk said

    @Susy: Wat deed jij in mijn spam? Ik heb je gauw teruggezet hoor! Playstation heeft twee spellen voor alle leeftijden, Xbox begint bij 7. Prijzen: geen idee, kijk even op marktplaats. Maar ik heb je genoteerd voor allebei!

  15. Susy said

    Zat ik in je spam?
    Noujá zeg.
    Ik hou me graag op met ongure types…

    maar jeej. ik ben weer terug.

  16. creatiefmetquirk said

    Ja! Welkom thuis. 🙂

  17. Inge said

    Hé dat is leuk, Mag ik meedoen voor een spelletje voor de PSX? Die voor alle leeftijden is. Zoonlief heeft op de koninginnemarkt een exemplaar gekocht met maar een paar spelletjes er bij. En vooral jongste is er dol op,

    • creatiefmetquirk said

      @Inge: nee sorry, de pakketten worden als geheel weggegeven. Ik weet van de meeste deelnemers dat ze ook juist voor jongere kinderen meedoen, dus die willen ook juist de spellen voor alle leeftijden bij de consoles.

Geef een reactie

